Strona 2 z 2

ajm mk4 dziwna praca silnika

: pt gru 05, 2014 20:37
autor: Detektor
Adi wwl pisze:A jak chodzi silnik to na vagu pokazuje który cylinder odstaje od reszty.?
Mozna to ocenić po pracy wtrysków w blokach pomiarowych ale to nie jest rzetelny pomiar. To moze być tylko
wskazówką ze moze być coś nie tak. Nie ma to jak bezpośredni pomiar kompresji przez otwór świec w głowicy.

ajm mk4 dziwna praca silnika

: sob gru 06, 2014 03:39
autor: Sztomel
Odpowiadając na powyższe pytanie napiszę tak : odczyt wartości dawek paliwa z grupy 013 na poszczególne cylindry daje odpowiedź (który lub które z cylindrów wykazują mniejszą sprawność a tym samym, które mogą mieć problemy z kompresją i/lub itd.) Patrzeć należy tylko na te cylindry, które wykazują wartość dużą dawki paliwa ale tylko te na plusie. Nie patrzmy na wysokie dawki z wartością ujemną bo te akurat cylindry wykazują lepszą sprawność nad tymi z dodatnimi. Nie ma takiego silnika, który pokazując nawet duże wartości na minusie wskazywałby zaniżoną sprawność danego cylindra. Np. wartości takie : -0,95, -0,195, 0.95, 1,95 wskazują, że tylko ostatni czyli czwarty i trzeci pompowtrysk wskazuje zaniżone wskazanie dawki wtryskiwanego paliwa do silnika a nie każde z nich i tylko tymi dwoma ostatnimi należy się zająć. Wartość ujemną, choćby nawet -2.05 mg/skok będzie zawsze pokazywał sprawny wtrysk a nie uszkodzony bo nigdy sterownik jakiegokolwiek silnika nie poda mniejszej dawki paliwa na konkretny cylinder o mniejszej sprawności niż na ten o większej a im sprawniejszy silnik tym i dawki są na minusie na dany cylinder. Pytam się kto wymyślił, że duże ujemne wartości dawek pokazują lejący wtrysk - pytam się jakim cudem - cylindry z dużą ujemną wartością pokazują nadal nadsprawny cylinder . Zatkany lub lejący wtrysk nadal będzie wskazywał cylinder o dodatniej wartości korekcji bo będzie wskazywał mniejszą sprawność tego cylindra itd.

ajm mk4 dziwna praca silnika

: pn gru 08, 2014 13:31
autor: mich77bor
Moje logi :http://vaglog.pl/log_195630.html. Podejrzewam krzywe korby. Auto po dłuższym postoju puści bąka. Pompki sprawdzone, gniazda w dobrym stanie, uszczelki na pompkach nowe, nowa pompa vacum. Pozostało zdjęcie głowicy i pomiar wysokości korbowodów.

ajm mk4 dziwna praca silnika

: śr gru 10, 2014 23:40
autor: adamSA
niestety pierscionek poleciał jeden tłok nad topiony :bigok: w niedługim czasie montuje drugi silnik tez ajm ;;dzięki za pomoc ,z dolotu nic nie poszło raczej zbiek okoliczności silnik miał swoje przelatane ,, dwumas przy okazji, silnik ,rozrząd :banghead: i coś jeszcze przy okazji doleci wienc spory wydatek