[MK3 1Z] Nierównomierna praca

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » sob maja 05, 2007 21:48

A powiedz mi czy to ze po złapaniu temp. motor zaczyna bardziej twardo pracować, to tez moze byc wina nastawnika, dodam ze szczególnie da sie to wyczuć przy 1000- 1100 obr/min, poprostu słychać takie klepanie nie jest to zbyt mocne i głośne klepanie ale na zimnym motorze nie ma tego, pojawia sie dopiero po osiągnięciu ok 70- 75 st.C, natomiast przy wyzszych obrotach praca silnika to zagłusza i najwyrazniej słychac to na obrotać nieznacznie wyższych niz obr. biegu jałowego. Nie są to tez raczej popychacze bo po odpaleniu zimnego po 2-3 sek. da sie wyczuć jak popychacze sie wyciszają i potem do ok. 70 St C silniczek pracuje jak marzenie, a powyzej sie zaczyna. Co to moze byc ??



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz maja 06, 2007 09:38

a jaki masz ustawiony kat wtrysku?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz maja 06, 2007 11:48

A żebym to ja wiedział, jak ostatnio zmieniałem rozrząd to mechanik sprawdzał mi kąt wtrysku i chyba wszystko było dobrze, a moze byc tak ze kąt sie nieodpowiednio przestawia w miarę rozgrzewania sie silnika?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz maja 06, 2007 12:00

moze tez tak byc od tego jest zawor n108 w pompie


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz maja 06, 2007 12:22

Adamm a powiedz czy na vagu da sie sprawdzić uszkodzenie tego zaworu?? Bałem sie ze to coś z układem korbowo-tłokowym, ale to ewidentnie wygląda na coś z wtryskiem tak jakby był za wcześny, klepanie panewki ma całkiem inny odgłos. Tylko dlaczego na zimnym silniku tego nie ma?

[ Dodano: 06 Maj 2007 12:24 ]
A czy ten zawór w pompie jest widoczny na zewnatrz, mozna go ławo zdemontować?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz maja 06, 2007 12:44

zawor n108 sprawdza sie Vagiem robiac test elementow wykonawczych,jesli podczas testu n108 slychac zmiane w pracy silnika to zawor dziala

[ Dodano: Nie Maj 06, 2007 12:45 pm ]
aaa i jest w pompie pod wyjsciami na wtryski, raczej ciezki dostep


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » pn maja 07, 2007 10:36

zawor n108 sprawdza sie Vagiem robiac test elementow wykonawczych,jesli podczas testu n108 slychac zmiane w pracy silnika to zawor dziala
Takie sprawdzanie tylko mówi czy zawór działa ale jak działa z tego testu nic nie wynika.

Żeby dobrze sprawdzić jak pompa przestawia kąt trzeba zrobić 3 odczyty na kanale 004

1) na wolnych obrotach (dół zakresu)
2) na wolnych obrotach Basic Seting (góra zakresu)
3) pod obciażeniem (pomiędzy)

za dół zakresu odpowiada sprężyna przestawiacza wtrysku a za góre zawór regulacji ciśnienia w pompie

jak siada sprężyna przestawiacza wtrysku wtedy na wolnych obrotach masz za wczesny kąt (twarda praca), a jak ciśnienie za słabe to pod obciażeniem za późny kąt

w sumie obie rzeczy można wyregulować na samochodzie chociaż jest z tym troche zabawy (najgorsze spuszczanie ropy i napełnianie pompy) i pod warunkiem że pompa łopatkowa jeszcze jest do użytku

a praktycznie to ustawia się zapłon na dolną kreskę (chyba że nawet po nie pomaga wtedy pompa do roboty) wtedy na wolnych obrotach wszystko jest ok natomiast pod obciażeniem trzeba sie pogodzić z gorszymi osiagami samochodu w tym z mniejszą Vmax



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn maja 07, 2007 20:22

Trochę sie w tym zamotałem:) ale podsumowując ,
Za pomocą vaga na kanale 004 mozna bez problemu sprawdzić czy pompa odpowiednio przestawia kąt wtrysku w miarę nagrzewania silnika i w miarę wzrostu jego obciązenia?? A powiedzcie jeszcze czy odpięcie wtyczki od czujnika temp. w czasie pracy nie spowoduje pojawienia sie jakiegoś błędu ?, a po odpięciu tej wtyczki komp będzie myslał ze silnik cały czas jest zimny i pompa bedzie podawała większą dawkę ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości