Strona 2 z 3

: pt wrz 08, 2006 15:33
autor: krzysztof-78
witam wszystkich

"dołączyłem" do szacownego grona posiadaczy VW kupując w ostatnim czasie III 1,9 TD.
Jest pewien problem. W czasie odpalenia kopci on na niebiesko. Ponadto ma on turbinę po regenerecji, znajomy powiedział mi iż po jej regeneracji zawsze będzie brał olej ale on po przejechaniu 300 km muszę dolać 1,5 l. Mimo iż mój zakres wiedzy technicznej jest baaaardzo wąski to coś mi tu nie gra. pomóżcie. ](*,)

: pt wrz 08, 2006 16:39
autor: gniochu
tak, po opakowaniu :chytry:
barca90 pisze:a nie wiesz jaki masz olej w silniku?
no wlasnie o to chodzi ze nie bo ojciec przyniosl z roboty i nie wiem co to za olej :| ale i tak juz wymiana niedlugo wiec wleje jakiegos Castrol'a lub Mobil1 krzysztof-78, na moje oko to pierscienie lub uszczelniacze.

[ Dodano: Pią Wrz 08, 2006 16:39 ]
Aha i czy to prawda ze kazdy desel jak jest zimny zakopci na bialo??

: pt wrz 08, 2006 20:17
autor: WiniuS
nie wiem czy w dieslach jest tak samo ale mialem podobna sytuacje z moim 1.8 RP

bral duzo olej,nawet bardzo.straszyli mnie wymiana pierscieni albo uszczelniaczy,a problem

tkwil w uszczelce pod glowica,po wymianie ani jednego dymku ; )

: pt wrz 08, 2006 23:43
autor: gniochu
WiniuS, ale jak uszczelka pod glowica uwalona to cieknie olej na zewnatrz gdzies?? bo u mnie 0 wyciekow z silnika, suchy jak piach na pustyni :P

: sob wrz 09, 2006 10:01
autor: greg
gniochu pisze:ale jak uszczelka pod glowica uwalona to cieknie olej na zewnatrz
na zewnątrz nie musi..

: sob wrz 09, 2006 10:28
autor: vw_vandal
Jeżeli kopci na biało w zimę to normalne. gniochu, a ubywa ci płyn chłodniczy?? bo jeżeli tak to siada uszczelka pod głowicą.
krzysztof-78 sprawdz ciśnienie na garach. Bo jeżeli jest słabę to na bank masz wywalone pierścienie, a jeżeli nie to może gumki na zaworach!! Co do turba to po co regenerować jeżeli i tak będzie brało olej ??? Coś, ktoś tu kłamie!! Ja mam turbo po regeneracji i nie bierze, może jakiś wybryk ale nie sądza :). W drugim aucie turbo bierze trochę oleju ale nie kopci na niebiesko. Objaw niebieskiego dymku może występować przy źle ustawionym zapłonie. Ale u ciebie bierze olej litrami czyli sprawdz ciśnienie.

: pn wrz 11, 2006 10:30
autor: barca90
krzysztof-78 pisze:po przejechaniu 300 km muszę dolać 1,5 l. Mimo iż mój zakres wiedzy technicznej jest baaaardzo wąski to coś mi tu nie gra. pomóżcie.
noooooo napewno nie gra. Nie chcę Cie martwić ale dużo kasy wyjdzie na naprawę. 1,5 l oleju na 300 km to baaardzo dużo. Pierścienie do wymiany. A jak gładzie cylindrów są zjechane to remont silnika by sie przydał.

: pn wrz 11, 2006 15:32
autor: vw_vandal
barca90, ubywanie takiej ilości nie równa się remontowi. Kilka razy spotkałem się, że gumki na zaworach siedziały i silnik brał tyle oleju.

: pn wrz 11, 2006 19:33
autor: Macienty
gniochu, zobacz czy nie masz twardych przewodow od chłodnicy. Spalany olej nie dymi na biało tylko na niebiesko. Wymiana pierscieni to ~30zl na cylinder. Moze byc rowniez uszkodzona głowica. :blush:

: pn wrz 11, 2006 21:00
autor: DjAdamski
KOLEDZY JA MAM W SWOIM 1.6TD Z IC PRZEJECHANE 248TYŚ I JEZDZE NA LOTOSIE MINERALNYM, PYTANIE BRZMI ;0 CZY JAKBYM ZALAL MOBIL1 LUB CASTROLA ALBO NAWET SHELLA TO NIE WYJABALOBY MI OSZCZELKI POD GLOWICA? BO NA TURBIE MAM DECZKO OLEJU I MOZE TO WINA OLEJU CHOLERA ALE KOPA TO MA ZAJEB...:)

: pn wrz 11, 2006 22:49
autor: gniochu
macientyvw, na cieplym czy zimnym silniku? jaka ma byc jego twardosc? tak mniej wiecej?

: wt wrz 12, 2006 09:37
autor: barca90
vw_vandal pisze:barca90, ubywanie takiej ilości nie równa się remontowi. Kilka razy spotkałem się, że gumki na zaworach siedziały i silnik brał tyle oleju.
Jeżeli uszczelniacze to będzie dymił na zimnym silniku przy odpalaniu. Jeżeli jednak dymi cały czas to pierścienie są do wymiany bo olej przedostaje sie cały czas do spalania. A znam parę osób które wymieniały tylko uszczelniacze czy też same pierścienie i póżniej znowu rozbierali motorek by go naprawić. Jeżeli bieże 1,5 oleju na 300 km to silnik już jest mocno dojechany. To na 10 000 km (od wymiany do wymiany) spali 45 litrów oleju. Czyż nie za dużo?????? To ciekawe jaki ten silnik i te wszystkie bebechy razem z turbiną będą miały wygląd? Jednym słowem masakra. I niech mi ktoś nie mówi że to jakieś gumki na zaworach.

: wt wrz 12, 2006 16:51
autor: RobertP
DjAdamski pisze:ALE KOPA TO MA ZAJEB...:)
mój pasek tez ma za...... o z AAZ kopa i bez ICka, jak mu depnę to kopci jak z KAMAZA;-)
niebawem i ja zajrzę do siebie do tez i umnie podobne ma zachowanie dym jak zapalam taki białawo-szary ale to trwa 1-2 sekund
ale jak mu dam buta ostrego to zakopci na czarno-siwo
więc może uszczelniacze, ale stwierdzę to jak obadam a później zajrzę tu i ówdzie ... :-)

: wt wrz 12, 2006 23:41
autor: gniochu
RobertP pisze:ma zachowanie dym jak zapalam taki białawo-szary ale to trwa 1-2 sekund
ale jak mu dam buta ostrego to zakopci na czarno-siwo
no u mnie tak samo jest