[MK3 TDI] Zasada dzialania przeplywomierza
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Przepływomierz klapkowy podaje ilość powietrz objętościowo. Czyli w górach i w dolinach poda taką samą wartość, natomiast ten przepływomierz o którym ty napisałeś jest to termoanemometr który podaję masową ilość powietrz, a tzn że w górach tego powietrz będzie mniej gdyż jest żadsze. Zasada działania termoanemometru jast taka jak pisali koledzy wcześiej. Drucik jest nagrzany a w zależności od moasowej ilości powietrza (czyli od "gęstości) drucik jest bardziej lub mniej schładany i nie mierzy się jego oporu tylko wartość prądu potrzebną do tego żeby ten drucik utrzymał stałą temperature. Im więcej powietrza tym większy prąd potrzebny do utzrymania temperaturu i na odwrót
pozdrowienia el Kopyto
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
te przeplywki siedza w silnikach 1Z w audiiGrzesiekk1982 pisze:Te przepływki klapowe to jak w mechanicznych wtryskach K-Jetronic i KE-Jetronic. Deficytowy towar, bo Ppolacy ładują w te autka LPG, jedno boom w kolektorze i ponim. I prawie każde Audi 100, Mercedes 123-124 w kraju nie jeżdżą już na benzynie, lecz only LPG
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
SERIO????? W 1Z np w Audi B4 jest przepływomierz klapowy???Adamm pisze:te przeplywki siedza w silnikach 1Z w audii
RobertP A co myślisz o tym co jeden z kolegów zrobił?
Pozdrawiam.to ja mialem watpliwosci co do tego jakie turbo w 1Z..... ale juz wiem..... wyjolem wlasnie przeplywke.... potraktowalem ja woda potem wd40 potem benzynka extrakcyjna i wylecialo z tego tyle syfu ze nie wierzylem..... pozniej oplukalem znow wszystko goraca woda a teraz sie suszy..... pozostalo poczekac wsadzic z powrotem i przebujac sie..... napisze jakie efekty
PO TESTACH:
no wiec efekty czyszczenia przeplywki sa nastepujace..... najpierw jak odpalilem to szedl jak totalny mul i juz myslalem ze cos rozpieprzylem.... nagle dotarlo do mnie ze przeplywke owszem wsadzilem ale wtyczki to juz do niej nie podpiolem..... wiec szybka podpinka no i testujemy..... powiem tyle.... problem znikl.... na wszystkich biegach z ta sama moca kreci sie do ponad 4 tysiecy .... wreszcie na 3 4 i 5 czuc ze ten samochod ma moc bo wczoraj jeszcze jak na 3 wszedl ponad 2,5 tysiaca obrotow to sie krztusil i nie chcial isc dalej.... widocznie ten drucik w przeplywomierzu musial byc taki zasyfialy ze zle odzytywal ilosc powietrza i ograniczal podawanie benzyny co w efekcie zmniejszalo moc..... dzis jeszcze bede na trasie wiec sprawdze do ilu pojdzie......
praca taka warta jest choćby z zebrania właśnych doświadczeńGrzesiekk1982 pisze:RobertP A co myślisz o tym co jeden z kolegów zrobił?
czasami sie uda i działać będzie przez ileś tam tyś.km i mamy przez jakiś czas
kasę w kieszeni
podbnne sytuacje reanimacji mają się w silniczkach krokowych gdzy auta zasilane są LPG
ale to zupełnie inny temat i nie warty omawiania tutaj
czasami zrobisz podziała Ci kilka setek km a czasami nawet i kilka tyś.
a w innym przypadkach już nic nie pomoże
jak już pisałem każda praca jest warta doświadczeń i zaoszczędzonej (przynajamniej na jakiś czas) kasy
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
dokladnie tak, jeden gosciu mial kiedys problem z 1Z, chcielismy go podmienic i okazalo sie ze siedzi tam klapkowiecGrzesiekk1982 pisze:Adamm napisał/a:
te przeplywki siedza w silnikach 1Z w audii
SERIO????? W 1Z np w Audi B4 jest przepływomierz klapowy???
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Adamm, RobertP, Ten 1Z z Audi B4 jest w ogóle jakiś ciekawy. Kumpel ma takie z 92 roku (lookałem na 100% 1Z na wklejce). Nie dość, że nie ma intercoolera, a ma taką samą moc jak 1Z w VW. Wniosek- albo ma fabryczny virusik, by beż ICka mieć 90 koników, albo u nas ICek jest na ozdobę Do tego ten przepływomierz...
Oj muszę mu zajrzeć pod maskę
Nic do stracenia nie ma No, może 2 dni bez auta jak przepływkę zepsuję
Pozdrawiam.
Oj muszę mu zajrzeć pod maskę
No to na dniach wyjmę tą przepływkę, potraktuję WD40, ciepłą wodą i benzynka extrakcyjną, zobaczymy jaki będzie efekt 2-3 razy w tyg jadę w trasę i czuć że słaby, 160 ledwo osiąga i to jaki kawał drogi na to potrzebuje...RobertP pisze:czasami sie uda i działać będzie przez ileś tam tyś.km
Nic do stracenia nie ma No, może 2 dni bez auta jak przepływkę zepsuję
Pozdrawiam.
Któregoś razu jak mechanik otworzył u mnie maskę to pierwszą reakcją było: "O masz ten przepływomierz co się nie psuje, inny niż zazwyczaj".
To znaczy, że jaki mam?
Może ktoś wrzucić zdjęcia jak wyglądają obydwa?
Jakie są wady i zalety obu?
Z góry dzięki.
To znaczy, że jaki mam?
Może ktoś wrzucić zdjęcia jak wyglądają obydwa?
Jakie są wady i zalety obu?
Z góry dzięki.
----------------------------------------------------
Sprzedam Golfa MK3 TDI 1Z 90KM 94r. New Orlean. [url]http://www.allegro.pl/show_item.php?item=399008055[/url]
Sprzedam Golfa MK3 TDI 1Z 90KM 94r. New Orlean. [url]http://www.allegro.pl/show_item.php?item=399008055[/url]
zdjęcia zapożyczonetchopz pisze:Któregoś razu jak mechanik otworzył u mnie maskę to pierwszą reakcją było: "O masz ten przepływomierz co się nie psuje, inny niż zazwyczaj".
To znaczy, że jaki mam?
Może ktoś wrzucić zdjęcia jak wyglądają obydwa?
tzn. jaki masz taki jak na zdjęciu, podobno są w silnikach
1Z AHH AHU AJM AFN AVG AFF ATJ ASK ASV AGR ALH ALE ANJ AVR APA AGX
a taki właśnie widziałem osobiście w 1Z (ciekawe co ma w środku)? ktoś rozbierał taki?
i w przy jakim silniku macie ?
co do wad i zalet pomiędzy klapkowym i z "gorącym drutem"
to ten pierwszy ma wysoką trwałość ten drugi natomiast jest mniej trwały
ale nie stawia oporu powietrzu zasysanego i jest mniej skomplikowany
niż klapkowy i co moim zdaniem powinien być tańszy
poza tym jeśli klapowy jest w benzyniakch to po strzałch gazu często ulega
uszkodzeniu i w tym tkwi problem żeby to poskładać poczyścić bez uszkodzenia
bo klapka często zawiesza luba nawet skleja się z potencjometrem po którym "chodzi"
a najgorsze jest to jak pierdyknie sprężynk oporowa, to powiedzmy nie jest
już do kupienia ani do dobrania aby prawidłowo pracowała z klapką
[ Dodano: Wto Lis 21, 2006 11:40 ]
zdjęcia które są umieszczone nie są tych obu które prosiłeśtchopz pisze:Może ktoś wrzucić zdjęcia jak wyglądają obydwa?
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Robert ten drugi siedzie wlasnie w 1Z w Golfach. Ma tez w srodku drucik (moze i nawet trzy - nie pamietam) a w tym prostokacie na gorze jest elektronika zalana zywica do ktorej generalnie nie ma dostepu
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
no to taki zalewany żywic rozbebeszałem, ale zupełnie inaczej wyglądałAdamm pisze:a w tym prostokacie na gorze jest elektronika zalana zywica do ktorej generalnie nie ma dostepu
bo to był fjordowski, bo taka puszka była zakręcana za takie dziwne jednorazowe
śrubki jak to w fordach i do niektróych części był dostęp, reszta elektroniki
była zalana faktycznie żywicą i w nim zmieniałem termistor i fjord działa do dzisiaj już ponad 3 lata
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
RobertP, odgrzebuję temat
Pobawiłem się ze swoją przepływką
Efekt: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=794439#794439
Pozdrawiam.
Pobawiłem się ze swoją przepływką
Efekt: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=794439#794439
Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 63 gości