Strona 2 z 3

: pt paź 06, 2006 22:20
autor: rafek81
podejrzewam ze w 96roku fabrycznie byl lany w kazdym vw mk3 mineralny...

: pt paź 06, 2006 22:47
autor: Wawro
rafek81: Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Że syntetyki i półsyntetyki to produkt ostatnich paru lat lat :bajer: ? Chyba żarcisz :)

A przy okazji chciałbym sie włączyć do dyskusji z ciekawostką. Olej SUPER DIESEL FEO 10W-40 z Midlanda jest mineralny (!!!). Nie robie sobie żartów, ani się nie pomyliłem. Może taki zalać do naszych klekotów? Mineralny ale o niższym zakresie temperatury użytkowania. Jak myślicie ?

: pt paź 06, 2006 22:51
autor: angela23x
hmn.. Dzięki Fabian za krótką i konkretną odpwoiedź .
Do tej pory jeżdzę na Lotos'ie 15W40.
Nie wiem czy pozostać przy tym czy zmienic na coś lepszego.
Kompletnie się nie znam, czy Mobil jest lepszy od Lotosa?
Na czym polega róznica?
Proszę o krótkie wypowiedzi.

: pt paź 06, 2006 23:00
autor: Wawro
Ja osobiście raz zalałem lotosa, po tym jak jeździł na oleju forda dla diesli. Pojeździłem tydzień i wymieniłem na jakiś lepszy, (midlanda 15W40). Dlaczego? Ponieważ silnik wyraźnie gorzej chodził. Po wymianie na inny, nie ten silnik.
Mobil jest po prostu wyższej jakości, ot co. Jak zresztą wiele innych olejów. Lotos nadaje się naprawdę wymęczonych silników, którym to już nie robi różnicy.
Moja rada, nie kupować najtańszego. Najlepiej coś pośredniego między najdroższym i najtańszym. No i dbać o regularną wymianę . (W książce, do której mam dostęp, piszą o wymianie oleju co 7 500 km)

: pt paź 06, 2006 23:26
autor: angela23x
Olej wymieniam zawsze , co 10tys.
Ten lotos polecili mi w sklepie, i tak kupuje go od 4lat.
Jednak silnik się treaz grzeje i głośno chodzi, wogóle zaczyna sie coś dziać, to zaczne od oleju, bo akurat mam wymiane.
Pozdrwoienia, dzieki za rady. Napewno jeszcze nie raz tu zajrze :kwiatek:

: sob paź 07, 2006 08:48
autor: tberent
jaki olej????????? RZEPAK :grin:

: sob paź 07, 2006 10:13
autor: molotow
angela23x pisze: ten lotos polecili mi w sklepie, i tak kupuje go od 4lat.
Jednak silnik się treaz grzeje i głośno chodzi, wogóle zaczyna sie coś dziać,
ot co znaczy olej lotos :D

: sob paź 07, 2006 17:28
autor: Fabian LDZ
angela23x pisze:Do tej pory jeżdzę na Lotos'ie 15W40.
skoro był mineralny (15W40) musisz zostać przy mineralnym
Kompletnie się nie znam, czy Mobil jest lepszy od Lotosa?
jeśli będziesz teraz wymieniała olej (ze znaczka przy nicku rozumuje że jesteś kobietą) zmień na mobil 15W40! kumpel ostatnio kupił auto, wcześniejszy właściciel jeździł na syntetycznym lotosie i strasznie klepały zawory, wymieniliśmy na mobila syntetyka i klepanie ustało tak więc z ręką na sercu polecam mobil!

: sob paź 07, 2006 18:41
autor: angela23x
oki, to już wszystko wiem.
Ciekawi mnie tylko róznica między syntetycznym a minerlanym?
Napsizcie w paru slowach :|

ps zwykła ciekawość.

: sob paź 07, 2006 19:21
autor: Fabian LDZ
angela23x pisze:Ciekawi mnie tylko róznica między syntetycznym a minerlanym?
przede wszystkim gęstość syntetyk jest najbardziej żadki, mineralny najbardziej gęsty

: sob paź 07, 2006 19:55
autor: przembest188
przy takim przebiegu polecałbym mineralny i lotosa, jeżeli ma byc cos lepszego to mobil a jak naprawde dobry to castrol, przy tym przebiegu nie warto 10W40 albo 5W40.

: czw paź 12, 2006 19:28
autor: Mariusz D.
Ja mam dwa TDI jeden z 1994 roku 240000 km i drugi z 1996 roku przebieg 163000 km i oba mam zalane Mobil 15W40 Diesel. W serwisie ASO VW AUDI w niemczech przy przebiegu powyżej 15000 km leją juz mineralny do TDI sam osobiście pytałem wracając z wakacji w Hollandii. Mam te auto juz 3 i 2 lata i nawet w zimie przy duzych mrozach nie miały problemu z odpaleniem mimo ze to minerał.

: czw paź 12, 2006 19:42
autor: PiTTer99
zawsze zalewalem moje td i d mobilem 15w40 , i zawsze kupujac go w butelce zastanawialem sie czy to oby nie to samo co mobil delvac 15w40 to co sprzedaje sie na litry luzem do ciezarowek.
w sklepie nic nie mowia na ten temat bo nie maja w tym zadnego interesu - ktos zna temat??

: czw paź 12, 2006 19:55
autor: De'D
heh kolejny post który zmienił sie w reklamówke olejów...

dziołcha pisze o zwykłym dieslu.. a wy tu z półsyntetykami do turbin walicie... eh... cza czytac uważnie...

angela23x, nie lej Lotosa bo to śhit naprawde szkoda silnika... poprzedni właściciel mojego JP walił to non stop i auto chodziło jak ciężarówka... bleeech..
ja mam też minerał bo też przebieg już ponad 300 000 dużo... skoro lałaś minerał to lej już dalej.. ale dobry minerał.. spręzarki nie masz :D więc sie nie przejmuj problemami TDików...
to juz jest stary silnik i po przechodzeniu na semisyntetyk lub (o zgrozo) syntetyk mogą zacząć ci sie problemy... a to uszczelniacze pójdą.. a to pod klawiaturą sie spoci... niedajboze pod głowicą puści... ziemeringi...
przesiadłem sie z lotosa na Mobil 1 ale dedykowany do ciężarówek.. (biore z servisu Iveco) i jest o niebo lepiej... 20 letni silnik a pod klawiaturą wszystko jak nówka fumka..igiełka..)
Castrole też są dobre.. ale tu już chłopaki pewnie reklamowali...
Ogólnie ot mobil 1 superM minerał i wszystko bedzie grać...
:bigok: