Strona 2 z 4

2.0 TDI proszę o opinie

: pn lut 23, 2015 22:15
autor: italiano_83
Panowie ograniczmy się do zagadnień technicznych pytania co za ile mogę kupić proszę kierować do odpowiedniego działu.

2.0 TDI proszę o opinie

: wt lut 24, 2015 22:58
autor: 21Golfista21
Może i ja się wypowiem :hmm: moje zdanie na temat 2.0 tdi na PD zarówno 8V jak i 16V generalnie tykająca bomba zegarowa pod maską nigdy nie wiadomo co i kiedy... jeśli już to silnik o oznaczeniu BMM. Natomiast jeśli chodzi o 2.0 TDI na CR to problemy z: Pompą oleju, pękające wały (przerabiałem 5 przypadków i każdy rwało na 1 korbowodzie), już zaczynają się sypać głowice a konkretnie krzywki wałków siadają. wiadoma sprawa przebiegi... obliczone na 300tys i amen. Padają pompy CR (opiłkują, na szczęście tanie są), jeśli już to kupować na CR. :smoke: aha jeszcze zacierają się tłoki w cylindrach częściej w PD.

Obrazek

2.0 TDI proszę o opinie

: czw lut 26, 2015 09:18
autor: pawello900
Czyli nie warto pchac sie w ten silnik? Mam teraz spory bol glowy :crazy:

2.0 TDI proszę o opinie

: czw lut 26, 2015 09:40
autor: 21Golfista21
Kup CR i przerób dół i będziesz śmigał.

2.0 TDI proszę o opinie

: czw lut 26, 2015 09:45
autor: pawello900
Co masz na mysli z przerobieniem dołu?

Re: 2.0 TDI proszę o opinie

: czw lut 26, 2015 10:27
autor: Xandar
Chyba koledze chodzi o złożenie silnika biorąc podzespoły ze starszych generacji. Np dół od ARL czyli blok silnika( układ korbowo tłokowy) a góra czyli głowica i osprzęt od nowego. Jestem ciekaw tylko od czego podpasuje bo jeśli od 1.9 to byłby to argument do kupna kiedyś takiego auta z tym silnikiem ;-)

Przerobienie go, a co za tym idzie pozbycie się zmartwień z 2.0 :)

2.0 TDI proszę o opinie

: czw lut 26, 2015 21:15
autor: 21Golfista21
Dół zrobić, jak masz wał nie zatarty to tylko zębatkę na wale wymieniasz (żeby wału nie wyciągać), pompę oleju od 1.9 z pompowtrysku, składasz do kupy i ogień.

2.0 TDI proszę o opinie

: czw lut 26, 2015 22:57
autor: pawello900
A nie do CR tylko PD mozna wepchac graty od 1.9???

2.0 TDI proszę o opinie

: wt mar 03, 2015 22:54
autor: mayweather
Może i ja się wypowiem :hmm: moje zdanie na temat 2.0 tdi na PD zarówno 8V jak i 16V generalnie tykająca bomba zegarowa pod maską nigdy nie wiadomo co i kiedy... jeśli już to silnik o oznaczeniu BMM. Natomiast jeśli chodzi o 2.0 TDI na CR to problemy z: Pompą oleju, pękające wały (przerabiałem 5 przypadków i każdy rwało na 1 korbowodzie), już zaczynają się sypać głowice a konkretnie krzywki wałków siadają. wiadoma sprawa przebiegi... obliczone na 300tys i amen. Padają pompy CR (opiłkują, na szczęście tanie są), jeśli już to kupować na CR. :smoke: aha jeszcze zacierają się tłoki w cylindrach częściej w PD.
Czytam ten post i aż nie chce mi się wierzyć he he - wszędzie piszą że 2.0 tdi cr jest świetny, że dużo lepszy niż ten poprzedni pd...a tu jeden z pierwszych postów (który czytam) że posiada wady.

Widać że kolega 21Golfista21 się zna, więc raczę zapytać czy mówisz ogólnie o awariach silnika 2.0 tdi cr czy może o konkretnym kodzie?
Te usterki dotyczą wersji z mocą 110, 140, 143, 170, 177, 184? czy może którejś nie dotyczą? Jeżeli tak to której?

2.0 TDI proszę o opinie

: śr mar 04, 2015 08:44
autor: 21Golfista21
w każdym z nich jest taki sam układ. nie spotkałem się z urwanym wałem w 110km może dlatego bo mało ich było.

Re: 2.0 TDI proszę o opinie

: śr mar 04, 2015 09:20
autor: Xandar
Tak czy siak 2.0 to ryzyko w obecnych czasach i przy tym co dzieje się na rynku motoryzacyjnym. Ja osobiście nowego diesla bym nie kupił wolę jeździć starszym poczciwym 1.9 i wiem co mam.

2.0 TDI proszę o opinie

: śr mar 04, 2015 12:50
autor: markim321
Ja osobiście nowego diesla bym nie kupił wolę jeździć starszym poczciwym 1.9 i wiem co mam.
Ogólnie nie nalezy się bać nowego 2.0 TDI na CR. Zawsze te 150tys i 3 lata się w miarę spokojnie przekula. Później niech się ktoś martwi.

Re: 2.0 TDI proszę o opinie

: śr mar 04, 2015 13:05
autor: Xandar
No tak tylko nie każdego stać na nowego a mnie nie stać na auto nowe więc byłbym tym gościem który ma się jak powiedziałeś martwić.

Obecnie jeżeli naprawdę miałbym kupować coś z drugiej ręki to poszedł bym w benzynę z nowszych samochodów np koncern Mazdy czy hondy. Tam jeszcze japony umieją coś wymyślec by było w miarę dobrze i mało awaryjnie. Bo u nas to co się dzieje zawdzięczamy głównie głupiej Unii i powoli wszystkie rynki wprowadzają coś by utrudnic nam życie. Wracając do 2.0 jeżeli miałby to ktoś kupić to w używanym samochodzie można części podmienić głównie te co uchodzą za wadliwe tak jak tam kolega wyżej pisał o tych podmianach ze starszych jednostek wtedy ma to jakiś sens ale dopiero wtedy kiedy się to rozleci.

2.0 TDI proszę o opinie

: śr mar 04, 2015 17:11
autor: markim321
Wracając do 2.0 jeżeli miałby to ktoś kupić to w używanym samochodzie można części podmienić głównie te co uchodzą za wadliwe tak jak tam kolega wyżej pisał o tych podmianach ze starszych jednostek wtedy ma to jakiś sens ale dopiero wtedy kiedy się to rozleci.
Czyli kolega wspomniał o typowym poprawieniu fabryki :bigok: Raczej w przypadku wadliwego układu smarowania nie czekałbym, aż się rozleci gdyż w wielu przypadkach jest już pozamiatane. Rozwiązania napędu pompy oleju były różne. Zawsze mozna przerobić jak wyżej wspomniano.

Jeśli ktoś musi posiadać ten silnik to proponuje odmiany które nie maja awaryjnej pompy oleju: BMM, BGW, BSY, BKD, AZV, BUY i BMN. Przynajmniej to co najgorsze w skutkach odpada. Jest tam żywotny napęd z 1.9 PD

Najgorszą miną jest odmiana BKP, ale ten był montowany głównie tylko w Passacie B6 w latach 2005-2008. Jak wiadomo to zagadnienia typowo teoretyczne, reszta zależy od tego na jak wyeksploatowany egzemplarz trafimy.