Strona 2 z 3

: pn paź 05, 2009 19:51
autor: arwam
rolka wałka pośredniego napędu pompy olejowej a dokładniej rzecz biorąć panewka tego wałka.
żeby ją wymienić to trzeba silnik częściowo wymontować z nadwozia i opuścić.


daj foto uszkodzeń paska wtedy będzie można więcej coś orzec

: pn paź 05, 2009 20:40
autor: DANIEL LHR
rolka wałka pośredniego napędu pompy olejowej a dokładniej rzecz biorąć panewka tego wałka.
żeby ją wymienić to trzeba silnik częściowo wymontować z nadwozia i opuścić.
dokładnie

: pn paź 05, 2009 21:50
autor: arturo
rolka wałka pośredniego napędu pompy olejowej a dokładniej rzecz biorąć panewka tego wałka.
żeby ją wymienić to trzeba silnik częściowo wymontować z nadwozia i opuścić.
właśnie, na 99% to ten wałek ma luz przez to że ta przednia panewka jest wytarta i będzie pasek zjeżdżał.

Kolega snorbert, wymienił wszystko oprócz tej panewki.

: wt paź 06, 2009 07:12
autor: Michał_1977
arwam pisze:rolka wałka pośredniego napędu pompy olejowej a dokładniej rzecz biorąć panewka tego wałka.
żeby ją wymienić to trzeba silnik częściowo wymontować z nadwozia i opuścić.


daj foto uszkodzeń paska wtedy będzie można więcej coś orzec
arwam niekoniecznie cokolwiek orzekniesz po oględzinach samego paska,bo równie dobrze może być luz na wałku pompy wtryskowej i efekt będzie podobny.
Np.w moim przypadku,winę za cięcie paska ponosiła wytarta w elipsę panewka w.pośredniego.

: wt paź 06, 2009 09:22
autor: arwam
Michaś_1977 pisze:Np.w moim przypadku,winę za cięcie paska ponosiła wytarta w elipsę panewka w.pośredniego.
i właśnie o tym mówię bo kolega już ponoć wszystko co możliwe wymienił w tym nawet pompę wymieniali i nadal było to samo

: wt paź 06, 2009 21:35
autor: StarDam
witam. tez sie spotkałem kilka razy z tym tematem... pare razy to przerabiałem w a4 ale tam wymienić panewkw w.posredniego to bajeczka...

: wt paź 06, 2009 22:02
autor: Gucio1z
Cenne rady koledzy. Póki co to i tak zmienię pompę, bo ta juz 307 tyś. przebiegała. Fotki postaram się jutro podesłać. Jeszcze jedno pytanko. Tą panewkę to można oddzielnie kupić czy jest jakiś cały element do wymiany? dzieki za odp.

: śr paź 07, 2009 22:34
autor: arturo
Gucio1z pisze:Tą panewkę to można oddzielnie kupić czy jest jakiś cały element do wymiany?
Można kupić sama panewkę (cena ok 26-28zł). Trzeba jeszcze wymienić simmering.

: czw paź 08, 2009 07:34
autor: Gucio1z
Sprawdziłem w IC. Mają coś takiego. Tylko że wyświetla kilka opcji: przód i tył. Czyli potrzebuję dwie takie panewki? Arwam wspomniał że trzeba częściowo wymontowac silnik. Odkręcić na poduszkach czy jak? Jakie elementy silnika muszę zdemontowac bo podejrzewam że pracę zaczynamy od spodu,tak?

: czw paź 08, 2009 08:48
autor: arwam
Gucio1z pisze:Arwam wspomniał że trzeba częściowo wymontowac silnik. Odkręcić na poduszkach czy jak? Jakie elementy silnika muszę zdemontowac bo podejrzewam że pracę zaczynamy od spodu,tak?
odkręcasz filtr oleju i przednią łapę silnika i dopiero na lebiotce opuszczasz silnik.
nie zapomnij poluzować poduszek z tyłu bo jak je tak wykosisz bez poluzowania śrub to się bankowo skończą

: czw paź 08, 2009 15:06
autor: Gucio1z
Ok. Wiec na tym rzecz polega. A taki 'zabieg' wymiany panewki to koniecznie przez mechanika czy da się radę samemu? Lubię się bawić w mechanika tylko czasami brak odpowiednich narzędzi zmusza do odwiedzania warsztatu.

: czw paź 08, 2009 21:01
autor: arwam
Gucio1z pisze:Lubię się bawić w mechanika tylko czasami brak odpowiednich narzędzi zmusza do odwiedzania warsztatu.
może nie tyle o narzędzia chodzi tylko o doświadczenie.
jeśli podobnych rzeczy nie robiłeś to radzę jednak do zaufanego warsztatu odstawić auto

: pn paź 12, 2009 21:33
autor: arturo
Gucio1z pisze:Sprawdziłem w IC. Mają coś takiego. Tylko że wyświetla kilka opcji: przód i tył. Czyli potrzebuję dwie takie panewki? Arwam wspomniał że trzeba częściowo wymontowac silnik. Odkręcić na poduszkach czy jak? Jakie elementy silnika muszę zdemontowac bo podejrzewam że pracę zaczynamy od spodu,tak?
Wymienia się tylko tą panewkę od strony koła pasowego, bo tylko ta się za wcześnie zużywa.
Możesz opuścić silnik razem z całą ławą tą przednią i tylną.
Aby wymienić tą panewkę musisz dorobić sobie wałek z kołnierzykiem o długości kilku cm. Zakładasz na niego nową panewkę i wbijasz w blok silnika zwracając uwagę na otwór olejowy.
Aby wyjąć starą musisz ją wbić do środka (tylko trzeba uważać zeby nie wpadła całkiem, najlepiej włożyć jakiś pręt to na nim sie zawiesi i potem łatwo ją wyjąć).

: pn paź 12, 2009 21:47
autor: szatanek
Tak jak koledzy pisza wymień tylko przednią panewkę bo ona częściej sie wyciera, pozatym zeby wymienic tylna musiałbys zdemontować wał korbowy z bloku a co za tym idzie i skrzynie, więc raczej silnik musiał by powędrować na stół.