skoro ten wynalazek zaliczasz do grupy VAG lub chociaż dostawczej to Twój problemKrzylu pisze:a o Daihatsu 1.0D slyszales??mnie się nie wydaje...
ja to wiem bo mam Caddy w SDI i proszę znajdź mi inne auto seryjne które w trasie spokojnie zchodzi poniżej 5l. wśród dostawczaków
Co to SDI??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
143@318 / 170@384 by Diagtronik
- Pruszkowiak
- Forum Master
- Posty: 1449
- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
- Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
- Kontakt:
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Zależy jak leży...-one- pisze:najbardziej ekonomiczny diesel
Zależy kto mierzy...
Słyszałeś o JEDNOSTKOWYM ZUŻYCIU PALIWA, które najlepiej charakteryzuje silnik pod tym względem? Wypadało by ilość paliwa, odnieść do jednostki mocy (policzyłem dla 10 KM, bo małe licby).
Przyjmijmy optymistycznie:
SDI 4.5 l/100=> 0,703 [l /10 KM]
A teraz mój wynik:
1Z 5.3 l/100=> 0,589 [l /10 KM]
I dla ARL (150KM) dajmy mu pesymistycznie:
6,2 l/100=> 0,413 [l /10 KM]
Który silnik jest najoszczędniejszy (tzn najefekrywniej wykorzystuje energię zawartą w paliwie). Oczywiście zużycie jednostkowe oblicza się wykorzystując zuzycie godzinowe (mierzone na hamowni silnikowej)
Nie mówię, że ten silnik jest zły, ale niewiele sobą oferuje. Pół litra mniej spala, ale jak dużym kosztem.
AX, Smart, wymienione Daihatdu, Corsa 1.7 (z autopsji), Lupo, Uno D itp itd.-one- pisze:ja to wiem bo mam Caddy w SDI i proszę znajdź mi inne auto seryjne które w trasie spokojnie zchodzi poniżej 5l
BTW, to nie ma sensu dyskutować ile aut spali mniej!
Jechałem moim w ponad 600km trasę, jechałem szybko (na ile się dało)- 120-150, a na autostradzie 160-180:
-z napędem na 4 koła (cięższy),
-tyłkiem cięższym o 200 kg (kombi),
-3 osobami na pokładzie,
-30 kg bagażu,
-pół trasy włączona klima.
5.3 litra na 100 km w tym przejeździe osiągnąłem!
Ale można tym autkiem jakoś jechać, wyprzedzać ciężarówkę nie ryzykując życia. Własnego i innych. Jakiś zapas mocy na awaryjne sytuacje zawsze się przydaje.
A jeśli Ci zaelży tylko na spalaniu- proponuję wirusa i zmniejszenie dawki ale po tym silnik to tylko do agregatu czy motopompy się przyda, bo Caddy nie dogoni Melexa i utknie na górce wioząc towar...
Pozdrawiam.
SDI - fajna bryczka
Hej. Sam jezdze VW GOLF MK3 Variant w wersji 1,9 SDI. Oczywiscie rekorsu predkosci nie pobije, ale w koncu te samochody nie sa po to. Ale za to jak na kombi z dwiema osobami i jakim tam bagazem - to spalanie (na trasie) 4,5 litra na 100 jest czyms nieosiagalnym dla innych dieselkow w kombiku - nawet w Daihatsu 1,0 d
A tak na marginesie : SDI - Saugdiesel Direct Injection
A tak na marginesie : SDI - Saugdiesel Direct Injection
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
kristofek, A jadk dług wyprzedzasz na zwykłej 2 pasmowej drodze jednojezdniowej dwie, jadące 4 metry od siebie ciężarówki? Zmierz czas, oraz odległość, a następnie uwzględnij prawdopodobieństwo nadjechania kogoś z naprzeciwka
Myślę, że daihatsu spokojnie jest w stanie zejść poniżej 4 litrów.
Kiedyś miałem okazję jeździć Fiatem Uno 1,4 Turbodiesel (75 KM). Na full wypasie (jak na Uno z 88 roku), zegary jak w Turbo ie. (7 zegarów, komp a'la MFA). Ten silniczek, to biały kruk na rynku.
Samochód jadąc około 90-110 w trasie spalał około 3,5 litra.
Mój Variant TDI w 630 km trasie spalił 5,3 litra latem z włączoną klimatyzacją, 3 osobami, pełnym bagażnikiem. Spieszyłem się, więc jechałem tak, jak się dało najszybciej na danym odcinku (120-160), a na kilkudziesięciu km autostrady utrzymywałem prędkość max. Czy to zły wynik? Dodam, że masa własna to 1400 kg (Syncro).
Jednostkowe zużycie paliwa (przeliczone na jednostkę mocy) jest bardziej miarodajne)
Pozdrawiam.
