Strona 2 z 2

: pn paź 02, 2006 22:14
autor: Olaf
marcinoGTI pisze:Niema za co. Wolalbym zebys najpierw sprawdzil a pozniej punkt ale skoro tak
Punkt, że znalazałeś czas zeby mi doradzić :pub:
daaroo pisze:Olaf do turbiny ida rurki z olejem, sprawdz czy sa dobrze dokrecone.
Zajmę się tym, bo rzeczywiście czasami szukamy głęboko a problem może być błahostką ;)

: wt paź 03, 2006 10:51
autor: marcinoGTI
Punkt, że znalazałeś czas zeby mi doradzić :pub:
A wogole pomogla cos moja dianoza??

: śr paź 04, 2006 13:38
autor: Olaf
marcinoGTI pisze:A wogole pomogla cos moja dianoza??
Jestem po wymianie oleju, mechanik mówił, ze lekko wilgotna turbinka to nic szczególnego przy tululetnim silniku i żeby sie tym nie przejmować. Poza tym powiedział, ze jest wszystko OK :) a jezeli nadal będzie będzie tak wilgotna albo bardziej to wtedy zobaczymy czy to nie coś powazniejszego, narazie wszystko posprawdzałem i póki co nie jest bardziej wilgotna niż była.

Jeszcze raz dzieki za pomoc :pub:

: śr paź 04, 2006 14:30
autor: marcinoGTI
:bigok: Niema za co :) Jezeli Ty jestes zadowolony to i ja tez.
Pozdrowionka :pub:

Wilgotna turbina

: wt paź 10, 2006 01:37
autor: Muzzy
Witam wszystkich golfiarzy.
Czytam te posty i ciekawie mówicie. Mam Golfa 2 1,6 TD z silnikiem 1V. To ta wersja z katalizatorem. Tez mam zawilgocenie od strony zasysania przez turbo powietrza z filtra. Nie ma tego oleju za duzo ale sie pojawil. U mnie w tej "gruszce" na dekielku klawiatury zaworow nie ma zadnej siateczki stalowej, wiec odma raczej odpada. Przedmuchów też silnik nie ma, bo nie dmucha za bardzo korkiem wlewu oleju. Jak zdjąłem tego weża gumowego co doprowadza powietrze do turbosprężarki i odpaliłem silnik, to sie okazało, że olej pojawia się w postaci takiej strużki tuż przed wirnikiem sprężarki. Jest tam miejsce chyba łączące dwa elementy tego aluminiowego korpusu turbiny. Ten olej pojawia się w rezultacie na tym aluminiowym kole już po stronie na której jest założony wąż lączący z kolektorem ssącym (czasem golfik pusci niebieskiego kopcia, zwlaszcza jak dluzej pracuje na wolnych obrotach i dam mu gazu). Turbo dmucha dobrze, silnik zbiera sie żwawo i nie trzeba go prosic zeby jechal. Silnik pali w największe mrozy. Co może być przyczyną?? Turbina jest 'K14'. Dzięki za wszelkie sugestie.

: wt paź 10, 2006 16:56
autor: marcinoGTI
Podejzewam filtr powietrza

: wt paź 10, 2006 17:04
autor: twardy
marcinoGTI, Posłuchałem Ciebie i wymieniłem filtr powietrza zdaje mi się że auto teraz jakoś bardziej chce jechać :bigok: