[MK3 TDI] Katalizator czy strumienica?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Magik123

Post autor: Magik123 » sob paź 03, 2009 09:02

A ja powiem tak, 2 auta na hamowni z i bez kata wolnossace 2.0 150KM i 1.6 90km sa na minusie(oczywiscie kat sprawny) z katem +/- 7-9KM i kilka Nm, oczywisccie poprawa w dolnym zakresie.

Na swoim przykładzie wywalenie kata w wolnossaku a wstawienie strumiennicy pogorszyło doł, to samo po wywaleniu strumiennicy i wstawieniu ruki, aktualnie w golfie wywaliłem kata, nie był zapchany, no i coz moje odczucia sa negatywne, auto odczowalnie pogorszyło sie miedzy 1700-2200obr, gora nie wiem, moze i troszke lepsza, chociaz bez wiekszych doznan.

Tak ze ja teraz mysle nad wstawieniem kata uniwersalnego.
Kat nie jest załozony zeby pogorszyc osiagi, projektanci nie byli idiotami, z drugiej strony pozbycie sie kata tak, ale z poprawą w gornym zakresie, badz przy modach, ale w seryjnym dieslu mija sie to z celem.



Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » sob paź 03, 2009 10:31

Magik123 pisze: Tak ze ja teraz mysle nad wstawieniem kata uniwersalnego.
Kat nie jest załozony zeby pogorszyc osiagi, projektanci nie byli idiotami, z drugiej strony pozbycie sie kata tak, ale z poprawą w gornym zakresie, badz przy modach, ale w seryjnym dieslu mija sie to z celem.
Tu nie chodzi o osiągi tylko o przedłużenie zywotności turbiny!!!!!!
Jak ktos bedzie wzmienial kata wg zalecen to prosze bardyo a nie co 200k km.

Pozdro

ZC



Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

Post autor: wronek1 » sob paź 03, 2009 14:02

ja wywalilem kata wstawiłem rurke i jestem zadowolony...
niech sobie turbo oddycha , nawet czuc na wyzszych obrotach ze mu łatwiej :)
tak wiec zadne strumienice tylko zwykla rurka , spawara i jazda



Awatar użytkownika
Kamil877
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 272
Rejestracja: sob lip 04, 2009 17:27
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Kamil877 » sob paź 03, 2009 14:55

a mozecie mi powiedziec z tych danych mk3 1,8+lpg 90 kucykow i u mnie jest wolnossace ? moze glupie pytanie ale niestety zabrdzo w tych sprawach to sie nie znam....



Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

Post autor: wronek1 » sob paź 03, 2009 15:03

Kamil877 pisze:a mozecie mi powiedziec z tych danych mk3 1,8+lpg 90 kucykow i u mnie jest wolnossace ? moze glupie pytanie ale niestety zabrdzo w tych sprawach to sie nie znam....
nie masz turbo burbo to jestes wolnossacy :)



Awatar użytkownika
Kamil877
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 272
Rejestracja: sob lip 04, 2009 17:27
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Kamil877 » ndz paź 04, 2009 17:37

wronek1 pisze:
Kamil877 pisze:a mozecie mi powiedziec z tych danych mk3 1,8+lpg 90 kucykow i u mnie jest wolnossace ? moze glupie pytanie ale niestety zabrdzo w tych sprawach to sie nie znam....
nie masz turbo burbo to jestes wolnossacy :)
czyli co do wolnossacych bardziej strumienica pasuje ?



arwam

Post autor: arwam » ndz paź 04, 2009 18:23

Kamil877 pisze:czyli co do wolnossacych bardziej strumienica pasuje ?
po za efektem dźwiękowym one nic nie dają .
jak chcesz mieć maxymalnie odetkany silnik to pozbądź się puszek tłumików i zastąp i tłumiki i katalizator zwykłą rurką



Awatar użytkownika
Kamil877
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 272
Rejestracja: sob lip 04, 2009 17:27
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Kamil877 » ndz paź 04, 2009 23:21

arwam pisze:
Kamil877 pisze:czyli co do wolnossacych bardziej strumienica pasuje ?
po za efektem dźwiękowym one nic nie dają .
jak chcesz mieć maxymalnie odetkany silnik to pozbądź się puszek tłumików i zastąp i tłumiki i katalizator zwykłą rurką
tylko ze wtedy bedzie problem z przeglądem..



arwam

Post autor: arwam » ndz paź 04, 2009 23:54

Kamil877 pisze:tylko ze wtedy bedzie problem z przeglądem..
można jeszcze powypalać przegrody wewnątrz tłumików i głośność tylko minimalnie wzrośnie ale za to silnik będzie miał znacznie lżej wyżucić spaliny



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 236 gości