[MK3 TDI] Zasada dzialania przeplywomierza

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pn lis 20, 2006 12:03

Przepływomierz klapkowy podaje ilość powietrz objętościowo. Czyli w górach i w dolinach poda taką samą wartość, natomiast ten przepływomierz o którym ty napisałeś jest to termoanemometr który podaję masową ilość powietrz, a tzn że w górach tego powietrz będzie mniej gdyż jest żadsze. Zasada działania termoanemometru jast taka jak pisali koledzy wcześiej. Drucik jest nagrzany a w zależności od moasowej ilości powietrza (czyli od "gęstości) drucik jest bardziej lub mniej schładany i nie mierzy się jego oporu tylko wartość prądu potrzebną do tego żeby ten drucik utrzymał stałą temperature. Im więcej powietrza tym większy prąd potrzebny do utzrymania temperaturu i na odwrót


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn lis 20, 2006 12:18

Grzesiekk1982 pisze:Te przepływki klapowe to jak w mechanicznych wtryskach K-Jetronic i KE-Jetronic. Deficytowy towar, bo Ppolacy ładują w te autka LPG, jedno boom w kolektorze i ponim. I prawie każde Audi 100, Mercedes 123-124 w kraju nie jeżdżą już na benzynie, lecz only LPG
te przeplywki siedza w silnikach 1Z w audii :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn lis 20, 2006 12:44

Adamm pisze:te przeplywki siedza w silnikach 1Z w audii :)
SERIO????? W 1Z np w Audi B4 jest przepływomierz klapowy???

RobertP A co myślisz o tym co jeden z kolegów zrobił?
to ja mialem watpliwosci co do tego jakie turbo w 1Z..... ale juz wiem..... wyjolem wlasnie przeplywke.... potraktowalem ja woda potem wd40 potem benzynka extrakcyjna i wylecialo z tego tyle syfu ze nie wierzylem..... pozniej oplukalem znow wszystko goraca woda a teraz sie suszy..... pozostalo poczekac wsadzic z powrotem i przebujac sie..... napisze jakie efekty

PO TESTACH:

no wiec efekty czyszczenia przeplywki sa nastepujace..... najpierw jak odpalilem to szedl jak totalny mul i juz myslalem ze cos rozpieprzylem.... nagle dotarlo do mnie ze przeplywke owszem wsadzilem ale wtyczki to juz do niej nie podpiolem..... wiec szybka podpinka no i testujemy..... powiem tyle.... problem znikl.... na wszystkich biegach z ta sama moca kreci sie do ponad 4 tysiecy .... wreszcie na 3 4 i 5 czuc ze ten samochod ma moc bo wczoraj jeszcze jak na 3 wszedl ponad 2,5 tysiaca obrotow to sie krztusil i nie chcial isc dalej.... widocznie ten drucik w przeplywomierzu musial byc taki zasyfialy ze zle odzytywal ilosc powietrza i ograniczal podawanie benzyny co w efekcie zmniejszalo moc..... dzis jeszcze bede na trasie wiec sprawdze do ilu pojdzie......
Pozdrawiam.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn lis 20, 2006 13:24

Grzesiekk1982 pisze:RobertP A co myślisz o tym co jeden z kolegów zrobił?
praca taka warta jest choćby z zebrania właśnych doświadczeń
czasami sie uda i działać będzie przez ileś tam tyś.km i mamy przez jakiś czas
kasę w kieszeni
podbnne sytuacje reanimacji mają się w silniczkach krokowych gdzy auta zasilane są LPG
ale to zupełnie inny temat i nie warty omawiania tutaj
czasami zrobisz podziała Ci kilka setek km a czasami nawet i kilka tyś.
a w innym przypadkach już nic nie pomoże
jak już pisałem każda praca jest warta doświadczeń i zaoszczędzonej (przynajamniej na jakiś czas) kasy :-) :smoke:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn lis 20, 2006 23:57

Grzesiekk1982 pisze:Adamm napisał/a:
te przeplywki siedza w silnikach 1Z w audii

SERIO????? W 1Z np w Audi B4 jest przepływomierz klapowy???
dokladnie tak, jeden gosciu mial kiedys problem z 1Z, chcielismy go podmienic i okazalo sie ze siedzi tam klapkowiec :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt lis 21, 2006 00:03

Grzesiekk1982 pisze:
Adamm pisze:te przeplywki siedza w silnikach 1Z w audii :)
SERIO????? W 1Z np w Audi B4 jest przepływomierz klapowy???
mój koleś ma paska B5 z 1Z i jest tam z gorącym drutem :okej:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt lis 21, 2006 00:14

