Strona 2 z 2

: pn paź 02, 2006 09:17
autor: axxxr
W ciągu 40 tys km 2 razy przerabiałem temat koła rozrządu na wale korbowym. Pierwszy raz ścieło klin na kółku ale na szczęście kawałki klina przytrzymały je na miejscu i poleciały jedynie szklanki. Kupiłem więc nowe szklanki kólko i śrubę, obsmarowałem śrubę poxipolem i wkręciłem ile sił w metrowej przedłużce miałem. i Git .......na 20 tys. Wyjeżdżam sobie na wycieczkę do Gdańska. Odpalam rano coś dziwnie twardo chodzi. Ale co tam nie powiem żonie że samochód się psuje bo powie że znów coś kombinuję. Zrobiłem więc 1000 km z wyciągniętym cold startem (bo lepiej wtedy chodził). Przyjechaliśmy do domu i wtedy zaczął już klepać zaworami o tłok wiec sprawdzam rozrząd i od razu wiadomo że kółko bo lekko był przesunięty na wałku. Zabrałem sie więc do odkręcania kółka na wale korbowym. Co się okazało jak nie kólko to wał. Tym razem nie ścięło klina na kółku tylko rozgibotało wał korobowy. Tak więc silnik na łańcuch i wio pod sufit. Wał dałem do napawania, kupilem nowe kółko i złożyłem. Jednak tym razem użyłem specjalnego spoiwa którym fabrycznie są smarowane mocno obciążone śruby (LOCTITE 271-tak naprawde oryginalnie smarowane są 243-słabszy). Jak teraz mi znów się odkręci to albo dam do jakiegoś dobrego ślusarza żeby mi przrobił wał i kólko na wielowpust albo zespawam na stałe (będzi ciężko bo simering jest blisko ale jak trzeba to się zrobi). Z tymi kólkami na wale korbowym to się VW nie popisał. Tak więc jak komuś coś zaczyna klepać lub tracić moc w silnikach 1.9 d td tdi to proponuje sprawdzić rozrząd. Jak przsunięty to kółko na wale. I radze z własnego doświadczenia wzmocnić jakimś specyfikiem mocowanie kółka do wału bo jedna śruba nie wiem jak dociągnięta przy takich obciązeniach (trzy paski) nie wytrzyma normalnie za długo. SILNIK NIE BYł PODKRECANY !!! I jeszcze jedno - bardzo niekorzystnie w tym temacie odziaływuje zaciąganie samochodu. Szczególnie jak ktoś męczy silnik z dwójki.

[/b]

: pn paź 02, 2006 11:52
autor: sielu
witam okazalo sie ze folie mi filtr powietrza wessal i zablokowala sie najprawdopodobniej to bylo przyczyna oslabienia i dymu a rozad i tak wymienilem bo kolo sie troche kolebalo dzieki za pomoc pozdrawiam

: pt mar 12, 2010 17:43
autor: samurajKK
Witam.Posiadam Golfa III 1,9 Td mój problem jest taki że mam straszne drgania konsoli :grrr: wymieniłem poduszki pod silnikiem i jest nadal tak samo..Może ktoś zna jakiś sposób aby zlikwidować w jakismś stopniu te drgania ??