Strona 2 z 3

: śr gru 13, 2006 17:19
autor: *daniel*
mam podobny problem ze spalaniem mi pali ok 8litrów ale przedemna wymiana filtrów i termostatu bo ma silnik niedogrzany ale zobaczymu jak to będzie!niemam absolutnie żadnych wycieków silniczek pracuje równiuteńko i cicho!mam nadzieje żę po wymianie tego spalanie będzie w normie ok 5 ,6litrów!pozdro

: ndz mar 04, 2007 19:39
autor: Bartek84
Powyjasnialo sie cos z tym spalaniem??
Mam ten sam problem... Ale jezdze na krotkich odcinkach, nigdy nie mam 90 stopni, nawet w dlugiej trasie :| Niedogrzany silnik = duze spalanie. Tak? Wymienic termostat? Czujnik temp. mam wymieniony, troszke sa zapocone wezyki powrotne...

: pn mar 12, 2007 21:42
autor: tuha
w moim przypadku jest to lejace sie pompa (leje z odpowietrznika)odpal i sprawdz cyz moze ci nie kapie i nie leje po przewodach(a mzoe jakis przewod pekl czy sie zsunal)

: pt wrz 14, 2007 18:00
autor: szymon1238
mam ten sam problem,filtr mam nowe,nigdzie nie kapie,silnik to 1.9TD-bez elektroniki. Jeden mechanik mówił,że to może być wina turbo,możliwe?

: ndz wrz 16, 2007 10:41
autor: matrix
Witam .To chyba taka niemiła zaleta TD. Ja ma to samo spalanie w granicach 8-9l.na 100km. Silnik pracuje idealnie w zimę palił nawet przy -25 C.Ustawiałem dawkę przeglądałem wtryski czy nie leją i NIC. Pogodziłem się z tym faktem ale wiem ,że ma jak na razie niezawodny samochód . Zastanawiam się nad kupnem TDI te 2 literki to jednak dużo do zaoszczędzenia w budżecie. Jednym z plusów TD jest to ,że silniczek przyjmie każdy ''rodzaj paliwa'' a w TDI już za dużo elektroniki .Pozdr. :pub:

: ndz wrz 16, 2007 11:50
autor: adasiek
Jednym z plusów TD jest to ,że silniczek przyjmie każdy ''rodzaj paliwa'' a w TDI już za dużo elektroniki
Prawda jest taka, że złej jakości paliwo posadzi każdą konstrukcję prędzej czy później. Nieważne TD czy TDI w tym przypadku, zasada działania zarówno pompy jak i wtryskiwaczy jest taka sama tu i tu. Ja jeżdzę na wschód po paliwo, a mam AFN-a i z samochodem nic się nie dzieje już 50tys km. Natomiast przedwczoraj zalałem paliwo z orlenu i miałem problemy z rozruchem.

: ndz wrz 16, 2007 12:24
autor: QwertKalety
Mnie na niedogrzanym silniku spalał max 7 litrów zimą. Po wymianie termostatu spalanie zimą zeszło na 6 litrów a latem wychodzi około 5,5l/100km. Co do tak dużego spalania to może zły kąt wtrysku?? Mam pytano do użytkownikó AAZ - jakie macie przebiegi i czy spotkaliście się ze sławnym klinem na kole zębatym wału (chodzi mi o zrywanie)??Ja dzwoniłem po serwisach i jeszcze nie mieli do czynienia z takimi awariami.

