Strona 2 z 3

: wt paź 03, 2006 21:47
autor: Remigiusz78
No to do kogo się udac po moda? I ile to mniej więcej bedzie kosztowac?

: wt paź 03, 2006 23:03
autor: uysy
a do kogo Ci pasuje... Ja oczywiście zapraszam do mnie :)
koszta to 1000-4000zł.

: wt paź 03, 2006 23:12
autor: malygolf
[ Dodano: 02 Paź 2006 22:19 ]
>malygolf
mam namiary na gościa w Gdańsku, jak chcesz dam ci telefon (chyba mam jescze go)
wiem że robił korekty map i ze skutkiem pozytywnym. Nie wiem ile bierze.
Mam nadzieje, że nie dużo :chytry:[/quote]


Ohoho ale sie Panowie rozpisaliscie...az milo popatrzec

Ja mam tez jakies namiary na goscia z GD daj mi jego numerek na gg 8437937 porownam :smoke: czy mam ten sam namiar

Co do map..kiedys o tym czytalem :( tak myslalem ze to bedzie zjeb.... najgorsze jest to ze czujnik mam juz kupione i to jeszcze gosciu niezle sobie na mnie zarobil u mnie w miescie jest serwis z czesciami oryginalnymi do VW tylko ze gosciu (juz teraz to wiem) bierze sobie za dojazd do GD Jak dzwonilem za czujnikiem tylko troche za pozno bo juz mialem kupiony do Gdanska do ASO powiedzieli mi 76zl a gosc mnie skasowal 120zl :grrr: a jak widze taki sam czunik na allegro za 27zl :grrr: to mnie krew zalewa Za szybko wzialem sie do kupna Boze za 120 zl to mysle ze dla kazdego z WAS po piweru by bylo :foch: No coment Powracajac do VW niestety musze stwierdzic ze troche zawiodlem sie na nim..... moje autko jest z 99r i to nie poczatek produkcji jak wiadomo golfa 4 wiec nie powinno byc takich bledow ze strony inzynierow VW..dobra spadam rano do roboty ...juz widze.... jutro siebie w pracy.... :crazy: DZIEKI ZA WSZELKIE WYPOWIEDZI PS..... czy zna ktos w takim razie namiary na kogos dobrego na dodanie paru konikow do mojego ALH z pomorskiego lub w poblizu (musze sprawdzic ten kontakt co mam jeszcze tam nie dzwonilem)

psps
taka ciekawostka Po odlaczeniu na probe kostki od czujnika problem z ciezkim paleniem cieplego motoru znikl... silnik dostawal wieksza dawke paliwa mhm....

: śr paź 04, 2006 07:36
autor: QBAelectric
...Witam Szanownych VW Maniaków....ja tez mam Golfika z ALH i tez mam ten problem odpalania na ciepłym silniku....dość długo trza kręcić by odpalił...chętnie bym zawirusił ale niestety narazie mnie na to nie stać....duzo innych wazniejszych wydatków niz autko niestety....ale interesuje mnie troszke w jaki sposób zmienia sie tą mape...czy przez OBD czy podpina sie pod proca..czy moze wylutowanie samej kosci?....jakis program?..czy ktoś z kolegów wie na ten temat coś więcej i moze o tym troszke powiedzieć?...oczywiscie rozumiem że to tajemnioca zawodowa....HELP

: śr paź 04, 2006 09:11
autor: cowboy
QBAelectric pisze:czy przez OBD czy podpina sie pod proca..czy moze wylutowanie samej kosci?....jakis program?
w OBD2 - czyli w autach po 2001 roku można zmieniać zawartość programu przez złącze...

w starszych (OBD) trzeba wyciągać sterownik i wylutowywać kości pamięci w których zapisany jest program

: śr paź 04, 2006 09:50
autor: jodel
>damgulin "nie odpala mi od razu na zimnym silniku"

sprawdź akumulator, jeśli jest OK, to raczej rozrusznik

u siebie też zauważyłem, że po pewnym czasie jakoś słabiej kręci i ma problemy właśnie na zimnym silniku. Wyciągnęłem rozrusznik zajrzałem do przekładni - a tam sucho jak w najgorsze upały po środu Sahary :kac: , wszystko poszło do przesmarowania.
Po złożeniu wszystko wróciło do normy, i mam wrażenie że lepiej kręci niż kiedykolwiek :hmm:

>cowboy
coś mi się nie zgadza - OBD2 i dopiero 2001, MK4 robią od 1998 a chyba wszystkie mają OBD2? Przynajmniej na 100% z silnikami ALH, a był on robiony od maja 1999.

: pt paź 06, 2006 13:27
autor: malygolf
Udalo mi sie zwrocic ten cholerny czujnik :grin:

[ Dodano: 02 Paź 2006 22:19 ]
>malygolf
mam namiary na gościa w Gdańsku, jak chcesz dam ci telefon (chyba mam jescze go)
wiem że robił korekty map i ze skutkiem pozytywnym. Nie wiem ile bierze.
Mam nadzieje, że nie dużo :chytry:[/quote]

Jodel daj mi namiar na tego goscia z GD Idzie zima to w sam raz aby autko zlapalo jakiegos wira :smoke: :chytry:

: pt paź 06, 2006 14:41
autor: Remigiusz78
Na moje szczęście, nie mam jeszcze tego zjawiska. Oby jak najdłużej...

Za to od czasu do czasu skrzynia wchodzi mi w tryb awaryjny i pojawia się kontrolka "CHECK ENGINE". Diabli go wiedzą za co, po co lub na co. zobaczymy co będzie w zimie.

Pozdrawiam ALHowców i resztę golfiarzy :)

: pt paź 06, 2006 18:56
autor: jodel
>malygolf
już Ci wysłałem na PW :grin:

>remigiusz78
"skrzynia wchodzi mi w tryb awaryjny"
jak będziesz wiedział coś więcej to napisz

: sob paź 07, 2006 00:50
autor: malygolf
jodel pisze:>malygolf
już Ci wysłałem na PW :grin:
Mam mam...dzieki jeszcze raz :okej:
Pozdroofka dla wszystkich :)

: sob paź 07, 2006 20:12
autor: Remigiusz78
Wygląda to mniej wiecej tak: odpalam bryczke, (AUTOMAT) przestawiam na D i jade. Problem w tym ze przy wzroscie predkosci zwiekszaja sie obroty, tylko nie zmienia biegu. jedziesz 60 km/h i 3 tys obrotow. Musze sie zatrzymac, wylaczyc silnik, odpalic ponownie i gra. Sadze ze to zbyt mala ilosc oleju, wiec czekam na wizyte w warsztacie. Mam do wymiany olej i foltr oleju do automatu.

: sob paź 07, 2006 23:28
autor: Lukasz3k
jodel pisze:>cowboy
coś mi się nie zgadza - OBD2 i dopiero 2001, MK4 robią od 1998 a chyba wszystkie mają OBD2? Przynajmniej na 100% z silnikami ALH, a był on robiony od maja 1999.
zgadza sie, wylutowywanie jest w przypadku sterownikow gdzie sa kosci jednokrotnego zapisu, czyli mniej wiecej do 2001 :)

--
Pozdrawiam

: sob paź 07, 2006 23:41
autor: uysy
Standardy diagnostyczne to dłuuuga i skomplikowana historia...
Co do ALH i typów ECU - teoretycznie do '00 są sterowniki nieprogramowalne z zewnątrz, ale to teoria bo w praktyce spotyka się '99 Na EDC15VM+ które robi się po diagnozie...

: ndz paź 08, 2006 00:52
autor: granite
Też miałem podobny problem (według mnie za długo trzeba było kręcić rozrusznikiem żeby odpalić samochód na ciepłym silniku), ale po wizycie u mechanika usterka o dziwo znikła. Wiem, że to może mieć mało wspólnego z omawianym problemem, ale opiszę jak to się stało, że mogę się teraz cieszyć odpalaniem na dotyk. A więc, udałem się na wymianę rozrządu i przy okazji diagnostykę silnika do zaufanego mechanika. Po powrocie autko zachowywało się jakby miało kilka koników więcej i o ile mnie pamięć nie myli to wedłuf MFA zaczeło minimalnie więcej palić, ale za to bezpowrotnie zanikł efekt uciążliwego odpalania na ciepłym silniku. Może zatem wystarczy się udać na zwyczajną regulację :bigok: