Strona 2 z 3

: wt paź 24, 2006 22:32
autor: -one-
Krzylu pisze:
mnie się nie wydaje...
ja to wiem bo mam Caddy w SDI i proszę znajdź mi inne auto seryjne które w trasie spokojnie zchodzi poniżej 5l. wśród dostawczaków
a o Daihatsu 1.0D slyszales?? :hmm:
skoro ten wynalazek zaliczasz do grupy VAG lub chociaż dostawczej to Twój problem :rotfl: :rotfl: :rotfl:

: wt paź 24, 2006 22:35
autor: Kaktus_dj
Ja mam swoją czworke w SDI i bardzo nie narzekam. Faktycznie czasmi przydalaby sie wieksza moc pod nogą ale jak na miasto tez jakos sie zbiera, męczace są czasmi dluższe trasy. :bigok:

: wt paź 24, 2006 23:09
autor: Pruszkowiak
inek01 pisze:Komory spalania oczywiscie :)
Oczywiście inek01 :pub:

: śr paź 25, 2006 00:20
autor: Krzylu
-one-, ale zobacz co ty napisales :dol:
proszę znajdź mi inne auto seryjne
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

hihihihhih sam sie wkopales :panna:

prosze nie pisz wiecej albo pomysl 2x :smoke:

: śr paź 25, 2006 01:24
autor: Grzesiekk1982
-one- pisze:najbardziej ekonomiczny diesel :bigok:
Zależy jak leży...
Zależy kto mierzy...
Słyszałeś o JEDNOSTKOWYM ZUŻYCIU PALIWA, które najlepiej charakteryzuje silnik pod tym względem? Wypadało by ilość paliwa, odnieść do jednostki mocy (policzyłem dla 10 KM, bo małe licby).
Przyjmijmy optymistycznie:
SDI 4.5 l/100=> 0,703 [l /10 KM]
A teraz mój wynik:
1Z 5.3 l/100=> 0,589 [l /10 KM]
I dla ARL (150KM) dajmy mu pesymistycznie:
6,2 l/100=> 0,413 [l /10 KM]
Który silnik jest najoszczędniejszy (tzn najefekrywniej wykorzystuje energię zawartą w paliwie). Oczywiście zużycie jednostkowe oblicza się wykorzystując zuzycie godzinowe (mierzone na hamowni silnikowej)
Nie mówię, że ten silnik jest zły, ale niewiele sobą oferuje. Pół litra mniej spala, ale jak dużym kosztem.
-one- pisze:ja to wiem bo mam Caddy w SDI i proszę znajdź mi inne auto seryjne które w trasie spokojnie zchodzi poniżej 5l
AX, Smart, wymienione Daihatdu, Corsa 1.7 (z autopsji), Lupo, Uno D itp itd.
BTW, to nie ma sensu dyskutować ile aut spali mniej!

Jechałem moim w ponad 600km trasę, jechałem szybko (na ile się dało)- 120-150, a na autostradzie 160-180:
-z napędem na 4 koła (cięższy),
-tyłkiem cięższym o 200 kg (kombi),
-3 osobami na pokładzie,
-30 kg bagażu,
-pół trasy włączona klima.
5.3 litra na 100 km w tym przejeździe osiągnąłem!

Ale można tym autkiem jakoś jechać, wyprzedzać ciężarówkę nie ryzykując życia. Własnego i innych. Jakiś zapas mocy na awaryjne sytuacje zawsze się przydaje.
A jeśli Ci zaelży tylko na spalaniu- proponuję wirusa i zmniejszenie dawki :D ale po tym silnik to tylko do agregatu czy motopompy się przyda, bo Caddy nie dogoni Melexa i utknie na górce wioząc towar...
Pozdrawiam.

: śr paź 25, 2006 08:09
autor: -one-
Krzylu pisze:-one-, ale zobacz co ty napisales :dol:
proszę znajdź mi inne auto seryjne
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

hihihihhih sam sie wkopales :panna:

prosze nie pisz wiecej albo pomysl 2x :smoke:
pisząc to miałem na myśli "ori, bez modyfikacji" a fe.

SDI - fajna bryczka

: czw gru 21, 2006 17:54
autor: kristofek
Hej. Sam jezdze VW GOLF MK3 Variant w wersji 1,9 SDI. Oczywiscie rekorsu predkosci nie pobije, ale w koncu te samochody nie sa po to. Ale za to jak na kombi z dwiema osobami i jakim tam bagazem - to spalanie (na trasie) 4,5 litra na 100 jest czyms nieosiagalnym dla innych dieselkow w kombiku - nawet w Daihatsu 1,0 d :rotfl: :kac:

A tak na marginesie : SDI - Saugdiesel Direct Injection

: czw gru 21, 2006 19:23
autor: Grzesiekk1982
kristofek, A jadk dług wyprzedzasz na zwykłej 2 pasmowej drodze jednojezdniowej dwie, jadące 4 metry od siebie ciężarówki? Zmierz czas, oraz odległość, a następnie uwzględnij prawdopodobieństwo nadjechania kogoś z naprzeciwka :bigok:
Myślę, że daihatsu spokojnie jest w stanie zejść poniżej 4 litrów.
Kiedyś miałem okazję jeździć Fiatem Uno 1,4 Turbodiesel (75 KM). Na full wypasie (jak na Uno z 88 roku), zegary jak w Turbo ie. (7 zegarów, komp a'la MFA). Ten silniczek, to biały kruk na rynku.
Samochód jadąc około 90-110 w trasie spalał około 3,5 litra.
Mój Variant TDI w 630 km trasie spalił 5,3 litra latem z włączoną klimatyzacją, 3 osobami, pełnym bagażnikiem. Spieszyłem się, więc jechałem tak, jak się dało najszybciej na danym odcinku (120-160), a na kilkudziesięciu km autostrady utrzymywałem prędkość max. Czy to zły wynik? Dodam, że masa własna to 1400 kg (Syncro).
Jednostkowe zużycie paliwa (przeliczone na jednostkę mocy) jest bardziej miarodajne) ;)
Pozdrawiam.

: pt gru 22, 2006 00:06
autor: robert24
Grzesiekk1982 pisze:5.3 litra na 100 km w tym przejeździe osiągnąłem!
Grzesiekk1982 pisze:jechałem szybko (na ile się dało)- 120-150, a na autostradzie 160-180
Grzesiekk1982 pisze:a na kilkudziesięciu km autostrady utrzymywałem prędkość max
Grzesiekk1982 pisze: 630 km trasie spalił 5,3 litra latem z włączoną klimatyzacją, 3 osobami, pełnym bagażnikiem.
nigdy w to nie uwierze - powyżej 120 km/h twoje 5,3 litra zrzera aerodynamika (prawa fizyki)

mój przykład jadąc w trasę (sam + 1300 kg mojego golfa) przy:
80-90 km/h na 6-biegu spalanie 3,5-4,0 l/100km
120-150 km/h na 6-biegu spalanie 5,5-6,5 l/100km
180-200 km/h spalanie 9-11 l/100km
jadąc na max 230 km/h 13l/100km

to obliczał mój ekonomizer który napewno jest sprawny

a ty może pomyliłeś się w swoich obliczeniach

tak więc uwieżył bym że twój max to 130 km/h + te twoje bagaże

ale tak naprawde też lubie się czasem przechwalać i mówić że mój golf pali 5 l/100km na trasie
to prawda ale to jest osiągalne tylko dla mojej żony

: pt gru 22, 2006 00:31
autor: Grzesiekk1982
Możesz nie wierzyć, miałem pusty bak, zalałem 41 litrów, zostało po przyjeździe jeszcze tyle, że zrobiłem na tym ok 80 km w mieście.
Mój spala 5,49 (liczone na paliwie z 7 tys km, jak podliczałem co jakiś czas, to zmieniało się tylko 2-3 miejsce po przecinku).
Chyba teraz coś mu się stało, zaczął więcej palić (od 3 tygodni), będę się bawić VAGiem. Na razie zatankowałem full i jeżdżę po mieście. Po setce z ciekawości wleje i pojade w trasę. Pozyję zobaczę co z tego wyjdzie....

: sob gru 23, 2006 22:54
autor: research1
A czy ktoś robił pomiar ile spala golf 3 1.9 tdi z chipem (około 120-125Km) przy predkości 150, 180 i 200 km/h?? Niestety nie mam MFA a chciałbym wiedzieć ile może spalić moje autko przy takich prędkościach.

: ndz gru 24, 2006 01:05
autor: seat-leon
200 km/h

tyle to pojedziesz jedynie na hamowni.....

w praktyce slabszym TDi tyle nie osiagniesz....

jak mozna dyskutowac o spalaniu skoro jest ono zalezne od kierownika auta, stylu jazdy, masy calkowitej, warunkow zewnetrznych........

: ndz gru 24, 2006 01:29
autor: TheBiSHoP
w czasach jak mój silnik był jeszcze sprawny to potrafiłem zejść do 4,6 l/100 na trasie przy spokojnej jeździe. ale to wkoncu 1.6 nie 1.9

: ndz gru 24, 2006 17:34
autor: research1
seat-leon pisze:
200 km/h

tyle to pojedziesz jedynie na hamowni.....

w praktyce slabszym TDi tyle nie osiagniesz....

jak mozna dyskutowac o spalaniu skoro jest ono zalezne od kierownika auta, stylu jazdy, masy calkowitej, warunkow zewnetrznych........
Mnie chodzi o chwilowe spalanie pokazane na wyświetlaczu MFA. Ja takiego nie posiadam i z ciekawości chciałbym wiedziec ile (mniej wiecej) przy podanej prędkości spala moje autko. Wiem że zwykły 1.9tdi 200km/h nie wyciagnie ale zmodyfikowany (chip+wtryski) już na pewno tak. Ja swoim max wycaignełem 205km/h tak na marginesie. Wiec jesli ktoś ma tak zmodyfikowanego 1z, komputer MFA i jechał już z takimi predkościami to prosiłbym o podanie wyników chwilowego spalania. Wesołych świąt wszystkim :)