Strona 2 z 2

: pn lip 03, 2006 16:40
autor: Krzylu
cowboy pisze:he he tzw swap na starsze i słabsze
dlaczego slabsze? strasze to tez pojecie wzgledne AAZ i 1.6 td to ta sama rodzina na komorach wstepnych[/quote]


wcale nie starszy bo pojawil sie w 88roku ten silnik w Audi 80 i Passacie B3
starszy jest napewno od SB i RA ten AAZ

co do tematu to niezly bajzel!!
przeciez sie sprawdza nr silnika i nr nadwozia jak kupujesz auto wiec w ciemno kupowales auto?? :|

: pn lip 03, 2006 19:34
autor: Igor1
Jedyne co to ten silnik może być m golfa nawet z 86. jak jezdzi tok ok, ale trzeba sie liczyc ze diesel moze miec przebieg liczony w setki tysiącach kilometrów no i możę być problem z odsprzedażą w dobrej cenie. A jak się spisuje w autku nie bierze oleju itd. W takim starym silniczku należy bacznie przyglądać sie turbince

: pn lip 03, 2006 20:06
autor: cowboy
OK sorki nie kojarze tych starszych diesli.. a swoją drogą to rzeczywiście czyta sie tu i ówdzie o wymiatających 1.6TD a o AAZ raczej nie..

ale fakt zamieszane strasznie ..

: pn lip 03, 2006 20:08
autor: kamil_sta
przyglądać się turbince tzn ? U mnie chyba koncówki wtryskiwaczy są do wymiany a czytałem że jak wtryskiwacze leją to turbina może nie chodzić a u mnie właśnie nie chodzi i nie wiem ile kosztuje regeneracja turbinki a pozatym tak jak mówie nie wiem czy turbina sprawna czy nie
!! samochodzik ma buta i chodzi okej ale są do wymiany właśnie chyba końcówki wtryskiwaczy i świece żarowe !!!

: wt lip 04, 2006 15:58
autor: vw_vandal
kamil_sta, z tego co wiem to w tym silniku JR turbo cały czas chodzi !!! No chyba że się zatrze ale wtedy auto nie miało by buta !!! Jeżeli chodzi o wtryski to jedz do mechanika i sprawdz wtryski to kosztuje ok 40 zł. O świeczkach też było coś na forum. Ja jestem za wykręcaniem świec i sprawdzaniem ich wyjętych bo masz pewność która działa i po jakim czasie się żarzy. Regeneracja turbo kosztuje od 550 zł w zwyż. A turbo można sprawdzić tak ściągasz tą gumę co idzie od puszki z filtrem do turbo (podrodze łączy się z zaworem bezpieczeństwa i odpowietrzaczem klawiatury). Jak to ściągniesz będziesz widział turbinkę i sprawdzasz czy ma luz i jaki (silnik zgaszony!!!). Drugi sposób (silnik odpalony) to ściągasz tą gumę co idzie od turba do kolektora (taka krutka) dajesz gazu jak żyga ojejem to znaczy że turbo się kończy ale nie znaczy że pada. Ja z takim już jeżdze jakiś czas i nie narzekam

: wt lip 04, 2006 16:59
autor: Krzylu
zmien pokrywe od zaworow i bedzie po klopocie ;)
regenreacja 800zł
a wtryski nie sa do wymiany tylko koncowki jak ci leje

: wt lip 04, 2006 18:49
autor: vw_vandal
Krzylu, ale ty się czepiasz :P przecież wiadomo o co chodzi :jezor: Jak zmieniać pokrywe to też można się pokusić o ten plastik z Tdi :rotfl: