TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » czw paź 26, 2006 14:46

Okej dzięki cowboy, jak to pomoże to w wszystkich twoich wypowiedziach w tym temacie dam pomógł!!! widze że muszę sobie jednak kupić kabel i sam pokombinuje chyba że ktoś z okolicy by mi pożyczył ?? Dodam że jak kolo zdjął tą pokrywkę z nastawnika. to to cięgiełko co paliwa dodaje na rozruchu ustawiało sie na wolne i jak silnik załapał to od razu opadało i odcinało paliwo... a jak dodawało sie gazu to to cięgło opadało i od razu do góry czyli tak jakby za mała dawka na rozruch ????



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw paź 26, 2006 14:54

poczytaj sobie o czujnika wykład doktora TDI :)

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=124
RobertP pisze:cholera już sobie wyobrażałem że gdzieś w zbiorniku czy podrodze do pompy,
ale nie w pompie
skoro ECU kryguje dawkę na podstawie m.in. temepratury gnojówki to musi mieć dane z pierwszej ręki czyli z pompy :)

po drodze do pompy się zmienia temepratura... i w pompie panuje około 120-150 st C

w Passatach na pompotryskach jest także chłodnica paliwa które wraca do baku - tam paliwo nagrzewa się (pumpe duse umioeszczone w głowicy) i wracając jest gorące - w efekcie rozgrzewa się paliwo w baku i robi sprzężenie zwrotne ... gorąca gnojówka jest rzadsza i spada moc :)

a wracając do tematu to kąt jest ważny, szczególnie przy odpalaniu bo potem sobie ECU ustawi włascicwy..

co do kątu to można osiągnąć wzrost mocy w programie w którym NIE ZWIĘKSZY się w ogóle ciśnienia na turbinie :) a jedynie kąt wtrysku :P... paliwa tyż trzeba oczywiście troche więcej psiknąc..

[ Dodano: Czw Paź 26, 2006 15:00 ]
Gobo90 pisze:widze że muszę sobie jednak kupić kabel
wierz mi zwróci Ci się :) a ile zabawy ...

nie wiem czy to pomoże, nie znam się... ale zawsze warto sprawdzic ten kąt
Gobo90 pisze:Dodam że jak kolo zdjął tą pokrywkę z nastawnika
...

a może warto jeszcze raz podjechać do tego majstra coby sprawdził czy zrobił dobrze swoją robotę ?



pomian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr paź 25, 2006 20:25
Lokalizacja: ostrów wlkp

Post autor: pomian » czw paź 26, 2006 15:39

Witam !!!
Mam mojego glfa III TDI od niedawna . Mam problem z odpaleniem go ,a mianowicie to chodzi o to ze po przekreceniu kluczyka zapala sie kontrolka od swiec trwa to jakas 1-2 sekundy potem gasnie ;to jest oczywiste,ale jak go chce odpalić to musze go długo krecić . Oczywiście golf jest zimny . Ale jak juz odpali to pali bez problemu . Wczesniej napisałem ze podejzewam swiece prosze o komętaz I zapomnialem dodac ze jak przekrece kluczyk to mi cos tyka w pompie paliwowej nie wiem czy tak powino byc prosze o pomoc
Gobo90 ale jak jest ciepły to pali ?? jak tak to świece niestety mi to nie pomogło i czy zimny czy ciepły to pie.... nie pali



Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » czw paź 26, 2006 18:53

Byłem dzisiaj u kolejnych 3 magików i w jednym serwisie gdzie byłem na końcu (już taki warsztat z prawdziwego zdarzenia!! Same dobre fury tam stały i naprawiają tylko TDI jedyny warsztat gdzie bez problemów zrobią ci wszystko nawet w pompo wtryskiwaczach) i tam kolo kazał zapalić posłuchał 2 s. i powiedział: "na 99,9% Komputer sterujący padł mieliśmy już 3 takie same przypadki..." szef nas skierował do gościa co to naprawia i jutro jade zobaczyć ale ten serwis mi sie spodobał.. żaden Zenek kabelkiem na pompe paliwa nie podawał próbówką nie mierzył jak wszędzie indziej tylko fachowo określił usterkę ;)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw paź 26, 2006 21:48

Gobo90 pisze:tam kolo kazał zapalić posłuchał 2 s. i powiedział: "na 99,9% Komputer sterujący padł mieliśmy już 3 takie same przypadki..
o ja Cie.... cycki mi opadły... :(

koles na słuch zdiagnozował usterkę kompa !

to aż razi w oczy :) tak nieprawdopodobne



Awatar użytkownika
yoobi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pn lip 17, 2006 22:12
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków
Kontakt:

Post autor: yoobi » czw paź 26, 2006 22:11

koles na słuch zdiagnozował usterkę kompa !
Hehe, może miał dużo many ;-)

Pozdrawiam
yoobi


OSPF chodzi własnymi ścieżkami. :-)

