[TDI CR] MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
Oto kolejny scan vcdsem bez dzwieku bo nagrywanie ekranu wrzuciłem
coś widzicie?
coś widzicie?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
Zauwazyłem ostatnio, że z odpalaniem porannym musi mieć coś wspólnego temp. zewnetrzna. Jakby poniżej 15 C pali zawsze nawet po dwóch nocach nie jeżdzonych, a gdy w garazu powyżej 16 C jest dłuższy rozruch. Nie bardzo wiem co to oznacza.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
Oto kilka testów na podstawie filmików gościa z ekg dyzur na YT.
Późno odczyt czujnika wałka rozrządu.
Wymieniłem w ciemno czujnik jednak jakby bez zmian.
Nie wiem co może opóniac odczyt wałka rozrządu. Zero błędów na vcdsie, cisnienie paliwa jest.
Późno odczyt czujnika wałka rozrządu.
Wymieniłem w ciemno czujnik jednak jakby bez zmian.
Nie wiem co może opóniac odczyt wałka rozrządu. Zero błędów na vcdsie, cisnienie paliwa jest.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- hawii
- Mały gagatek
- Posty: 102
- Rejestracja: sob paź 31, 2009 19:47
- Lokalizacja: olsztyn, kiel
- Auto: Golf 7
- Silnik: Clha
- Kontakt:
[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
Witam
czy rozwiazales problem, bo mam tak u siebie od dluzszego czasu kiedys sporadycznie dluzej palil a ostatnio mocno sie nasililo i tez zauwazylem ze ma problem z odpalaniem przy temp. od ok 12st do ok 18st w tych temp. praktycznie teraz juz zawsze dluzej kreci np. po nocce w garazu jak mam 15 st. to rano dlugo kreci i to po odpieciu prostownika od ladowania przez noc. doczytalem sie ze winny moze byc zawor regulacyjny do nastawnika walka rozrzadu sek w tym ze w tym modelu silnika CLHA w miejscu nastawnika jest czarna plastikowa jakby zaslepka wiec gdzie jesli jest takowy sie znajduje? czy ktos z was rozwiazal problem lub ma pomysly?
czy rozwiazales problem, bo mam tak u siebie od dluzszego czasu kiedys sporadycznie dluzej palil a ostatnio mocno sie nasililo i tez zauwazylem ze ma problem z odpalaniem przy temp. od ok 12st do ok 18st w tych temp. praktycznie teraz juz zawsze dluzej kreci np. po nocce w garazu jak mam 15 st. to rano dlugo kreci i to po odpieciu prostownika od ladowania przez noc. doczytalem sie ze winny moze byc zawor regulacyjny do nastawnika walka rozrzadu sek w tym ze w tym modelu silnika CLHA w miejscu nastawnika jest czarna plastikowa jakby zaslepka wiec gdzie jesli jest takowy sie znajduje? czy ktos z was rozwiazal problem lub ma pomysly?
