TDI 110 KM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw gru 21, 2006 12:12

rob555 pisze:A co do AFN to powiem tak: mam klienta z takim silnikiem w ibizie. Auto ma nastukane 170tys km ale silnik naprawde IDEAL. Na hamowni w serii 127KM wyszlo ! Po chipsie ma ponad 140 ale Nm tak pieknie sie rozkladaja ze petarde ma do 5000obr....silnik rewela. Jest w stanie na kresce z chipsowanym leosiem ARL stanac i jada rowno....
AFN to najlepszy motor pod wzgledem ceny osiagow i spalania....a pozatym jest niezniszczalny.
AMEN !!
popieram w 100 % kolegę rob555 :)



hayabusarider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: sob kwie 09, 2005 16:58
Lokalizacja: LBN

Post autor: hayabusarider » czw gru 21, 2006 12:34

rob555 pisze: Oj chyba cos nie tak. W MK3 masz AFN na pierburgu...te przeplywki praktycznie sa niezniszczalne, ja je czyszcze w zmywarce :chytry:
Co innego nowsza generacja na przeplywkach boscha....
A tak na poważnie czym przeczyścić przepływkę Pierburga???
Bo moja powyżej 3500obr/min gubi się w podstawianiu wartości,
a silnik po chipsie kręci mi się do 5500obr



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw gru 21, 2006 13:58

hayabusarider pisze:a silnik po chipsie kręci mi się do 5500obr
sory za OT - masz jakiś wykres po tym chipie

i tak nie ma sensu kręcic powyżej 4500...

jeśli podaje ci nieco niżej dopiero powyżej 3500 nie masz się czym przejmować jesli przy 4000 rpm masz jeszcze około 800... i tak już jest tam dół momentu



Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » pt gru 22, 2006 12:17

czy moze mi ktos napisac jakie sa objawy:
lejacego wtrysku
kiedy turbo bierze olej?
nie wiem ale co jeszcze ale to co moze byc ewidetnym uszkodzeniem w tdi



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pt gru 22, 2006 17:13

Zoltecek pisze:czy moze mi ktos napisac jakie sa objawy:
lejacego wtrysku
Napewno kopcenie na czarno przy wyższych obrotach
Zoltecek pisze:kiedy turbo bierze olej?
tak samo - dymienie
Tylko jest podstawowa różnica między tymi objawami: Jak leją wtryski to silnik nie łyka oleju... a jak turbo to niestety olej ubywa.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » ndz gru 24, 2006 01:04

a jak jest z czesciami do tego motoru jakie sa koszty ew. wymiany pompy albo wtrysku



Awatar użytkownika
melon77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: śr cze 15, 2005 15:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: melon77 » ndz gru 24, 2006 14:18

Witam na wstepie przyznam ze AFN to bardzo dobry motor kreci sie go ladnie jestem zadowolony
A co do pompy to wg INTERCARS nowa kosztuje ....bagatela 5900PLN buuuuu'pozdr



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » ndz gru 24, 2006 16:16

melon77 pisze:co do pompy to wg INTERCARS nowa kosztuje ....bagatela 5900PLN buuuuu'pozdr
Tak jest ale napewno BOSCHa. Zamiennik kosztuje coś w granicach 1000-1500zł. Znajomy niedawno kupował, bo przyprowadził autko na sprzedanie i okazoło się że pompa do wymiany. On zapłacił 1200zł za nóweczkę z półroczną gwarancją.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
kkk13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 23:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: kkk13 » wt gru 26, 2006 01:58

Panowie, jeżdżę od niecalego tygodnia AFNem w mkIII, motorek seria,tutaj nie mam zastrzeżeń jak na razie,ale mnie chodzi bardziej o skrzynie - co to za typ skrzyni tam siedzi czy może 02A i pytanie nr dwa, czy można założyc jakieś inne przełożenie główne z gamy skrzynek VAG lub choć wydłuzyc 5ty bieg?? Od czego ewentualnie szukać?? Bo jak dla mnie jest troche za krótko 180kph i prawie 4tys obr, troche mnie to stresuje.. Dzięki. Pozdro.



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » wt gru 26, 2006 22:41

kkk13 pisze:Panowie, jeżdżę od niecalego tygodnia AFNem w mkIII, motorek seria,tutaj nie mam zastrzeżeń jak na razie,ale mnie chodzi bardziej o skrzynie - co to za typ skrzyni tam siedzi czy może 02A i pytanie nr dwa, czy można założyc jakieś inne przełożenie główne z gamy skrzynek VAG lub choć wydłuzyc 5ty bieg?? Od czego ewentualnie szukać?? Bo jak dla mnie jest troche za krótko 180kph i prawie 4tys obr, troche mnie to stresuje.. Dzięki. Pozdro.
Hej czy przypadkiem nie miales kiedys leona? :bajer:
Co do skrzyni to Cie zmartwie. Mozesz od 1Z zapodac troche jest dluzsza ale zyskasz max 10km/h wiec slabo. Zostaje VI.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr gru 27, 2006 12:24

rob555 pisze:Mozesz od 1Z zapodac troche jest dluzsza ale zyskasz max 10km/h
no własnie w jedenzecie jest dłuższa skrzynia ?? troche to dziwne bo w sumie słabszy silnik... :)

ale na V biegu przy 3000 rpm jest w AFNie prawie 140 km/h z tego co wiem w 1Z tak samo..

a tu przeliczyłem RZECZYWISTE prędkości dla 4500 rpm

Silnik AFN skrzynia CYP - przełożenie główne 3,389 typ skrzyni 02A

bieg przełożenie rpm mp/h km/h
1 3,778 4500 23 37,0
2 2,063 4500 43 69,2
3 1,348 4500 66 106,2
4 0,967 4500 92 148,1
5 0,744 4500 120 193,1
i na V biegu przy 3000 rpm
5 0,744 3000 80 128,7

1 mila
1,609344

[ Dodano: Sro Gru 27, 2006 11:27 ]
kkk13 pisze:dla mnie jest troche za krótko 180kph i prawie 4tys obr, troche mnie to stresuje..
a mnie się to podoba do 180 ciągnie równo , a powyżej 200 na razie raz jechałem do tej pory :) najwiecej pojechałem 210... i wcale sie tym nie stresuje

aczkolwiek zapas mocy jest i przydałby się VI bieg...



Awatar użytkownika
rojbert
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 14:00
Lokalizacja: Leszno

Post autor: rojbert » śr gru 27, 2006 15:18

110 montowana w MKIII to chyba jedna z lepszych jednostek napędowych
zdecydowanie lepsza od 90 i nie chodzi tu o moc ale przede wszystkim o zużycie paliwa i na pewno lepsza od tych nowych jednostek na pompowtryskach do których części i oleje sa strasznie drogie
prawda jest taka ze należy sie odpowiednio obchodzić z takim motorem, raczej nie zabardzo nadaje sie ciąglej jazdy po mieście bo można szybko zawalić turbo, od czasu do czasu trzeba go przedmuchac na trasie bo turbo zajdzie sadzą i katalizator sie zakleja

co do zużycia oleju to każde tdi bierze olej i jest to około 100g na 1000km ale poszczególne egzemplarze róznią sie między sobą,
czesto padają zawoki n75 i n18,

co do turbiny to generalnie turbina jest wieczna a uszkodzenia powodują sami użytkowcy przez niewłaściwą obsługę i niepilnowanie wymiany filtra powietrza



Awatar użytkownika
kkk13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 23:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: kkk13 » śr gru 27, 2006 20:55

rob555 pisze:
kkk13 pisze:Panowie, jeżdżę od niecalego tygodnia AFNem w mkIII, motorek seria,tutaj nie mam zastrzeżeń jak na razie,ale mnie chodzi bardziej o skrzynie - co to za typ skrzyni tam siedzi czy może 02A i pytanie nr dwa, czy można założyc jakieś inne przełożenie główne z gamy skrzynek VAG lub choć wydłuzyc 5ty bieg?? Od czego ewentualnie szukać?? Bo jak dla mnie jest troche za krótko 180kph i prawie 4tys obr, troche mnie to stresuje.. Dzięki. Pozdro.
Hej czy przypadkiem nie miales kiedys leona? :bajer:
Co do skrzyni to Cie zmartwie. Mozesz od 1Z zapodac troche jest dluzsza ale zyskasz max 10km/h wiec slabo. Zostaje VI.
Cześć Rob, tak miałem Leona którego kiedyś diagnozowałeś, byłem także u Ciebei z białą MK IV którą sprzedałem kumplowi, nawiasem kumpel wyleczył auto u diagtroników w Jankach.. Z skrzynką VIką wiem jak jest, bo jezdziłem prawie 4 lata, ale tutaj, do AFNa chyba by trzeba dwumas zmienić no i sprzęgło pewnie.. Będę rozwazał, ale tak poważnej ingerencji nie chciałem robić w tym aucie, ten AFN to ma byc mój dupowóz, zmienię ewentualnie turbinke na GT 1749VA (szkoda że VB nie mozna wlożyć, bo mam taka na półce) no i wybiore się do Ciebie po retusz programu, szykuj coś rozsądnego ;) Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » śr gru 27, 2006 21:41

kkk13 pisze: no i wybiore się do Ciebie po retusz programu, szykuj coś rozsądnego ;) Pozdrawiam.
Czy takie cos by odpowiadalo? :hehe: :hehe:
Obrazek


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 140 gości