Strona 2 z 3

: pt sie 04, 2006 08:55
autor: THOMO
bardzo dobra foteczka przyda sie....w jaki sposób trzeba ja wyczyscic? i czym.
proponuje punkcik dla kolegi cowboy, `a

: pt gru 08, 2006 14:39
autor: mags
Odświeżę delikatnie temat, bo mam analogiczną sprawę.
Mam podobne wskazania MAF mg/R jak kolega bizak. Nigdy wartość nie przekroczyła 800.
Nie zauważyłem, żeby autko miało mniejszą moc, chociaż może od początku jak mam golfika (pół roku) występuje ten problem.
Ale mam pytanie: nie wiem jak z przyspieszeniem, ale auto ciągnie ponad 180 na trasie i przyspiesza chyba dość dobrze.
Czy to możliwe jeśli mam przepływkę niesprawną?
Kolejna sprawa, są dwie wartości actual i ... (nie pamiętam) nie wiem którą mam brać pod uwagę? Nie zawsze się pokrywają. Oprócz tego pod spodem są zaznaczone jakby przedziały (chyba?) "240-360" jak to się ma do wskazań które mam w odczycie?

Może w moim silniku 1z przepływka tak właśnie ma działać?

: czw sty 04, 2007 18:13
autor: Johny1984
Cowboy - przetłumacz mi z polskiego na nasze to "coś" co zmierzyłeś i co z tym dalej zrobić mam w kwestii polepszenia...

pzdr i THX

: czw sty 04, 2007 22:01
autor: Wypij
mags pisze:Mam podobne wskazania MAF mg/R jak kolega bizak. Nigdy wartość nie przekroczyła 800.
Trochę nisko. Zobacz wykresy i komentarze kolegów wyżej w wątku.
mags pisze:Kolejna sprawa, są dwie wartości actual i ... (nie pamiętam) nie wiem którą mam brać pod uwagę? Nie zawsze się pokrywają.
actual - wartość jaka jest mierzona przez czujnik (w tym wypadku przepływkę).
requested - wartość żądana (oczekiwana) przez kontroler silnika.

Co brać pod uwagę? W tym konkretnym przypadku, żeby wartość mierzona (actual) była nie mniejsza niż wartość oczekiwana (requested) przez ECU. Wtedy komputer nie musi ograniczać dawki paliwa z powodu braku wystarczającej ilości powietrza.

--
Mariusz

: ndz maja 03, 2009 12:27
autor: kylo86
witam, reaktywuje temat mam problem z tzw mułem przy większych prędkościach do 120, 130 jest ok a potem ma wahania mocy pedał w podłogę i czasem normalnie a czasem gorzej ciągnie, czyściłem zawór N75 ale nic nie dało teraz po zgaszeniu silnika i przekręceniu od razu zapłonu przez chwile tyka, tak wiem najlepiej podłączyć pod vaga ale na razie nie mam dostępu, słyszałem żeby spróbować zaślepić EGR ale chyba bez wyczyszczenia kolektora to nie ma sensu a następna opcja to przeczyścić przepływomierz i to miałem zamiar dzisiaj zrobić ale odkręciłem i pierwszy problem nie wiem jak się zabrać jak wyjąć itd mógłby ktoś podpowiedzieć, jak rozebrać itd? załączam fotkę, pozdrawiam. Obrazek

: ndz maja 03, 2009 13:53
autor: research1
kylo86, najlepiej odkręć tą cześć (czyli przepływomierz) co wchodzi z boku do tej gruby rury. Jest on przykręcony dwoma śrubami torx z takimi małymi bolcami w środku więc musisz mieć specjalną końcówkę do tego lub też możesz zrobić to tak jak ja czyli wziaść kleszcze(kombinerki) i odkręcić te śruby chwytając je za bok. Wcześniej oczywiście musisz wyciągnać wtyczkę z kablem od tej przepływki. Ja czyściłem przepływkę benzyną ekstrakcyjną i środkiem do czyszczenia hamulców.

