Strona 2 z 2

: sob maja 05, 2007 21:48
autor: szatanek
A powiedz mi czy to ze po złapaniu temp. motor zaczyna bardziej twardo pracować, to tez moze byc wina nastawnika, dodam ze szczególnie da sie to wyczuć przy 1000- 1100 obr/min, poprostu słychać takie klepanie nie jest to zbyt mocne i głośne klepanie ale na zimnym motorze nie ma tego, pojawia sie dopiero po osiągnięciu ok 70- 75 st.C, natomiast przy wyzszych obrotach praca silnika to zagłusza i najwyrazniej słychac to na obrotać nieznacznie wyższych niz obr. biegu jałowego. Nie są to tez raczej popychacze bo po odpaleniu zimnego po 2-3 sek. da sie wyczuć jak popychacze sie wyciszają i potem do ok. 70 St C silniczek pracuje jak marzenie, a powyzej sie zaczyna. Co to moze byc ??

: ndz maja 06, 2007 09:38
autor: Adamm
a jaki masz ustawiony kat wtrysku?

: ndz maja 06, 2007 11:48
autor: szatanek
A żebym to ja wiedział, jak ostatnio zmieniałem rozrząd to mechanik sprawdzał mi kąt wtrysku i chyba wszystko było dobrze, a moze byc tak ze kąt sie nieodpowiednio przestawia w miarę rozgrzewania sie silnika?

: ndz maja 06, 2007 12:00
autor: Adamm
moze tez tak byc od tego jest zawor n108 w pompie

: ndz maja 06, 2007 12:22
autor: szatanek
Adamm a powiedz czy na vagu da sie sprawdzić uszkodzenie tego zaworu?? Bałem sie ze to coś z układem korbowo-tłokowym, ale to ewidentnie wygląda na coś z wtryskiem tak jakby był za wcześny, klepanie panewki ma całkiem inny odgłos. Tylko dlaczego na zimnym silniku tego nie ma?

[ Dodano: 06 Maj 2007 12:24 ]
A czy ten zawór w pompie jest widoczny na zewnatrz, mozna go ławo zdemontować?

: ndz maja 06, 2007 12:44
autor: Adamm
zawor n108 sprawdza sie Vagiem robiac test elementow wykonawczych,jesli podczas testu n108 slychac zmiane w pracy silnika to zawor dziala

[ Dodano: Nie Maj 06, 2007 12:45 pm ]
aaa i jest w pompie pod wyjsciami na wtryski, raczej ciezki dostep

: pn maja 07, 2007 10:36
autor: TomTDI
zawor n108 sprawdza sie Vagiem robiac test elementow wykonawczych,jesli podczas testu n108 slychac zmiane w pracy silnika to zawor dziala
Takie sprawdzanie tylko mówi czy zawór działa ale jak działa z tego testu nic nie wynika.

Żeby dobrze sprawdzić jak pompa przestawia kąt trzeba zrobić 3 odczyty na kanale 004

1) na wolnych obrotach (dół zakresu)
2) na wolnych obrotach Basic Seting (góra zakresu)
3) pod obciażeniem (pomiędzy)

za dół zakresu odpowiada sprężyna przestawiacza wtrysku a za góre zawór regulacji ciśnienia w pompie

jak siada sprężyna przestawiacza wtrysku wtedy na wolnych obrotach masz za wczesny kąt (twarda praca), a jak ciśnienie za słabe to pod obciażeniem za późny kąt

w sumie obie rzeczy można wyregulować na samochodzie chociaż jest z tym troche zabawy (najgorsze spuszczanie ropy i napełnianie pompy) i pod warunkiem że pompa łopatkowa jeszcze jest do użytku

a praktycznie to ustawia się zapłon na dolną kreskę (chyba że nawet po nie pomaga wtedy pompa do roboty) wtedy na wolnych obrotach wszystko jest ok natomiast pod obciażeniem trzeba sie pogodzić z gorszymi osiagami samochodu w tym z mniejszą Vmax

: pn maja 07, 2007 20:22
autor: szatanek
Trochę sie w tym zamotałem:) ale podsumowując ,
Za pomocą vaga na kanale 004 mozna bez problemu sprawdzić czy pompa odpowiednio przestawia kąt wtrysku w miarę nagrzewania silnika i w miarę wzrostu jego obciązenia?? A powiedzcie jeszcze czy odpięcie wtyczki od czujnika temp. w czasie pracy nie spowoduje pojawienia sie jakiegoś błędu ?, a po odpięciu tej wtyczki komp będzie myslał ze silnik cały czas jest zimny i pompa bedzie podawała większą dawkę ?