[MK3] Problem ze sterownikiem silnika TDI AFN.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pn sie 28, 2006 23:13

W moim golfie TDI 110KM, rocznik '96 okazało się, że jest plastikowy sterownik silnika, z tego co wyczytałem na forum nie jest on najlepszy i występował w pierwszych silnikach TDI, jego rok produkcji to początek '94, oznaczenie 028 906 021 D
Masz sterownik od jedenzeta.

[ Dodano: Pon Sie 28, 2006 11:14 pm ]
diodas pisze: Ja mam af w plastikowej obudowie i nie 8 bitowy ;]
Gratulacje! masz pierwszego na świecie 16bit AF'a :)



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » pn sie 28, 2006 23:35

MaReEK pisze:Na allegro nie ma, objechałem wszystkie złomowiska w mojej okolicy i nic. Mam nadzieję, że może tutaj mi ktoś pomoże...
cowboy pisze:skad wiesz że ten czujnik jest uszkodzony? rozbierałeś sterownik?
Ja go nie rozbierałem, ale byłem u fachowca i stwierdził, który zna się na rzeczy i stwierdził, że sterownik nadaje się tylko do wymiany, bo poszedł w nim czujnik ciśnienia doładowania.
no to kiepsko szukasz...swojego golfa naprawiam i modyfikuje w twojej okolicy
w Wielkopolsce jest gość nie do wyrypania co do Renaulta Espace wpasowuje 130PD ze skrzynia 6tką itp.

nie musisz mieć kompa GH...ja miałem HB a mam GL i lata :okej: etke czasami można sobie wsadzić :smoke:

a o immo nie martw sie - jest na niego kilka sposobów :smoke:

napisz skąd dokładnie jesteś


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
MaReEK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn lis 28, 2005 16:26
Lokalizacja: PTU
Kontakt:

Post autor: MaReEK » pn sie 28, 2006 23:41

Jestem z okolic Konina.


[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=99542/]Zapraszam do oceny mojego MK3 AFN[/url][/b]
[img]http://img231.imageshack.us/img231/1751/72925810ty5.jpg[/img]

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » wt sie 29, 2006 13:18

MaReEK pisze:Jestem z okolic Konina.
poszlo na priv


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
MaReEK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn lis 28, 2005 16:26
Lokalizacja: PTU
Kontakt:

Post autor: MaReEK » wt sie 29, 2006 17:10

Czy ty aby napewnomasz pod maska AFN? Moze byl dzwon i wsadzili 1Z. To taka uwaga, bo spotkalem sie z takim przypadkiem, znajomy sie chwalil.. pol roku dopoki nie zajrzalem pod maske
Sami zobaczcie i oceńcie co to za motor.

Obrazek



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » wt sie 29, 2006 17:30

MaReEK pisze:
Czy ty aby napewnomasz pod maska AFN? Moze byl dzwon i wsadzili 1Z. To taka uwaga, bo spotkalem sie z takim przypadkiem, znajomy sie chwalil.. pol roku dopoki nie zajrzalem pod maske
Sami zobaczcie i oceńcie co to za motor.

[url=http://img100.imageshack.us/img100/4868/obraz003ns6.jpg]Obrazek[/URL]
AFNa można rozpoznać po gratach - wtryski z czerwoną kropka , turbina ze zmienną geometrią z widoczną sztangą...a przez ten plastik to :ass: widać
spisz też numer z pompy wtryskowej


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » wt sie 29, 2006 18:17

mirass pisze:AFNa można rozpoznać po gratach - wtryski z czerwoną kropka , turbina ze zmienną geometrią z widoczną sztangą
Po sterowaniu turbo tez w sumie mozna. Moze to slaby dowod ale wezyki nad serwem mowia ze to raczej AFN...



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr sie 30, 2006 22:48

diodas pisze:Ja mam af w plastikowej obudowie i nie 8 bitowy
Masz sterownik 8bit, 16bit ma oznaczenia BF (miedzy innymi) i jest na jednej plycie w metalowej obudowie. Twoj jest na dwoch plytach, w plastykowej obudowie i jest 8bit.