[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
Ponoc tego elementu w clha nie ma u nas! Problemu nie rozwiązałem niestety, jedynie wiele podpowiedzi mi podsyłano a wszystkie tak naprawdę kosztowne bo czujniki w listwie CR. A to ze problemem jest pompa wysokiego ciśnienia. Regenerowałem nawet, niepotrzebnie, rozrusznik bo sugerowano, że ma ledwie max 270 obrotów (po regeneracji 330 chyba), drudzy, że wtryski do przeglądu (vcds pokazuje wartości z przedziału 0,05 do max 0,65 jeden z nich), inni ze czujnik polozenia wału (nie wymieniałem ) lub czujnik wałka rozrządu (wsadziłem nowy i nic). Także temat dla Klimka z tvnturbo. Inni sugerowali, że paliwo się cofa i jest - jak stoisz przodem do silnika-po lewej stroni przed zbiornikiem chłodziwa, zaworek zwrotny do paliwa itd. Nie odpuściłem, ale mam dość, bo sugerowani zmianę w ciemno czujnika cieczy chłodzącej. Jest tani i jak nie pomoże to kasy dużo nie wydam. Na innym forum jest duży wątek (po ENG) jednak, wszystkie sugestie to wymiana na nowy. Trochę szkoda mi kasy. Mechaniory też tylko wymień w ciemno a na kompie niby cisnienie paliwa ok, wtryski ok, obroty przy rozruchu ok wiec pompa wysokiego ciśnienia najprawdopodobnie do wymiany. Tak mówili zaryzykuj. Tylko się pytam, jak auto z podejrzaną(niby) pompą przy 10 s. odpala to dlaczego przy 15 czy 20 już nie. Za ciepło jej?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
Autodyżur EKG to poruszał taki temat. Jakiś problem występuje chyba z czujnikami położenia wałków albo wału już nie pamiętam i jest to kwestia błędnie poprowadzonego przewodu przy wodnym intercoolerze który jest przetarty. Jest na końcu w jego ostatnim odcinku, usterka do wykrycia tylko oscyloskopem, polecam obejrzeć od 41 minuty, tytuł odcinka MOJA ŚCIEŻKA DIAGNOZY | AUDI S6 4.0 TFSI
[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
Tyle że tu. Mwa o 1.6 tdi a nie tsi. Tu nie ma wodnego intercooler.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
akurat na końcu jest mowa o 2.0TDI. No nieważne, nie zaszkodzi przejrzeć przewodów w tamtej okolicy...
[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
W silniku ea288 1.6 tdi jest wodny intercoler.Ponadto problem lezy na pewno nie w przetartym kablu bo dlaczego poniżej 15 stopni pali bez problemu a już powyżej nie.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
Fakt nie zwróciłem uwagi że to golf 7 a tam juz nie ea189 tylko Ea288.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
może zbieg okoliczności, nie zaszkodzi przejrzeć tych przewodów w tamtej okolicy. Zawsze możesz zacząć wymieniać wszystkie czujniki za koleją, temperaturowe, położenia wału i wałka, jakieś czujniki od DPF'a. Najprościej to by było oscyloskopem przejrzeć..
[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
Trzeba się zastanowić co wpływa na rozruch. Bo napewno nie obecność dpf i jego czujników itp rzeczy. Ja bym sorawdxil co pokazują wtryski przy tym długim kręceniu. Jeśli będą zera a dopiero po tych sekundach braku rozruchu gdy jyz odpala jest podawana dawka to przynajmniej będzie wiadomo gdzie szukać. Dlatego też mówię by wykręcać świece żarowe, pokręcic rozrusznikiem z 30 sekund i wtedy też widać kiedy puszcza paliwo bo będzie pluć otworami ropą. Co prawda będą wyzsze obroty na rozruchu ale da to jakiś obraz. Będzie wiadomo po kręceniu świec i próbie odpalania czy odrazu odpali czy dalej kręcenie i kręcenie.
Mi kiepsko odpalał bo aku miałem lichy i palił też po 8 sekundach kręcenia. Ale aku AGM co miał 11 lat. Obroty nie wiem chy miały choć z 200 na wale ale chyba nawet mniej.
Mi kiepsko odpalał bo aku miałem lichy i palił też po 8 sekundach kręcenia. Ale aku AGM co miał 11 lat. Obroty nie wiem chy miały choć z 200 na wale ale chyba nawet mniej.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
I to wszystko ok masz rację. Tylko nie mogę powiązać problemu dłuższego rozruchu z temp. otoczenia. Powyżej 15 C pojawia się czasem problem zimą znika przy temp. niskich. tego nie mogę powiązać z niczym.
A filmiki moje podane wyżej wskazuja, że niby nie ma problemu w dawkowaniu i cisnieniu paliwa. Nie wiem gdzie szukać.
A filmiki moje podane wyżej wskazuja, że niby nie ma problemu w dawkowaniu i cisnieniu paliwa. Nie wiem gdzie szukać.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi
To. Może być to samo. Co było w tdi PD. Ostatnio nawet Robert (Tune up) na swoim kanale o tym wspominał. Generalnie od tego bym zaczął. Zresztą napewno pomoże a koszt niewielki u tunera. 300-400 zł i tak poprawi odpalanie i na ciepłym i na zimnym że silnik przy odpalaniu to ci mało nie wyskoczy.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 39 gości