Myślę, że daihatsu spokojnie jest w stanie zejść poniżej 4 litrów.
Kiedyś miałem okazję jeździć Fiatem Uno 1,4 Turbodiesel (75 KM). Na full wypasie (jak na Uno z 88 roku), zegary jak w Turbo ie. (7 zegarów, komp a'la MFA). Ten silniczek, to biały kruk na rynku.
Samochód jadąc około 90-110 w trasie spalał około 3,5 litra.
Mój Variant TDI w 630 km trasie spalił 5,3 litra latem z włączoną klimatyzacją, 3 osobami, pełnym bagażnikiem. Spieszyłem się, więc jechałem tak, jak się dało najszybciej na danym odcinku (120-160), a na kilkudziesięciu km autostrady utrzymywałem prędkość max. Czy to zły wynik? Dodam, że masa własna to 1400 kg (Syncro).
Jednostkowe zużycie paliwa (przeliczone na jednostkę mocy) jest bardziej miarodajne)
Pozdrawiam.
-
- Mały gagatek
- Posty: 105
- Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
- Lokalizacja: głuchołazy
- Kontakt:
Grzesiekk1982 pisze:5.3 litra na 100 km w tym przejeździe osiągnąłem!
Grzesiekk1982 pisze:jechałem szybko (na ile się dało)- 120-150, a na autostradzie 160-180
Grzesiekk1982 pisze:a na kilkudziesięciu km autostrady utrzymywałem prędkość max
nigdy w to nie uwierze - powyżej 120 km/h twoje 5,3 litra zrzera aerodynamika (prawa fizyki)Grzesiekk1982 pisze: 630 km trasie spalił 5,3 litra latem z włączoną klimatyzacją, 3 osobami, pełnym bagażnikiem.
mój przykład jadąc w trasę (sam + 1300 kg mojego golfa) przy:
80-90 km/h na 6-biegu spalanie 3,5-4,0 l/100km
120-150 km/h na 6-biegu spalanie 5,5-6,5 l/100km
180-200 km/h spalanie 9-11 l/100km
jadąc na max 230 km/h 13l/100km
to obliczał mój ekonomizer który napewno jest sprawny
a ty może pomyliłeś się w swoich obliczeniach
tak więc uwieżył bym że twój max to 130 km/h + te twoje bagaże
ale tak naprawde też lubie się czasem przechwalać i mówić że mój golf pali 5 l/100km na trasie
to prawda ale to jest osiągalne tylko dla mojej żony
MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]
[200PS; 420NM]
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Możesz nie wierzyć, miałem pusty bak, zalałem 41 litrów, zostało po przyjeździe jeszcze tyle, że zrobiłem na tym ok 80 km w mieście.
Mój spala 5,49 (liczone na paliwie z 7 tys km, jak podliczałem co jakiś czas, to zmieniało się tylko 2-3 miejsce po przecinku).
Chyba teraz coś mu się stało, zaczął więcej palić (od 3 tygodni), będę się bawić VAGiem. Na razie zatankowałem full i jeżdżę po mieście. Po setce z ciekawości wleje i pojade w trasę. Pozyję zobaczę co z tego wyjdzie....
Mój spala 5,49 (liczone na paliwie z 7 tys km, jak podliczałem co jakiś czas, to zmieniało się tylko 2-3 miejsce po przecinku).
Chyba teraz coś mu się stało, zaczął więcej palić (od 3 tygodni), będę się bawić VAGiem. Na razie zatankowałem full i jeżdżę po mieście. Po setce z ciekawości wleje i pojade w trasę. Pozyję zobaczę co z tego wyjdzie....
- research1
- Użytkownik
- Posty: 375
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
- Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
- Kontakt:
Mnie chodzi o chwilowe spalanie pokazane na wyświetlaczu MFA. Ja takiego nie posiadam i z ciekawości chciałbym wiedziec ile (mniej wiecej) przy podanej prędkości spala moje autko. Wiem że zwykły 1.9tdi 200km/h nie wyciagnie ale zmodyfikowany (chip+wtryski) już na pewno tak. Ja swoim max wycaignełem 205km/h tak na marginesie. Wiec jesli ktoś ma tak zmodyfikowanego 1z, komputer MFA i jechał już z takimi predkościami to prosiłbym o podanie wyników chwilowego spalania. Wesołych świąt wszystkimseat-leon pisze:200 km/h
tyle to pojedziesz jedynie na hamowni.....
w praktyce slabszym TDi tyle nie osiagniesz....
jak mozna dyskutowac o spalaniu skoro jest ono zalezne od kierownika auta, stylu jazdy, masy calkowitej, warunkow zewnetrznych........
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 151 gości