Strona 2 z 2

VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS

: sob gru 03, 2016 11:21
autor: Adamm
maxsymus, generalnie nie wiem czy wiesz ale walu nie powinno sie robic, tylko zmienic caly silnik na nowy bo inaczej to szkoda czasu i kasy, zapytaj w aso... :kac:

Re: VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS

: ndz gru 04, 2016 20:23
autor: markim321
Uwierzysz jak Ci napiszę,że wyjąłem wał z 1Z (swap do AAZ),który miał grubo ponad 300kkm i po zmierzeniu mikrometrem,czy wystąpiła owalizacja czopów korbowych,wyszło że tylko na jednym czopie jest różnica (owalizacja) 0,01mm?
A czy wał od BXE jest tak samo technologicznie utwardzony jak w 1Z? Pytam z ciekawości tylko bo te silniki różni prawie dekada jeśli chodzi o wiek.

VW Golf V, 2006, 1.9 TDI BLS, stuki

: pn gru 05, 2016 10:27
autor: Mariuszko
Panowie, ale ja nie spytałem o panewki...
Tylko o stuki spod pokrywy zaworów. Przy ostatniej wymianie oleju pokusilismy się z ojcem o zajrzenie do środka, przy okazji wymienilismy uszczelkę. Obejrzeliśmy wałek, nie wydawał się zniszczony czy wytarty. Do szklanek nie zagladalismy - nie mamy klucza dynamometrycznego aby spowrotem przykręcić. Widać było za to efekt LL, wszystko czarne, obślizgłe, w zakamarkach znajdował się szlam jakiś.
Na początek zalałem 5W30 GM do płukania, zastanawiam się nad Liqui Moly 5W30 jako oleju głównym.