Strona 2 z 4

: pt lis 03, 2006 12:53
autor: piapia
Witam. To samo ze swoim.
Wczoraj po 22, temperatura siegala -5st. Odpallił od pierwszego ale strasznie go rzucało przez 2-3sekundy i po tym juz bylo normalnie.
To zatelepotanie mam tez w temperaturze powyzej zera, ale nie w takim stopniu jak to mialo miejsce wczoraj.
Czy wymieniac swiece czy szukac przyczyny w paliwie?

pozdrawiam

: pt lis 03, 2006 13:09
autor: specWROC
piapia pisze:Witam. To samo ze swoim.
Wczoraj po 22, temperatura siegala -5st. Odpallił od pierwszego ale strasznie go rzucało przez 2-3sekundy i po tym juz bylo normalnie.
To zatelepotanie mam tez w temperaturze powyzej zera, ale nie w takim stopniu jak to mialo miejsce wczoraj.
Czy wymieniac swiece czy szukac przyczyny w paliwie?

pozdrawiam
ja właśnie sprawdzalem swiece i wszystkie grzeja

: pt lis 03, 2006 13:36
autor: piapia
Witam. Jak sprawdzales?
Na co zwrocic uwage? moze byc tak ze jedna z nich dziala ale nagrzewa sie juz nie wystarczajaco szybko?

pozdrawiam

: pt lis 03, 2006 13:47
autor: specWROC
u mechanika odłączył je i kazał przekręcic stacyjke i jak patrzylem w te dziurki to sie swiecilo takie pomaranczowe swiatelko w kazdej..

[ Dodano: 03 Lis 2006 12:48 ]
ale można chyba rano spróbowac podgrzac swiece 2 razy i moze bedzie dobrze zapalac wiec wtedy mozesz miec racje ze jakas swieca sie wystarczajaco nie nagrzewa :bigok:

: pt lis 03, 2006 17:52
autor: piapia
Witam.
Czy za pomoca VAG'a moge sprawdzic kat poczatku wtrysku? W którym bloku?
zabrudzone wtryskiwacze raczej odpadaja - swego czasu zalewałem mu Motor Life. Ale teraz na zime znowu mu troszke zapodam ;-)

pozdrawiam

: pt lis 03, 2006 20:07
autor: cowboy
piapia pisze:W którym bloku?
blok 000 w basic settings

interesuje cię pozycja 2 od lewej (ma być około 51) ew. druga od prawej - jest to temp paliwa

masz tez przycisk tdi timing - który Ci to pokazuje graficznie

: pt lis 03, 2006 20:42
autor: DJ Tomekk
robisz tak: kupujesz diode LED, dolutowujesz do niej dwa kabelki...odkrecasz listwe zasilajaca od swiec, przykladasz jeden kabelek od diody do "+" na akumulatorze a drugi do badanej swiecy..jesli dioda swieci, to swieca jest ok :hmm: sprawdzone przeze mnie :grin:

: pt lis 03, 2006 23:58
autor: specWROC
DJ Tomekk pisze:robisz tak: kupujesz diode LED, dolutowujesz do niej dwa kabelki...odkrecasz listwe zasilajaca od swiec, przykladasz jeden kabelek od diody do "+" na akumulatorze a drugi do badanej swiecy..jesli dioda swieci, to swieca jest ok :hmm: sprawdzone przeze mnie :grin:
a jeśli świeca grzeje ale nie tak jak powinna? :smoke:

[ Dodano: 03 Lis 2006 23:14 ]
ja rano spróbuje odpalic bez wyciągniętego przyśpieszacza ale podgrzeje świece 2-3 razy;) :bigok:

: sob lis 04, 2006 08:55
autor: DJ Tomekk
to dioda nie swieci, albo swieci slabo :hmm:

: sob lis 04, 2006 16:16
autor: zygimar
Witam

Sparwdzil mi mechanik swiece i sa OK. Czyli juz wszystko sprawdzone
- kat - OK
- swiece - OK

Co jeszcze sprawdzic, wtryskiwacze?? dodam ze przy ok 0 st. calkiem dobrze pali. Troszke nierowno pracuje przez 2-3 sekundy ale pali od razu.

: sob lis 04, 2006 19:34
autor: specWROC
zygimar pisze:Witam

Sparwdzil mi mechanik swiece i sa OK. Czyli juz wszystko sprawdzone
- kat - OK
- swiece - OK

Co jeszcze sprawdzic, wtryskiwacze?? dodam ze przy ok 0 st. calkiem dobrze pali. Troszke nierowno pracuje przez 2-3 sekundy ale pali od razu.

a jak sprawdzał świece?????

ja mam dokładnie ten sam problem z którym się borykam od ponad 2 miesięcy!!!!!!!!!
u mnie tylko z rana jak odpalam na zimym silnik przez 3-4 sek pracuje jakby na jednym garze tak dziwnie nim trzęsie..... nawet z rana odpaliłem po podgrzaniu świec trzy razy i lipton dalej to samo;(

świece sprawdzone są ok
bezpiecznik od świec tez ok
akumulator nowiutki kąt wtrysku sprawdzony....
;((((((((((((( jednym słowem LIPTON:( :grrr: :grrr: :grrr: :grrr:

: sob lis 04, 2006 21:19
autor: ventil
Ja bym sprawdził jeszcze wtryski. W starszych modelach wymiana końcówek to nieduży koszt. Miałem taki przypadek - po zakupie 1,6td sb auto na zimno odpalało ciężko, przy mrozie -15 nie dało rady odpalic choc aku kręcił dosc dobrze. Nawet po odpaleniu i lekkim podgrzaniu chodził nierówno, ew. z wyciągnietym przyspieszaczem chodził lepiej. Po wymianie końcówek, ustawieniu cisnienia wtrysków i kąta jak ręka odjął. Autoko zapala na dotyk, równutko chodzi bez zadnego problemu. Okazało sie ze dwie końcówki były od sb a dwie rózne od innego silnika (ktoś grzebał) no i wszystkie lały. Przy temperaturze dużo ponizej zera ma prawo nierówno chodzic po odpaleniu bo kompresja juz nia ta jak przy swieżym silniczku ale do ok. -10 to równiutko pracuje. Świece polecał bym BERU - jesli wymieniać to raz i na porządne tym bardziej że wymiana ich to koszmar (szczególnie druga za pompą). w starszych slinlika o dużym przebiegu chyba należy zacząć od sprawdzenia kompresji. I jeszcze jedno - swiece sprawdza sie NIE na iskrę czy omomierzem tylko po wykręceniu i podłączeniu do aku. Świeca może dawać iskrę i przewodzic na omomierzu ale moze żarzyc sie jej NIE czubek TYLKO środek i taka nadaje sie tylko do śmieci choc na omomierzu (diodzie, iskrze) będzie niby OK.
Nowsze silniki to juz inna sprawa - tam wymiana wtrysków to astronomiczny koszt. Najpierw nalezało by sprawdzic wszystko VAG-iem, kompresję i świece, aku a ostatecznośc to wtryski.

: sob lis 04, 2006 21:57
autor: Gobo90
specWROC, najpierw sprawdż wtryski potem zmież kompresje najlepiej za jednym zamachem i to i to.. Ponieważ do mieżenia kompresji trzeba wykręcić wtryski. W starym klekoci niema sie co psuć to w końcu traktor jest ;)

: sob lis 04, 2006 22:01
autor: specWROC
Gobo90 pisze:specWROC, najpierw sprawdż wtryski potem zmież kompresje najlepiej za jednym zamachem i to i to.. Ponieważ do mieżenia kompresji trzeba wykręcić wtryski. W starym klekoci niema sie co psuć to w końcu traktor jest ;)

thx za info;) a jakie koszta sprawdzenia???
a jeśli kompresja do dupy to co wtedy?

[ Dodano: 04 Lis 2006 21:10 ]
mam jeszcze pytanie a czy to normalne ze jak zapalam auto zimne to obroty sa na 0 i pali sie lampka akumulatora a jak dodam gazu to gasnie i obroty wzrastaja?