DWystawanie tłoków a dobór uszczelki pod głowice.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

DWystawanie tłoków a dobór uszczelki pod głowice.

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 30, 2014 22:36

roman58 pisze:byle co czytałem,nawet że głowicy w dieslu się nie szlifuje bo się ciśnienie zmieni i trzeba założyć grubszą uszczelkę
Aaaa,to arwam-a teoria...
roman58 pisze:Jeszcze jak byś napisał jak to je dowarzasz była by to wiadomość dla potomnych.
Podcina je po kawałku od spodu :grin:
Nie no,nie dajmy się zwariować,wystarczy kupić komplet tłoków,które pracowały w jednym silniku.
Dlaczego nowe tłoki w serwisie są sprzedawane (a także pakowane) kompletami?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ajm115km
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 07, 2011 23:48

Zawory dotykają tłoków AJM

Post autor: ajm115km » pn kwie 14, 2014 21:48

Siemanko wszystkim, powiedzcie mi dlaczego po wymianie głowicy kompletnym remoncie jej (koszt 1600zł) po poskładaniu do kupy, przykręceniu czapki, kompletniej wymianie rozrządu mechanik informuje mnie że coś jest nie tak obracając silnikiem bez odpalania po wymianie zawór dotyka tłoka muska go słyszy ten moment dotknięcia. Z głowicy było odkręcane koło pasowe w firmie która ją robiła bo był wymieniany oring. Czy powodem tego może być dobór złej uszczelki pod czapkę? wcześniejsza miała podobno dwa karby i taką samą założyliśmy- z tym że ta nowa (Reinz miała dwie okrągłe dziurki tak jak ta stara a nie zgadzały się te dziurki jajowate obok, nie pamiętam w której ile ich było). Pomóżcie, doradźcie gdzie jest błąd- bulwa mać strzela mnie z tą awarią już. I jak ustawić prawidłowo tutaj kąt "wtrysku" by nie był za późny za wczesny (nie znam się na mechanice za nazewnictwo przepraszam). Dziękuję.

Założyłeś temat o wystawaniu tłoków,teraz o zaworach dotykających zaworów,a za chwilę nasmarujesz kolejny o pogiętych zaworach. Tematyka cały czas jest ta sama,więc trzymaj się jednego-przenoszę.
Na chwilę obecną otrzymujesz upomnienie,następnym razem będzie warn!

Michał_1977



ajm115km
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 07, 2011 23:48

DWystawanie tłoków a dobór uszczelki pod głowice.

Post autor: ajm115km » pn kwie 14, 2014 21:52

Ja słyszałem o doborze grubszej uszczelki po planowaniu tylko na jakiego czorta, jak wytłumaczono mi ze planowanie wiąże się z opuszczeniem gniazd, szlifnięciem tych szpilek i wszystko ma pasować :-) (albo mi źle tłumaczono nie wiem- słucham i analizuje tylko. Tak jak pisałem waga tłoków z panewkami jest identyczna moje auto z katowic tłok dawcy z nad morza :-)



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

DWystawanie tłoków a dobór uszczelki pod głowice.

Post autor: roman58 » pn kwie 14, 2014 22:11

Jak szlifniesz gniazda to i tak krzywka wałka rozrządu ten zawór wyciśnie i nie pomoże że jest głębiej one się wyminą nie bój się tylko zakładaj.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

DWystawanie tłoków a dobór uszczelki pod głowice.

Post autor: wesol » wt kwie 15, 2014 06:42

planowalem kilka glowic osobiscie i nie ma problemu bo frez scinajac glowice moze tez liznac zawór. W niczym to nie przeszkadza. Uszczleke zakladamy w dieslu taka jaka byla chyba ze wymienialismy korby, tloki to wtedy dobieramy. Nie zakladamy grunszych uszczleke jesli nie bylo grzebane. Oslabi to motor a nawet moga byc problemy z odpalaniem.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

DWystawanie tłoków a dobór uszczelki pod głowice.

Post autor: roman58 » wt kwie 15, 2014 10:34

wesol pisze:planowalem kilka glowic osobiscie i nie ma problemu bo frez scinajac glowice moze tez liznac zawór
Bardzo porządną robotę robisz?.Ja głowicę rozbieram i idzie do szlifowania na szlifierkę do płaszczyzn,nie na frezarkę.



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Zawory dotykają tłoków AJM

Post autor: roman58 » wt kwie 15, 2014 11:23

Ustaw dobrze rozrząd i problem minie,dobre ustawienie rozrządu to i synchronizacja czujników będzie OK.Może jeszcze hydraulika się nie odpowietrzyła i zawory mogą się jeszcze nie domykać,trzeba pokręcić ręcznie i zostawić.Ale najpierw musi być ustawiony dobrze rozrząd.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

DWystawanie tłoków a dobór uszczelki pod głowice.

Post autor: wesol » wt kwie 15, 2014 16:45

Takie maszyny mielismy na uczelni. Nie pamietamile dokladnie ale chyba 7 sztuk. Wszystkie golrnowrzecionowe z ruchomum stolem. Zakladasz głowice silnika na stół i glowica z frezem z dosc duzymi obrotami obrabia material. Operacja tra jakies 5 minut. Powierzchnia jest taka jak w nowej głowicy. W zasadzie w Szczecienie na Kurzej tez frezarką obrabiaja takie rzeczy.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 224 gości