Pompka paliwa w zbiorniku PD
: pt gru 18, 2015 17:30
Moim zdaniem i informacji które znalazłem w sam naprawiam i opisach tych silników, ta pompką służy wyłącznie odpowietrzeniu układu.
Wszystko o VW, nie tylko o Golfach
http://91.121.72.128/
PIN NR 80 kolor przewodu fioletowo-bialy. U mnie kabel ten byl juz dociagniety do puszki pod mechanizmem wycieraczki. Pamietac trzeba ze nie kazdy sterownik musi obslugiwac pompe paliwa. Podobno trzeba przekodowac sterownik, ale ja wymienilem swoj AJM na AUY.mateusz8884 pisze:a własnie ktory jest to pin w komputerze ?
Nie we wszystkich.italiano_83 pisze:Montował VW w autach z silnikiem PD wstępne pompy paliwa
Chwile po zapłonie,żeby dobić wstępnie ciśnienie dla pompy tandemowej przy głowicy.Później to ta druga przejmuje obowiązek zassania paliwa z baku i dostarczenia go pod odpowiednim ciśnieniem do pompek.mateusz8884 pisze:ciekawi mnie czy ona chodzi w czasie jazdy czy tylko ten moment po stacyjce ?
Wcale nie! Pompka wstępna w baku chodzi w 2 trybach tryb nr 1 to po przekręceniu zapłonu napięcie na wtyczce do pompki jest +/-12V i tak przez około 2sekMichał_1977 pisze:italiano_83 pisze: Chwile po zapłonie,żeby dobić wstępnie ciśnienie dla pompy tandemowej przy głowicy.Później to ta druga przejmuje obowiązek zassania paliwa z baku i dostarczenia go pod odpowiednim ciśnieniem do pompek.
A po co?maks149 pisze:tryb nr 2 to gdy silnik już działa pompka w baku dostaję napięcie ale mniejsze rzędu 6-8V lub takie napięcie jakie jest na aku zależy od rozwiązania konstrukcyjnego
A po to że tandem pompa by miała ciężko paliwo ciągnąć z baku bo wirnik pompy wstępnej dawał by dodatkowy opór przepływu paliwaMichał_1977 pisze: A po co?
watpie aby bylo to zmniejszone cisnienie paliwa, gdyz komputer nie ma takiej mozliwosci, gdyz on steruje jedynie przekaznikiem. Zalaczenie przekaznika powoduje podanie napiecia z bezpiecznika, czyli takiego jakie panuje w instalacji zgodnie z akumulatorem.maks149 pisze:tryb nr 2 to gdy silnik już działa pompka w baku dostaję napięcie ale mniejsze rzędu 6-8V lub takie napięcie jakie jest na aku zależy od rozwiązania konstrukcyjnego
Dlatego napisałem "zależy od rozwiązania konstrukcyjnego" w starszych autach napięcie jest takie jak na aku a w nowszych np. 2.0 TDI jest sterowane inaczej i tam już napięcie jest różnewojti2001 pisze:watpie aby bylo to zmniejszone cisnienie paliwa, gdyz komputer nie ma takiej mozliwosci, gdyz on steruje jedynie przekaznikiem. Zalaczenie przekaznika powoduje podanie napiecia z bezpiecznika, czyli takiego jakie panuje w instalacji zgodnie z akumulatorem.