Strona 2 z 5

: pt lis 24, 2006 13:44
autor: motonita2002
inek01 pisze:Masz w swoim AHU te trzy swiece podgrzewajace plyn ?
Mój AHU posiada ten dość ciekawy element. Co do danych, to pisałem wyżej o róznicy w programie. Kolega Uysy napewno wie coś na ten temat :bajer: Poza tym karta technologiczna VW podaje,że ten silnik legitymuje się 90KM przy 3750 obr/min, oraz 210Nm przy 1900 obr/min.
Tabelka ma niestety błędy, ponieważ AHU spełnia norme Euro 2, a nie Euro 1 jak tam napisano. Dane są po prostu zamienione (zapewne wynika to z błędu tłumacza)

: pt lis 24, 2006 13:51
autor: inek01
motonita2002 pisze:Mój AHU posiada ten dość ciekawy element
Moj (urodzony w Brukseli) wlasnie tego nie ma. Ponoc nie wszystkie mialy.

: pt lis 24, 2006 14:15
autor: mac79
motonita2002 pisze:
inek01 pisze:Masz w swoim AHU te trzy swiece podgrzewajace plyn ?
Mój AHU posiada ten dość ciekawy element.
możesz wyjaśnić jak to działa i czy efekty są odczuwalne ????

: pt lis 24, 2006 14:22
autor: Grzesiekk1982
inek01 pisze:Ponoc nie wszystkie mialy.
Może zależało od rynku, na który jest przeznaczony?

: pt lis 24, 2006 14:36
autor: blachy
inek01 pisze:Masz w swoim AHU te trzy swiece podgrzewajace plyn ?
A wiesz że nie wiem. Jak nie zapomnę sprawdzić to na pewno odpiszę.

Pozdro

: pt lis 24, 2006 14:42
autor: dialo
Grzesiekk1982 pisze:Może zależało od rynku, na który jest przeznaczony?
Wydaje mi sie,że właśnie zalezało to od kraju do ktorego byłe wysyłane, produkowane golfiki. Ja mam gofera z włoch i nie mam a kumpel ma z holandii i ma. Słuzy to do podgrzewania płynu w układzie chłodzącym. W ciepłym klimacie nie było to potrzebne, tak jak u mnie w aucie z włoch. Przynajmniej tak mi sie wydaje.

Dialo

: pt lis 24, 2006 15:02
autor: inek01
dialo pisze:Ja mam gofera z włoch i nie mam a kumpel ma z holandii i ma.
Jak wczesniej pisalem moj "Belg" nie ma, a kumpla (tyle ze 1Z) ma a tez Z Belgii pochodzi...

: pt lis 24, 2006 15:18
autor: mac79
napiszcie coś więcej, czy pomimo tego wynalazku mieliście problemy zeszłej (jak pamiętacie bardzo mroźnej) zimy ????
zapewne ułatwia to nagrzanie się auta, ale jeśli paliwo, płyn, bądź olej zamarzły to ten wynalazek na nic się nie zda ......

: pt lis 24, 2006 15:44
autor: inek01
mac79 pisze:napiszcie coś więcej, czy pomimo tego wynalazku mieliście problemy zeszłej (jak pamiętacie bardzo mroźnej) zimy ????
zapewne ułatwia to nagrzanie się auta, ale jeśli paliwo, płyn, bądź olej zamarzły to ten wynalazek na nic się nie zda ......
Ten wynalazek nie ma sie nic do odpalania. Plyn z "pdrzewacza" idzie na nagrzewnice wiec na pewno sie szybciej cieplo robi w kabinie.

: pt lis 24, 2006 16:46
autor: motonita2002
inek01 pisze:Ten wynalazek nie ma sie nic do odpalania. Plyn z "pdrzewacza" idzie na nagrzewnice wiec na pewno sie szybciej cieplo robi w kabinie.
Jest to bardzo odczuwalne, w żadnym aucie nie miałem nigdy tak szybko ciepła w kabinie jak w Golfie TDI, a testy np. w Auto Świecie wskazywały, że TDI to auta niedogrzane. Moze na fakt szybkiego rozgrzewania się, wpływa też obecność klimatyzacji. W każdym razie mój golf nagrzewa się szybciej niż nie jedna benzyna.Mam jeszcze podgrzewane fotele i to również się przydaje :D
dialo pisze:Wydaje mi sie,że właśnie zalezało to od kraju do ktorego byłe wysyłane, produkowane golfiki. Ja mam gofera z włoch i nie mam a kumpel ma z holandii i ma. Słuzy to do podgrzewania płynu w układzie chłodzącym
Przeciwko takim przypadkom jak np.gęstnienie oleju napędowego w niskich temperaturach VW zasotosował technikę podgrzewania filtra paliwa. NIby fajnie, ale pozostaje jeszcze kwestia przewodów i samego zbiornika :bajer:
inek01 pisze:Moj (urodzony w Brukseli) wlasnie tego nie ma. Ponoc nie wszystkie mialy
Mój także Bruksela :D Dokładnie z 5 marca 1997 :D

: pt lis 24, 2006 18:24
autor: mac79
nie wiem dlaczego TDI ma być niedogrzane (ale faktycznie obiło mi sie to o uszy)

u mnie w 1.6td robi sie ciepło po ok. 1-2min, ludzie zawsze są zszokowani, oczywiście pozytywnie :)

: pt lis 24, 2006 18:39
autor: Grzesiekk1982
mac79 pisze:u mnie w 1.6td robi sie ciepło po ok. 1-2min, ludzie zawsze są zszokowani, oczywiście pozytywnie :)
Ja też nie narzekam, jak włącze ogrzewanie na max, to już po 1-2 min ciepełko leci (ale z kratek, nie że jest upał w aucie).
Pozdrawiam.

: pt lis 24, 2006 18:58
autor: inek01
motonita2002 pisze:Przeciwko takim przypadkom jak np.gęstnienie oleju napędowego w niskich temperaturach VW zasotosował technikę podgrzewania filtra paliwa
Jak sie juz parafina wytraci to i tak to nic nie pomoze. Paliwo w filtrze ogrzewa sie dopiero az dobrze ogrzany ON z pompy wroci zaworkiem spowrotem do filtra...
Mój także Bruksela Dokładnie z 5 marca 1997
Moj z kwietnia 97', widocznie swiec dla niego chwilowo zabraklo :P
mac79 pisze:u mnie w 1.6td robi sie ciepło po ok. 1-2min, ludzie zawsze są zszokowani, oczywiście pozytywnie
W TDI cieplo idzie w moc, a nie w powietrze :P

: pt lis 24, 2006 19:03
autor: dziechu
Te swiece rzeczywiscie znacznie przyspieszaja nagrzewanie wnetrza w zimie, ale takze nagrzewanie silnika - nagrzewaja w koncu plyn chlodzacy. Przyczynia sie to do zmniejszenia zuzycia silnika - silnik krocej pracuje zimny. W zimie natomiast problemem moze byc niedoladowany akumulator. Swiatla, swiece dogrzewajace plyn, podgrzewane fotele... jezeli jezdzi sie na krotkich trasach, miasto itp. bilans energetyczny moze byc ujemny i moze sie okazac konieczne okresowe doladowanie akumulatora, szczegolnie jak jest ponizej -10'C.