Strona 2 z 3

: ndz paź 15, 2006 11:52
autor: GSOWIEC
Ars pisze:hmm a jak moj trzyma 70 caly czas ??? bo chodzi tu o temp. plynu chlodniczego tak ?? na wskazniku mam 70.... czasami jak go pobujam to 80... latem w korku jak stalem to bylo i 90 ale to po dlugiejj trasie
termostat do wymiany. Koszt nie duży. Robota skomplikowana niemal jak wymiana koła.
:bigok:

: ndz paź 15, 2006 12:56
autor: Ars
dzięki o się wybieram niedługo po to :) pozdrawiam

: pn paź 16, 2006 09:10
autor: marcin-noe
Jeszcze raz dziekuje wszystkim kolegom z forum za odpowiedzi -jutro kupuje termostat i wymieniam (trzyma prawie cały czas 70 stopni)

: pt lis 03, 2006 14:04
autor: Kris-THC
Ja mam problem bo jak włączam ostatnio ogrzewanie na max i jeżdżę po mieście to temp. wody na wskaźniku wynosi 70stopni i nie rośnie. W tym czasie temp. oleju wynosi 95 stopni i nie wiem co się dzieje. Czy nagrzewnica aż tak pobiera ciepło że płyn nie osiąga 90stopni? Termostat wymieniałem rok wcześniej Wahler i koncentrat Bilstein. Robiłem pomiar płynu refraktometrem w pracy i wskazuje temp. zamarzania -57stopni :bigok: To dlatego że wlałem 2 koncentraty a nie zszedł do końca z układu poprzedni płyn. Czy jak włączacie ogrzewanie na max w waszych tdi-kach temp. płynu macie 90stopni?

: pt lis 03, 2006 14:17
autor: GSOWIEC
Kris-THC, nie przejmuj się to jest normalne! Każdy tak ma!

A ja np. włączam ciepełko do połowy, w środku mam gorąco i temperatura 90 stopni...

:okej:

: pt lis 03, 2006 19:16
autor: Corvax
Kris-THC pisze:a mam problem bo jak włączam ostatnio ogrzewanie na max i jeżdżę po mieście to temp. wody na wskaźniku wynosi 70stopni i nie rośnie. W tym czasie temp. oleju wynosi 95 stopni i nie wiem co się dzieje.
hehe, zobaczysz w zime - nagrzej auto do wlasciwej temp czynnika chlodzacego, stan i wlacz ogrzewanie na maxa :)

: pt lis 03, 2006 19:37
autor: RobertP
Kris-THC pisze:Czy jak włączacie ogrzewanie na max w waszych tdi-kach temp. płynu macie 90stopni?
włączenie ogrzewania na max, nie świadczy że wyłączasz nagrzewnicę i obieg
płynu chłodniczego przez nią, jedynie przesłaniasz lub osłaniasz dostęp do niej
i wlotu ciepłego powietrza do kabiny
a jeśli o temp. to powinna być na wskaźniku ok.90st.C

: sob lis 04, 2006 00:26
autor: Corvax
RobertP pisze:a jeśli o temp. to powinna być na wskaźniku ok.90st.C
z moich obserwacji wynika ze sama nagrzewnica jest w stanie wychłodzic silnik

: sob lis 04, 2006 12:34
autor: Kris-THC
Czyli wszyscy tak mają. Taka cecha TDI, mają wysoką sprawność więc ciepła odprowadzają niewiele. Dziwi mnie troche temp. oleju która przy jeździe dochodzi do 120 stopni i tak już zostaje. Może czujnik który był w zestawie z zegarami jest źle wykalibrowany. Jeżeli ktoś ma MFA to niech mi powie jaką temp. oleju ma przy jeździe 140-160km/h autostradą.

: sob lis 04, 2006 19:24
autor: cowboy
Kris-THC pisze:Jeżeli ktoś ma MFA to niech mi powie jaką temp. oleju ma przy jeździe 140-160km/h autostradą.
nie mam MFA ale załozyłem 2 dni temu czujnik i zegar :)

przy 140 dzisiaj pokazywał mi 105-110, przy toczeniu sie spada do 95

nie wiem jak latem ale w dzisiejszych warunkach temp. oleju rośnie niewiele później za tem wody...

: ndz lis 05, 2006 18:03
autor: RobertP
Corvax pisze:
RobertP pisze:a jeśli o temp. to powinna być na wskaźniku ok.90st.C
z moich obserwacji wynika ze sama nagrzewnica jest w stanie wychłodzic silnik
zgadza sie :okej: ale jak pisałem wcześniej włączenie ogrzewania na max chodzi
o pokrętło zimno-ciepło, nie świadczy że wyłączasz, lub włączasz nagrzewnicę
i obieg płynu chłodniczego przez nią :pub:

: ndz lis 05, 2006 22:29
autor: GregTDI
Dzisiaj zrobiłem mały test.
Auto stało 2 dni pod chmurką, zapaliłem i zrobiłem sporą runde po mieście po 9km (obroty trzymalem normalne bez szaleństw, ale też nie emeryt) temp nie osiągneła 70 stopni, aczkolwiek nawiew działał juz jak szalony po około 5km.
No i teraz mam pytanie, termostat mam zepsuty czy czujnik temp? Czy niedogrzanie silnika ma wpływ na konsumpcje ropy?
A teraz z innej beczki, ma ktos moze doświadczenie z opałem...

: pn lis 06, 2006 00:20
autor: rafek81
GregTDI pisze:A teraz z innej beczki, ma ktos moze doświadczenie z opałem...
TDI są "wyczulone" na zle powietrze (nieczysty filter powietrza) i na złą jakosc paliwa(opałówka) jak chcesz jezdzic na opalowce to kup sobie mk2 1.6D.. ten silnik spali wszystko i bedzie ok... TDI szanuj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

: pn lis 06, 2006 00:41
autor: Grzesiekk1982
A teraz z innej beczki, ma ktos moze doświadczenie z opałem...
Kolega w Passku TDI 90 KM 98 rok zrobił 40 tys km, ale OO miał z pewnego źródła (też na nich oszukują). Mówi, że wszystko hulało, ale ja nie polecam!
OO ma zanieczyszczenia oraz w ogóle nie jest dla niego defoniowana liczba cetanowa. Nie ma sensu lać OO, jeśli OR jest w Biedronce, pozatym nie ma możliwości, aby OR wykryli, na OOmają sprzęt, a na nosa to nikt mandatu CI nie da ;)
Pozdro

[ Dodano: 05 Lis 2006 23:44 ]
GregTDI pisze:Czy niedogrzanie silnika ma wpływ na konsumpcje ropy?
przy zimnym silniku, są trudniejsze warunki do samozapłonu, więc może być zwiększona dawka.
A czemu ma być niedogrzany? Jak termostat spieprzony to się wymienia, a nie zastanawia jak daleko się dojedzie ;)
A jeśli jezdzisz na 1-2 km odcinkach, to trudno, będzie palić więcej.