: ndz maja 03, 2009 14:00
autor: kylo86
research1 pisze:kylo86, najlepiej odkręć tą cześć (czyli przepływomierz) co wchodzi z boku do tej gruby rury. Jest on przykręcony dwoma śrubami torx z takimi małymi bolcami w środku więc musisz mieć specjalną końcówkę do tego lub też możesz zrobić to tak jak ja czyli wziaść kleszcze(kombinerki) i odkręcić te śruby chwytając je za bok. Wcześniej oczywiście musisz wyciągnać wtyczkę z kablem od tej przepływki. Ja czyściłem przepływkę benzyną ekstrakcyjną i środkiem do czyszczenia hamulców.
ok dzięki czyli w ogóle zabrałem się ze złej strony to ona mi wyjdzie tędy od strony wtyczki takl? to powiedz mi jeszcze czy tylko płukałeś przepływkę czy coś grzebałeś? bo słyszałem że to bardzo delikatne badziewie jest i lepiej nie dotykać

: ndz maja 03, 2009 17:34
autor: antojuja
mam taka przeplywke i tez ja tak rozebralem, wyjac wtyke odkrecic srubki i poprotu wyjac, w srodku sa male blaszki ja mylem je patyczkami do uszu i moczylem ok 20 min w jakims rozpuszczalniku i pomoglo napewno, u mnie zdecydowanie odzcuwalna zmiana, szybciej zbiera sie od dolu i jest duzo zwawszy

: ndz maja 03, 2009 18:33
autor: kylo86
antojuja pisze:mam taka przeplywke i tez ja tak rozebralem, wyjac wtyke odkrecic srubki i poprotu wyjac, w srodku sa male blaszki ja mylem je patyczkami do uszu i moczylem ok 20 min w jakims rozpuszczalniku i pomoglo napewno, u mnie zdecydowanie odzcuwalna zmiana, szybciej zbiera sie od dolu i jest duzo zwawszy
ok to jutro sobie to zrobię tylko napisz jeszcze czy moczyłeś całą przepływkę w rozpuszczalniku?

: ndz maja 03, 2009 20:59
autor: boral
czyszczenie pomaga samej końcówki przepławki w otworach którędy przepływa powietrze. Ja swoją czyściłem z 5-razy w różnych rozpuszczalnimch odrdzewiaczach benzynach :green_fuck: Na koniec najleprzy efekt był przy umyciu acetonem i małym pędzelkiem z długim włosiem średnicy jakieś 5 mm wyczyściłem w tych otworach i teraz auto jest jak dynamit w porównaniu do wcześniejszej jazdy gdzie 100 osiągałem w :grrr: 40 sekunt. tak że polecam aceton i mały pędzelek.

: pn maja 04, 2009 14:18
autor: kylo86
wziąłem się wreszcie dzisiaj za czyszczenie przepływki wyjąłem i zonk nie wiem co mam tu niby czyścić, bardziej jej się chyba nie da rozebrać, załączam fotki, dzięki z góry za pomoc. Obrazek Obrazek

: pn maja 04, 2009 14:29
autor: research1
kylo86, ja czyściłem tym środkiem do czyszczenia hamulców (spray) otwory które są wskazane strzałkami - miałem taką cieniutką rurkę zamontowaną do tego "przycisku" na sprayu, włozyłem ją ciut w te dziury po kolei i wyczyściłem pod ciśnieniem. Wcześniej zanurzyłem całą przepływkę w benzynie

Obrazek

: pn maja 04, 2009 15:25
autor: antojuja
kylo86 pisze:
antojuja pisze:mam taka przeplywke i tez ja tak rozebralem, wyjac wtyke odkrecic srubki i poprotu wyjac, w srodku sa male blaszki ja mylem je patyczkami do uszu i moczylem ok 20 min w jakims rozpuszczalniku i pomoglo napewno, u mnie zdecydowanie odzcuwalna zmiana, szybciej zbiera sie od dolu i jest duzo zwawszy
ok to jutro sobie to zrobię tylko napisz jeszcze czy moczyłeś całą przepływkę w rozpuszczalniku?
tak smialo mozesz cala wykapac i we wskazanych strzalkami na foto powyzej miejscach sa metalowe blaszki i je trzeba potraktowac pedzelkiem lub wacikami do uszu, daj znac czy pomoglo

: pt cze 26, 2009 22:35
autor: g4ewa
Co brać pod uwagę? W tym konkretnym przypadku, żeby wartość mierzona (actual) była nie mniejsza niż wartość oczekiwana (requested) przez ECU. Wtedy komputer nie musi ograniczać dawki paliwa z powodu braku wystarczającej ilości powietrza.
A jak bedzie w przypadku gdy wartosc ACTUCAL jest o wiele wieksza od wartosci SPECIFIED ?
Sterownik bedzie zwiekszal dawke paliwa zeby zbalansowac nadmiar powietrza ?