Strona 2 z 4

: pn sie 21, 2006 19:19
autor: miki5454
Ale teraz nie chodzi mi już o koło dla wspomagania kierownicy tylko tłumik drgań skrętnych. te duze koło na wale które napedza pasek od alternatora i klimy :) silnik AFN

: pn sie 21, 2006 19:23
autor: GSOWIEC
No tak, tylko, że w etce nie ma zaznaczonego tłumika drgań dla AFN!!!

: pn sie 21, 2006 19:26
autor: miki5454
AŁA no to bedzie problem :(
Dzieki za wszystko. Punkcik za pomoc poleciał :)

:pub: :pub: :pub: :pub: :pub: :pub:

: pn sie 21, 2006 19:30
autor: GSOWIEC
Hmm, wiesz co, teraz muszę gonić, ale obiecuję, że jeszcze poszperam, bo sam jestem ciekaw...
:pub:

: pn sie 21, 2006 19:38
autor: Corvax
GSOWIEC pisze:No tak, tylko, że w etce nie ma zaznaczonego tłumika drgań dla AFN!!!
jest, ale dopiero od roku modelowego 97, numer cześci to:

028 105 243 T i jest wspólna dla AEY, 1Z, AHU, ALE i AFNa

i teraz istotna kwestia - co sie z nim dzieje - jesli bije, to moim zdaniem nie ono jest problemem, a koło zebate na wale korbowym - sprawdź to!

: pn sie 21, 2006 20:49
autor: miki5454
Corvax: dzieki za sprawdzenie numeru.
Objawy tego padniętego koła są takie że drży pasek wieloklinowy pomimo wymienionych: napinacza, paska, tulejek, rolki napinacza i tego pręta co trzyma rolkę.
Ja niestety tego koła dzisiaj nie mogłem zobaczyć, więc wysłałem ojca. I z tego co mówił to koło te jest wyrobione w miejscu gdzie łączy się z wałem.
Jutro rano pojade do mechanika i zobaczę te koło więc bede mógł wiecej o nim powiedzieć.

A o jakie koło zębate Ci chodzi dokładniej?? o te od rozrządu??

: pn sie 21, 2006 21:33
autor: gubinho
Tylko prosze Was Panowie pamietajcie o nowej śrubie!!! mi mechanik założył stara i sie wszystko rozleciało w sandomierzu!!(od Lublina) a disiaj już głowice zaniosłem do naprawy bo sie szklanki pogieły i musze je wymienic...ale moge sie pochwalić jednym dzisiaj mechanik powiedział że tak zdrowego silnika dawno nie widział:) pozdrawiam...

: pn sie 21, 2006 23:11
autor: Corvax
miki5454 pisze:A o jakie koło zębate Ci chodzi dokładniej?? o te od rozrządu??
zerknij sobie na zrzuty z etki ktore zamiescil GSOWIEC, kolo pasowe jest przykrecone do kola zebatego rozrzadu - przykrecone 4 srubami i to nie ma prawa sie gibac niezaleznie - jesli cos jest nie tak, to z kolem zebatym rozrzadu - przegladnij forum pod katem scinajacego sie klina kola zebatego na wale korbowym.

: wt sie 22, 2006 07:36
autor: miki5454
Śruba bedzie wymianiona napewno:) nawet sam mechanik mowil ze trzeba wymieniać za kazdym razem.
A co do tego koła to zaraz bede jechał zobaczyć o co tam chodzi i powiem mu zeby sprawdził te koło rozrządu.


Wróciłem już od mechanikia. Koło pasowe jest wyrobione w miejscu łączenia z wałem. Mówiłem mu zeby sprawdził te koło rozrzadu i powiedzial ze z rozrządem jest wszystko ok.Mówił ze miał już golfika któremu tez trzeba było wymienić koło tylko że w tamtym własnie musiał robić też te koło rozrządu.
Na jutro ma sprowadzić ten tłumik drgań skrętnych, więc jutro napiszę czy fałwej został wyleczony:)

Jeżeli ktoś by miał jeszcze jakies uwagi co do tego koła to prosze pisać :)

: wt sie 22, 2006 09:37
autor: Igor1
Jelsi koło wyrobione w miejscu łączenia z wałem to musi sprawdzić wał czy nie jest wyrobiony - pewnie juz tak wtedy lepiej go naprawić - foto http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56907 to daje pewnosc ze cisie nie bedzie juz gibac i silniczek nie padnie

: wt sie 22, 2006 09:59
autor: miki5454
Tzn wał został sprawdzony i według niego jest dobry. Własnie gdy pojechałem do mechanika to on stwierdził ze prawdopodobnie koło jest uszkodzone a co za tym idzie wał do naprawy bedzie musiał isc. Jednak wczoraj po rozebraniu stwierdził ze wału nie bedzie trzeba robic bo jest dobry.

: wt sie 22, 2006 10:16
autor: Corvax
miki5454 pisze:Koło pasowe jest wyrobione w miejscu łączenia z wałem.
miki5454, nie wiem jak jest w AFNie ale przypuszczam ze tak samo jak u mnie, a w zwiazku z tym to nie koło pasowe jest wyrobine w miejscu łaczenia z walem - bo z walem ono sie bezpośrednio nie łaczy - koło pasowe jest zespolone z kołem zebatym rozrzadu 4 srubami, a dopiero koło rozrzadu jest dokrecone do wału - i to jedynie ono moze byc wyrobione - albo ten mechanik nie bardzo ma pojecie o czym mówi albo sie nie zrozumieliście :hmm:

: wt sie 22, 2006 10:32
autor: miki5454
O kurde to teraz mnie zmartwiłeś.Ten mechanik wyraźnie mówił ze jest uszkodzone koło pasowe(te od paska wieloklinowego). Gdy sie go pytałem czy koło zebate rozrządu jest dobre to mówił ze z nim jest wszystko ok. Mówił jeszcze ze sprawdzali te koło pasowe i minimalnie jest krzywe.
Teraz to już sam nie wiem co zrobić. W najgorszym wypadku to jutro bedą mysleć co dalej zrobić bo wymiana koła nie pomogła.

: wt sie 22, 2006 11:04
autor: GSOWIEC
miki5454, większość przypadków gibania koła omawianych na tym forum dotyczyła koła zębatego rozrządu. Jednak zawsze tą usterkę stwierdza się dzięki kołu pasowemu napędu alternatora, bo ono jest widoczne, a kółko zębate jest schowane pod obudową rozrządu. Teoretycznie mogłoby być tak, że wyrobił się tłumik drgań, tylko pytanie, dlaczego miałby się wyrobić, jeśli koło na wale byłoby OK??

A jak tam z porannym odpalaniem, bez problemu, czy puści chmurkę dymu, chwilkę wkręca się na obroty??