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw paź 26, 2006 23:36

cowboy pisze:
Gobo90 pisze:tam kolo kazał zapalić posłuchał 2 s. i powiedział: "na 99,9% Komputer sterujący padł mieliśmy już 3 takie same przypadki..
o ja Cie.... cycki mi opadły... :(

koles na słuch zdiagnozował usterkę kompa !

to aż razi w oczy :) tak nieprawdopodobne
a jak trafił to Wszystkim opadną :panna: :kac: :smoke:

BTW
covboy jesteś juz chyba także doktorem TDI - dałeś wykład nie ma co !
więc może coś TUTAJ poradzisz ?



k3b
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw maja 11, 2006 01:06
Lokalizacja: Zamość

Post autor: k3b » pt paź 27, 2006 00:15

Miałem podobny problem z tym odpalanie ale go rozwiązałem. Mam 1,9 1Y, objawy były identyczne pojechałem do doktorów zobaczyli pomruczeli ściągneli kase i tyle było. Nie wiem jak jest w TDI ale ja w swojej pompie wtryskowej mam cięgło dodawania gazu i właśnie tam nawaliła tulejka i uszczelniacz, pompa ssała powietrze i silniczek nie chciał zaskoczyć. Wymieniłem tulejke i uszczelniacz troche jest przy tym roboty koszt niewielki 40zł i problem z głowy zaskakuje za pierwszym. Tych tulejek jest z 15 typów tak że trzeba wyciągać starą i do sklepu.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt paź 27, 2006 08:53

RobertP pisze:a jak trafił to Wszystkim opadną
sęk w tym że to prawdopodobieństwo jest 0,001 %

jak można na słuch (przez 2 sekundy) ocenić awarię komputera sterującego ?

komputer zbiera dane z czujników i przy pomocy zapisanego programu (map) steruje innymi elementami wykonawczymi...

jesli jakiś czujnik podaje niewłasciwe parametry zaczynają się problemy, gdy dana wartość odbiegnie zbytnio od normy to jeśli jest to zapisane w programie ECU przechodzi w TRYB awaryjny..

PODSTAWA to diagnoza VAGiem, na słuch to można ursusa naprawiać :) bez obrazy dla traktorków :P a nie diagnozowac TDI ...

Trzeba uświadomić sobie że ECU tylko wykonuje program i procedury w nim zapisane...

więc:
1. trzeba znaleźć niewłaściwą wartość (ciśnienie, kąt wtrysku, temperaturę itd)
2. sprawdzić czujnik który ją podaje do ECU
3. sprawdzić przyczyne i naprawić mechanike (trubinę, rozrząd, termostat)
4. zdiagnozowac powtórnie
5. cieszyć sie TDI :)



Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » pt paź 27, 2006 13:57

ale vagiem bawili sie inni magicy i wszystko było ok 0 błędów i parametry w normie ... stary mu wszystko opowiedział co wymieniliśmy itd.. a on że miał kilka (3) takie przypadki i padło coś tam coś tam w kompie dzisiaj jedziemy do speca od kompów on ma takie kompy i sie podmieni na inny i zobaczy... jeśli to komp i będzie trzeba kupić to czy komp od afn-a coś da na mocy jakiś przyrost ??



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt paź 27, 2006 15:24

Gobo90 pisze:ale vagiem bawili sie inni magicy i wszystko było ok 0 błędów
Gobo90 pisze:padło coś tam coś tam w kompie dzisiaj jedziemy do speca od kompów on ma takie kompy i sie podmieni na inny
czujesz że coś się tu wyklucza ?

zero błedów na VAGu ale komp do wymiany ?

ja juz się poddaję...



Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » pt paź 27, 2006 16:00

no właśnie to mnie zastanawia.... a do tego speca od kompów taka kolejka ze dopiero na 2 sie ojciec umówił.. ale jak wszystko jest ok i wszystko sprawdzone to co mi pozostaje ??? sprawdzić kompa .. proponujcie coś jak wiecie..



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » sob paź 28, 2006 10:40

cowboy pisze:
Gobo90 pisze:ale vagiem bawili sie inni magicy i wszystko było ok 0 błędów
Gobo90 pisze:padło coś tam coś tam w kompie dzisiaj jedziemy do speca od kompów on ma takie kompy i sie podmieni na inny
czujesz że coś się tu wyklucza ? zero błedów na VAGu ale komp do wymiany ?
ja juz się poddaję...
Buahaha prawie sie posikalem z tym badaniem kompa na sluch :) He he to tak jak kiedys mialem problem z G80. Koles kazal mi wszystkie wtryski wymieniac..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » ndz paź 29, 2006 12:11

Panowie mam pytanie jak odłączyć immobilajzer ?? tj tak żeby tak jakby go nie było bo może to on sie uszkodził co od łonczyć żeby nie działał żeby go z deaktywować ??

[ Dodano: 02 Lis 2006 15:19 ]
na dzień dzisiejszy autko jest dalej zepsute tj nie pali tak jak powinno .....



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości