Strona 2 z 2
: pn sie 28, 2006 23:13
autor: uysy
W moim golfie TDI 110KM, rocznik '96 okazało się, że jest plastikowy sterownik silnika, z tego co wyczytałem na forum nie jest on najlepszy i występował w pierwszych silnikach TDI, jego rok produkcji to początek '94, oznaczenie 028 906 021 D
Masz sterownik od jedenzeta.
[ Dodano: Pon Sie 28, 2006 11:14 pm ]
diodas pisze:
Ja mam af w plastikowej obudowie i nie 8 bitowy ;]
Gratulacje! masz pierwszego na świecie 16bit AF'a
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: pn sie 28, 2006 23:35
autor: mirass
MaReEK pisze:Na allegro nie ma, objechałem wszystkie złomowiska w mojej okolicy i nic. Mam nadzieję, że może tutaj mi ktoś pomoże...
cowboy pisze:skad wiesz że ten czujnik jest uszkodzony? rozbierałeś sterownik?
Ja go nie rozbierałem, ale byłem u fachowca i stwierdził, który zna się na rzeczy i stwierdził, że sterownik nadaje się tylko do wymiany, bo poszedł w nim czujnik ciśnienia doładowania.
no to kiepsko szukasz...swojego golfa naprawiam i modyfikuje w twojej okolicy
w Wielkopolsce jest gość nie do wyrypania co do Renaulta Espace wpasowuje 130PD ze skrzynia 6tką itp.
nie musisz mieć kompa GH...ja miałem HB a mam GL i lata
![okej :okej:](./images/smilies/okej.gif)
etke czasami można sobie wsadzić
a o immo nie martw sie - jest na niego kilka sposobów
napisz skąd dokładnie jesteś
: pn sie 28, 2006 23:41
autor: MaReEK
Jestem z okolic Konina.
: wt sie 29, 2006 13:18
autor: mirass
MaReEK pisze:Jestem z okolic Konina.
poszlo na priv
: wt sie 29, 2006 17:10
autor: MaReEK
Czy ty aby napewnomasz pod maska AFN? Moze byl dzwon i wsadzili 1Z. To taka uwaga, bo spotkalem sie z takim przypadkiem, znajomy sie chwalil.. pol roku dopoki nie zajrzalem pod maske
Sami zobaczcie i oceńcie co to za motor.
![Obrazek](http://img100.imageshack.us/img100/4868/obraz003ns6.jpg)
: wt sie 29, 2006 17:30
autor: mirass
AFNa można rozpoznać po gratach - wtryski z czerwoną kropka , turbina ze zmienną geometrią z widoczną sztangą...a przez ten plastik to
![ass :ass:](./images/smilies/ass.gif)
widać
spisz też numer z pompy wtryskowej
: wt sie 29, 2006 18:17
autor: inek01
mirass pisze:AFNa można rozpoznać po gratach - wtryski z czerwoną kropka , turbina ze zmienną geometrią z widoczną sztangą
Po sterowaniu turbo tez w sumie mozna. Moze to slaby dowod ale wezyki nad serwem mowia ze to raczej AFN...
: śr sie 30, 2006 22:48
autor: dziechu
diodas pisze:Ja mam af w plastikowej obudowie i nie 8 bitowy
Masz sterownik 8bit, 16bit ma oznaczenia BF (miedzy innymi) i jest na jednej plycie w metalowej obudowie. Twoj jest na dwoch plytach, w plastykowej obudowie i jest 8bit.
[ Dodano: 30 Sie 2006 22:53 ]
diodas pisze:z tego co wiem to wazne jest to jaki jest program wgrany do tego sterownika (wyswietla sie w vag'u) a nalepka troche mniej wazna
Te sterowniki roznia sie nie tylko programem ale takze schematem, nie mozna zaladowac programu z AFN do sterownika 1Z i podlaczyc. Prawdopodobnie takze np. czujnik cisnienia doladowania w obu jest inny, w 1Z ma zakres 250kPa, w AFN 300kPa (o ile dobrze pamietam).
: czw sie 31, 2006 09:30
autor: Rapix
w niedalekiej przyszłości bede potrzebował nowego sterownika 16 bitowego bo na tym moim 8 bitowym za wiele nie zdziałam... orientuje sie ktos w koszcie i gdzie mozna dorwac?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: czw sie 31, 2006 10:04
autor: cowboy
dziechu pisze:w AFN 300kPa (o ile dobrze pamietam).
dokładnie chyba 2570 mBar - więcej nie ma w logach na VAG-u
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
: czw sie 31, 2006 11:34
autor: diodas
dziechu pisze:
Te sterowniki roznia sie nie tylko programem ale takze schematem, nie mozna zaladowac programu z AFN do sterownika 1Z i podlaczyc. Prawdopodobnie takze np. czujnik cisnienia doladowania w obu jest inny, w 1Z ma zakres 250kPa, w AFN 300kPa (o ile dobrze pamietam).
Zgadza sie roznia sie schematem, z afn prawie zadnego doswiadczenia nie mam - tylko slyszalem ze mozna 16bit afn wgrac do 16bit 1z,
ale sterowniki AF i GG maja czujnik do 2,5bara wiec przy 8bitowym ograniczenie tkwi jedynie w braku miejsca na zapisanie wiekszej wartosci cisnienia od 255 i moze zakresie przetwornika napiecia A/C ;]
Uwazam ze stosujac dzielnik napiecia z czujnika cisnienia oraz zmieniajac program mozna osiagnac cisnienie doladowania do wartosci 2,5bara nawet przy 8bitowcach-co jest wystarczajace.Oczywiscie tracac rozdzielczosc-dokladnosc.
Jeszcze tego nie testowalem bo potrzebuje lepszej tubiny lub jakiegos mega wentylatora bo szkoda silnik katowac czy wysokich obrotach
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Narazie faza testow.
Pozdrawiam...
: czw sie 31, 2006 19:49
autor: dziechu
Piszac 'schematem' mialem na mysli nie tyle schemat wewnetrzny sterownika (bo ten nie jest istotny) co schemat zewnetrzny, czyli rozklad pinow, wartosci napiec sterujacych (np. nastawnika pompy), napiec wejsciowych z czujnikow itd... Silnik AFN jednak rozni sie dosc mocno osprzetem. Niektore wartosci moga byc nieco (lub bardzo) inne w obu silnikach, co powodowac bedzie nieprawidlowa lub nieoptymalna prace silnika - o ile wogole bedzie pracowal.
: czw sie 31, 2006 22:49
autor: MaReEK
dziechu pisze:Silnik AFN jednak rozni sie dosc mocno osprzetem. Niektore wartosci moga byc nieco (lub bardzo) inne w obu silnikach, co powodowac bedzie nieprawidlowa lub nieoptymalna prace silnika - o ile wogole bedzie pracowal.
U mnie w AFNie o dziwo jest sterownik od 1Z. Objawy są takie, że na wolnych obrotach jest strasznie mułowaty, a na wyższych przyspiesza podobnie jak 1Z. Prawie wcale nie kopci, jedynie lekko po odpaleniu i mało pali, średnio 5 litrów, a przy spokojnej jeździe poniżej tej wartości.