Strona 2 z 2
mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny
: czw kwie 03, 2014 09:13
autor: przemlin
Detektor pisze:dlatego od samego początku podejrzewam ,że to najprędzej odma.
To jak sie zabezpieczyć zeby odmą nie zaciagnął oleju?? BO intercooler można opróżnić, wyczyścić a co zrobić z odmą??Kupić całą nową pokrywę , bo odmy osobno nie da sie chyba kupić jedynie ten uszczelniacz przy tym talerzyku, wogóle jak to możliwe zeby z odmy zaciągną??Przez zapchany filtr powietrza?To wychodzi z tego ze tdi może w każdej chwili wyzionąć ducha przez zas..ą odme??
mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny
: czw kwie 03, 2014 16:06
autor: Michał_1977
przemlin, odma puszcza śladowe ilości oleju (chyba,że pierścienie mają przedmuchy,to więcej),turbina tak samo i jeśli jeździ się delikatnie,to ten olej gromadzi się w najniższym punkcie,jakim jest IC. Natomiast gdy się go uzbiera tam dość sporo i przyciśniesz mocniej gaz to suszarka dmuchnie zdecydowanie większe ciśnienie i powietrze pchnie ten olej nad tłoki.
Czy przed tym zdarzeniem nie czyściłeś wcześniej geometrii w suszarce?
mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny
: sob kwie 05, 2014 20:48
autor: grg474
sliver pisze:Jak się można ustrzec przed takimi problemami?
ja to mam odpowietrzenie (odmę) puszczoną do separatora par oleju z lublina (tam dodatkowo zbiorniczek na zbierający się olej) a potem wolny od oleju nadmiar ciśnienia idzie w atmosferę - powiem tak - jak miałem pół tego baniaczka oleju i podpiąłem z powrotem do kolektora - jedna szybka jazda i baniaczek pusty - wyssało. Podsumowując - jak depczesz a gdzieś ci się nagromadzi olej to przy niesprzyjających warunkach niestety możesz popsuć silnik. Ale jak padnie turbina np na autostradzie i nie zauważysz a np zrzucisz na luz to zrobisz sobie tak jak
KurierOPL,
A tych baniaczków założonych pod separatorem z lublina to kilka już opróżniłem - dzięki takiemu rozwiązaniu przestało mi się nagle pocić na połączeniach węży od IC
Re: mk4 korba wyszla bokiem , brak przyczyny
: czw mar 05, 2015 14:32
autor: xman750
KurierOPL pisze:mam problem z moim mk4 , 1.9 tdi 110 ps , pod czas jazdy przy 120 km/h ( trasa) zaczelo cos rzezic/grzechotac wcisneklem sprzeglo i w tym momencie sam sie wkrecil na 4 tys obroow i nie reagowal na pedal gazu , po puszczeniu sprzegla zaczal przyspieszac i nagle zgasl , szpura oleju , i 2 dziury wielkosci piesci z przudu i z tylu bloku na 2 cylindrze , korbowod ukrecilo przy samym wale , a tlok zablokowal sie w dolnej pozycji ,po rozebraniu , egr zalany olejem , ic mial ok 50 gram oleju , ssacy calu zachlapany w srodku oljem , turbina ok , rozrzad ok , na 2 i 3 tloku slady oleju , wal ok reszta tlokow tez , rurka z egr czysta ,n o co chodzi ? co moglo byc przyczyna ?
Masz jakieś zdjęcia tego? btw potrzebuję uszkodzony blok + głowice na sztukę jak bys chciał tanio oddać bo pewnie i tak na złom to pójdzie