Adamm, RobertP, Ten 1Z z Audi B4 jest w ogóle jakiś ciekawy. Kumpel ma takie z 92 roku (lookałem na 100% 1Z na wklejce). Nie dość, że nie ma intercoolera, a ma taką samą moc jak 1Z w VW. Wniosek- albo ma fabryczny virusik, by beż ICka mieć 90 koników, albo u nas ICek jest na ozdobę :rotfl: Do tego ten przepływomierz...
Oj muszę mu zajrzeć pod maskę :bigok:
RobertP pisze:czasami sie uda i działać będzie przez ileś tam tyś.km
No to na dniach wyjmę tą przepływkę, potraktuję WD40, ciepłą wodą i benzynka extrakcyjną, zobaczymy jaki będzie efekt :hmm: 2-3 razy w tyg jadę w trasę i czuć że słaby, 160 ledwo osiąga i to jaki kawał drogi na to potrzebuje...
Nic do stracenia nie ma ;) No, może 2 dni bez auta jak przepływkę zepsuję :D
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
tchopz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: pt maja 05, 2006 15:33
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: tchopz » wt lis 21, 2006 10:01

Któregoś razu jak mechanik otworzył u mnie maskę to pierwszą reakcją było: "O masz ten przepływomierz co się nie psuje, inny niż zazwyczaj".
To znaczy, że jaki mam?
Może ktoś wrzucić zdjęcia jak wyglądają obydwa?
Jakie są wady i zalety obu?

Z góry dzięki.


----------------------------------------------------
Sprzedam Golfa MK3 TDI 1Z 90KM 94r. New Orlean. [url]http://www.allegro.pl/show_item.php?item=399008055[/url]

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt lis 21, 2006 12:39

tchopz pisze:Któregoś razu jak mechanik otworzył u mnie maskę to pierwszą reakcją było: "O masz ten przepływomierz co się nie psuje, inny niż zazwyczaj".
To znaczy, że jaki mam?
Może ktoś wrzucić zdjęcia jak wyglądają obydwa?
zdjęcia zapożyczone
tzn. jaki masz taki jak na zdjęciu, podobno są w silnikach
1Z AHH AHU AJM AFN AVG AFF ATJ ASK ASV AGR ALH ALE ANJ AVR APA AGX
Obrazek
a taki właśnie widziałem osobiście w 1Z (ciekawe co ma w środku)? ktoś rozbierał taki?
i w przy jakim silniku macie ?
Obrazek

co do wad i zalet pomiędzy klapkowym i z "gorącym drutem"
to ten pierwszy ma wysoką trwałość ten drugi natomiast jest mniej trwały
ale nie stawia oporu powietrzu zasysanego i jest mniej skomplikowany
niż klapkowy i co moim zdaniem powinien być tańszy
poza tym jeśli klapowy jest w benzyniakch to po strzałch gazu często ulega
uszkodzeniu i w tym tkwi problem żeby to poskładać poczyścić bez uszkodzenia
bo klapka często zawiesza luba nawet skleja się z potencjometrem po którym "chodzi"
a najgorsze jest to jak pierdyknie sprężynk oporowa, to powiedzmy nie jest
już do kupienia ani do dobrania aby prawidłowo pracowała z klapką

[ Dodano: Wto Lis 21, 2006 11:40 ]
tchopz pisze:Może ktoś wrzucić zdjęcia jak wyglądają obydwa?
zdjęcia które są umieszczone nie są tych obu które prosiłeś


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt lis 21, 2006 15:32

Robert ten drugi siedzie wlasnie w 1Z w Golfach. Ma tez w srodku drucik (moze i nawet trzy - nie pamietam) a w tym prostokacie na gorze jest elektronika zalana zywica do ktorej generalnie nie ma dostepu


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt lis 21, 2006 15:46

Adamm pisze:a w tym prostokacie na gorze jest elektronika zalana zywica do ktorej generalnie nie ma dostepu
no to taki zalewany żywic rozbebeszałem, ale zupełnie inaczej wyglądał
bo to był fjordowski, bo taka puszka była zakręcana za takie dziwne jednorazowe
śrubki jak to w fordach :kac: i do niektróych części był dostęp, reszta elektroniki
była zalana faktycznie żywicą i w nim zmieniałem termistor i fjord działa do dzisiaj już ponad 3 lata :-)


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr lis 29, 2006 01:16

RobertP, odgrzebuję temat :)
Pobawiłem się ze swoją przepływką :bigok:
Efekt: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=794439#794439
Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 63 gości