[ Dodano: 30 Sie 2006 22:53 ]
diodas pisze:z tego co wiem to wazne jest to jaki jest program wgrany do tego sterownika (wyswietla sie w vag'u) a nalepka troche mniej wazna
Te sterowniki roznia sie nie tylko programem ale takze schematem, nie mozna zaladowac programu z AFN do sterownika 1Z i podlaczyc. Prawdopodobnie takze np. czujnik cisnienia doladowania w obu jest inny, w 1Z ma zakres 250kPa, w AFN 300kPa (o ile dobrze pamietam).



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » czw sie 31, 2006 09:30

w niedalekiej przyszłości bede potrzebował nowego sterownika 16 bitowego bo na tym moim 8 bitowym za wiele nie zdziałam... orientuje sie ktos w koszcie i gdzie mozna dorwac? :)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sie 31, 2006 10:04

dziechu pisze:w AFN 300kPa (o ile dobrze pamietam).
dokładnie chyba 2570 mBar - więcej nie ma w logach na VAG-u :P



diodas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 19:17
Lokalizacja: szczecin

Post autor: diodas » czw sie 31, 2006 11:34

dziechu pisze: Te sterowniki roznia sie nie tylko programem ale takze schematem, nie mozna zaladowac programu z AFN do sterownika 1Z i podlaczyc. Prawdopodobnie takze np. czujnik cisnienia doladowania w obu jest inny, w 1Z ma zakres 250kPa, w AFN 300kPa (o ile dobrze pamietam).
Zgadza sie roznia sie schematem, z afn prawie zadnego doswiadczenia nie mam - tylko slyszalem ze mozna 16bit afn wgrac do 16bit 1z,
ale sterowniki AF i GG maja czujnik do 2,5bara wiec przy 8bitowym ograniczenie tkwi jedynie w braku miejsca na zapisanie wiekszej wartosci cisnienia od 255 i moze zakresie przetwornika napiecia A/C ;]
Uwazam ze stosujac dzielnik napiecia z czujnika cisnienia oraz zmieniajac program mozna osiagnac cisnienie doladowania do wartosci 2,5bara nawet przy 8bitowcach-co jest wystarczajace.Oczywiscie tracac rozdzielczosc-dokladnosc.
Jeszcze tego nie testowalem bo potrzebuje lepszej tubiny lub jakiegos mega wentylatora bo szkoda silnik katowac czy wysokich obrotach ;)
Narazie faza testow.
Pozdrawiam...



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw sie 31, 2006 19:49

Piszac 'schematem' mialem na mysli nie tyle schemat wewnetrzny sterownika (bo ten nie jest istotny) co schemat zewnetrzny, czyli rozklad pinow, wartosci napiec sterujacych (np. nastawnika pompy), napiec wejsciowych z czujnikow itd... Silnik AFN jednak rozni sie dosc mocno osprzetem. Niektore wartosci moga byc nieco (lub bardzo) inne w obu silnikach, co powodowac bedzie nieprawidlowa lub nieoptymalna prace silnika - o ile wogole bedzie pracowal.



Awatar użytkownika
MaReEK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn lis 28, 2005 16:26
Lokalizacja: PTU
Kontakt:

Post autor: MaReEK » czw sie 31, 2006 22:49

dziechu pisze:Silnik AFN jednak rozni sie dosc mocno osprzetem. Niektore wartosci moga byc nieco (lub bardzo) inne w obu silnikach, co powodowac bedzie nieprawidlowa lub nieoptymalna prace silnika - o ile wogole bedzie pracowal.
U mnie w AFNie o dziwo jest sterownik od 1Z. Objawy są takie, że na wolnych obrotach jest strasznie mułowaty, a na wyższych przyspiesza podobnie jak 1Z. Prawie wcale nie kopci, jedynie lekko po odpaleniu i mało pali, średnio 5 litrów, a przy spokojnej jeździe poniżej tej wartości.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 187 gości