Strona 2 z 2

: wt sie 08, 2006 14:37
autor: dziechu
blachy pisze:Ja biegi zmieniam w granicach 2200-2400. Zero deptania jak obroty poniżej 2000
Silniki typu tdi uzyskuja max moment obrotowy przy 1900 obr/min. Aby wiec wykorzystac zakres max momentu, nalezy zmieniac bieg tak aby nastepny znalazl sie nieco ponizej punktu max (ok. 1700). Jezdzac zmieniajac biegi tak ze nastepny wchodzi przy 2200 - 2400 (o ile dobrze zrozumialem) nie wykorzystuje sie zakresu max momentu. Silniki benzynowe maja max moment (i moc) przy wysokich obrotach, wiec jezdzi sie nieco inaczej, 'wyzej'.

: wt sie 08, 2006 15:05
autor: blachy
dziechu pisze:Jezdzac zmieniajac biegi tak ze nastepny wchodzi przy 2200 - 2400 (o ile dobrze zrozumialem)
Przy takiej wartości obrotów zmieniam biegi. Wtedy obroty spadają do około 1800-1900 (w zależności od biegu)

: wt sie 08, 2006 23:09
autor: Arczi
research1 pisze:Mnie sie udało zrobić na pełnym baku 1080 km i jeszcze wskazówka była na rezerwie - wiec zostało pewnie z 5 litrów. Przeważnie jezdze spokojni tzn przy 2000 rpm zmieniam biegi ale czasem lubie sobie zaszaleć to wtedy but w podłoge i jazda. Ostatnio nawet lexus zsunął mi sie przy 160km na A4, ale ogólnie na autostradzie jezdze 110-120 km/h. Wiecej nie ma co jechać bo od 120 km/h silnik znaczenie bardziej hałasuje i pali tez sobie wiecej. Czasami przedmucham golfa na A4, niedawno udało mi sie nawet jechac 205km/h ale jazda z taka predkościa to troche ryzykowna zabawa. W zimie w miescie golf spalił mi 6,5l na setke a na trasie potrafi spalić 4l ale trzeba jechać góra 100km/h
Mi na trasie spalił 4,2 a dobijałem czasem do 130 jednak bardzo zadko a w zime -10 spałił niecałe 6 jezdzac spokojnie pół trasa pół miasto