: ndz wrz 16, 2007 18:19
autor: matrix
Ja już przestałem szukać. Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach.Ale popieram szukających i wielkie :kufel: dla Nich

: ndz wrz 16, 2007 20:07
autor: Krystian GTD
Witaj QwertKalety Mam MK3 GTD z przebiegiem 220 tyś km. Znam temat zerwanego klina na wale korbowym w AAZ. Jakieś 3 m-c temu zerwał mi się klin i był problem. Jak jest zerwany klin na wale to wymiana wału, nowe koło, nowa śruba, klej do gwintów i odpowiedni moment dokręcenia śruby. Regeneracja wału nie jest opłacalna gdyż po jakimś czasie znowu zaczyna się gibać koło na wale. Ważne aby powierzchnia czołowa wału była idealnie płaska. Pozdro

: pn wrz 17, 2007 14:12
autor: smoku114
[ Dodano: 17 Wrz 2007 14:12 ]
Witam Ja mam 1,9 GTD AAZ 325 tyś przebiegu z czego sam przeleciałem już ~65 tyś. i jak na razie "odstukać w niemalowane" wszystko oka - wymieniłem tylko pasek, bo rolki były oka. Sprawa spalania - mój pali 5,5 - 6 przy spokojnej jeździe a palił 10. Powodem był wyciek na pompie - paliwko usiekało pod spodem pompy i przypadkiem to zauważałem - blok silnika był mokry. Może masz to samo ???

: pn wrz 17, 2007 15:49
autor: krakol
*daniel* pisze:mam podobny problem ze spalaniem mi pali ok 8litrów ale przedemna wymiana filtrów i termostatu bo ma silnik niedogrzany ale zobaczymu jak to będzie!niemam absolutnie żadnych wycieków silniczek pracuje równiuteńko i cicho!mam nadzieje żę po wymianie tego spalanie będzie w normie ok 5 ,6litrów!pozdro
hehehe to normalka 8 litrow... ja jezdze po wroclawiu same korki non stop spod swiatel but w podlodze i 8 nawet 8,5 to normalka kumpel ma takiego samego i tyle samo mu pali. A jak wlaczysz klime (o ile masz :grin: ) to spala 10 jak nic... Na trasie to choc nie wiem jak bym cisnal powyzej 6,5 nie spali oszczednie jadac 5.. ale kto tak jezdzi.. jak chcesz aby ci malo palil to sobie TDI kup... jeden z kolegow mial AAZ ale sprzedal bo juz padal silnik i jemu w "miescie" takim pseudo a nie jak wrocek palil jakies 7 maks ale ludzie jak sa korki to wam nigdy w zyciu mniej nie spali. Powiem jedno w tych silnikach czy sie cisnie czy nie i tak pali tyle samo. Powaga testowalem juz na wszystkich mozliwych ropach bo wydawalo mi sie ze duzo pali na OO tez tak samo roznica zadna. A wiec po co przeplacac. Obecnie leje OO i pali tyle samo co palil mi na Ultimate. Kiedys myslalem ze nie warto bo sie silnik spsuje bo pompa sie zatrze, ale myslalem tez ze takie spalanie to duzo pojechalem gdzie tylko moglem i wkoncu sprawdzalem wtryski wyszlo ze ok kolo mial tego samego gofra co ja i mowi ze leje OO juz od 2 lat i co jakis czas psrawdza wtryski a one jak nowki wiec idac za jego slowami a ze sie zajmuja tylko dieslami leje tylko OO i nic innego juz nie naleje NIE WARTO !!!

: pn wrz 17, 2007 16:42
autor: souler
smoku114 pisze:wymieniłem tylko pasek, bo rolki były oka
pomyslowy jestes jak diabli :panna:

: pn wrz 17, 2007 20:01
autor: andrew19_86
SouleR pisze:wymieniłem tylko pasek, bo rolki były oka
...,a potem wielki płacz i zgrzytanie zębów,bo się rozrząd rozleciał i silnik szlak trafił

: pn wrz 17, 2007 20:52
autor: mikan
nie no wymienic pasek a nie wymienic rolki to przypal .... mi tez chleje 7-8,pare razy 10 wyszlo jak katowalem go i na trasie i w miescie,jak jezdze normalnie to 6,5 wychodzi,ale juz tak nie jezdze,najmniej 5,5 w zimie jak w zamulacza do 100 km/h sie bawilem