Strona 2 z 2

: czw sie 10, 2006 22:21
autor: 1 6 D
W 1,6 dieslach najekonomiczniej jezdzi sie ponoc do 2800-3000 obrotow. przypuszczam ze ten fabrzczny przekaznik mierzy z wyjscia W napiecie i gdy napiecie przekroczy jakis tam poziom to wlacza sie ta dioda informujac o zmianie biegu na wyzszy. Moze elektronik by to zrobil jakis?

: pt sie 11, 2006 08:40
autor: PiTTer99
jednym slowem to ekonomizer bierze pod uwage 3 dane : predkosc obrotowa silnika , zapiecie biegu w skrzyni i polozenie ciegna gazu.
kiedys u mnie dzialal ,ale zmienilem skrzynie na 4t (wczesniej mialem ACH z ta kostka o ktorej mowilem wczesniej) i po tym manewrze przestal dzialac ekonomizer :(

: pt sie 11, 2006 14:40
autor: Lukassso
Wawro pisze:Sprzedający nie miał zielonego pojęcia do czego to może służyć.
Witam was tak to jest licznik od jakiegoś modelu VW albo Golf II do 1989 albo Jetta do 1989 roku. Wersja typowo amerykańska. A czytałem że sa jakieś rozgłosy że to miał byc na górze zamiast ekonomizera wskaźnik paliwa :;>: Niee w żadnym wypadku tak jest w europejskich wersjach wskaźnik temperatury i cała sprawa. Hmm tylko będziesz miał problem bo w MK1 były na 1 wtykę liczniki. Ale w dziale porady jeden z kolegów ładnie opisał ci i jak ;) O tu jest ==> http://vwforum.pl/pinout_jeden_wtyk.htm PozdrooVWka 4all

: pt sie 11, 2006 16:31
autor: daaroo
o ile wiem to na stany nie szly wersje z dieslem

: pt sie 11, 2006 18:31
autor: PiTTer99
o ile wiem to to byla wersja na zamowienie - pierwszy wlasciciel byl polskim policjantem w NYC , po czym trafila do mnie.
W papierach jest wszystko odnosnie tego modelu i jest to fabryczna jetta na rynek amerykanski.
Slinik ktory tam siedzial to ME , skrzynia ACH klima, rok 85 , wspomaganie , i oczywiscie sidemarkery :bajer:

: pt sie 11, 2006 21:18
autor: Lukassso
Takie zegary szły w bogatszych dieslach zza ocean w wersjach przed 1989r.

: pt sie 11, 2006 22:07
autor: MaSa_Golf
motonita2002 pisze:
1czarek1 pisze:Ta dioda ze strzałką jest od ekonomizera i do jej działania potrzebne sa jeszcze dwa czujniki (zwykłe włączniki) zakładane na popę wtryskowa i wtedy to będzie działało, jak mocniej się depnie to zapala się dioda :-)
Dokładnie to dioda wskazuje obroty mocy maksymalnej;) A wskaźnik w postaci strzałki to nie wiem jak to jest w dieslach, ale pisałem już kiedyś, że w passacie B2 1.3 benzyna działała ona tylko na 4 biegu i wskazywała spalanie:)

Jesli to ma byc ekonomicznie to chyba raczej przy obrotach max. momentu a nie mocy??

: śr sie 16, 2006 12:34
autor: Wawro
W moim JR razem ze skrzynią pięciobiegową tego raczej nie wykorzystam. Jakieś pomysły na wykorzystanie tej kontrolki? :D
Dzięki wszystkim za pomoc :).