jak sprawdzac olej:))

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pt cze 30, 2006 14:17

Chłopaki nie mierzy się brania oleju na dzień tylko na kilowetry. Jednego miesiąca przejedziesz mniej kilometrów to mniej weźmie oleju, jak więcej to więcej spali !!! Mój 1V pali 0,5 l na zmianę czyli na 7500 tyś. jazda cały czas 120-140 km\h jak jeżdze tak do 100 km\h to oleju nie ubywa, myśle że turbinka sobie łyka :) W JR też nie widzę ubytków a ma przejechane 380 tyś. Zawsze leje CASTROLA mineralnego 15W40.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » sob lip 01, 2006 23:34

specWROC pisze:jak litr miesięcznie to luzik:P
litr miesiecznie to bylyby zwłoki a nie silnik chyba ze robisz przez ten miesiac kilka tysiecy km ,ja 0,5litra wlewam od wymiany do wymiany co 10tys km



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » ndz lip 02, 2006 08:43

piter13, zmiane w Mk2 trzeba robić co 7500 tyś. ale też się zgodze, że jak bierze litr na zmianę to juz trzeba zbierać na remont albo zmianę silnika. W zimę tęż są już problemy z odpaleniem. Z upływem czasu i przejechania kilometrów ubytki się zwiększają !!!


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » ndz lip 02, 2006 11:01

vw_vandal pisze: też się zgodze, że jak bierze litr na zmianę to juz trzeba zbierać na remont albo zmianę silnika. W zimę tęż są już problemy z odpaleniem
Co ty opowiadasz mój bierze 0,5l/1000km i nie mam zamiaru go remontować,a w zimie pali za pierwszym razem przy -20.1l na zmiane to jest silniczek nówka.Poczytaj w instrukcji ile moze oleju brać.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz lip 02, 2006 11:07

ck pisze:Co ty opowiadasz mój bierze 0,5l/1000km i nie mam zamiaru go remontować,a w zimie pali za pierwszym razem przy -20.1l na zmiane to jest silniczek nówka.Poczytaj w instrukcji ile moze oleju brać.
instrukcja ludzie nie róbcie jaj dobry silnik nie bierze oleju wogole !! jesli juz o tym mowa :)



Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: ck » ndz lip 02, 2006 12:08

Prawda jest,ze producent sie w taki sposób zabezpeicza przed ewentualnymi reklamacjami,ale żeby remont zaraz robić po tym jak silnik bierze od wymiany do wymiany ok 1l to chyba przesada.



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pn lip 03, 2006 15:35

ck, ja mówie jeżeli silnik bierze olej czyli spala go czyli pierścienie są do wymiany. U ciebie może turbo bierze jak szpulujesz albo masz wycieki ?! Mam JR brał litr na zmiane i zimą go nie odpale za Chiny Ludowe. Pompa, świece i wtryski nowe, poprostu ma słabe ciśnienie i go nie odpalisz !!! Latem pali jak marzenie wymieniłem pierścionki zero brania i zobaczymy jak zimą. Mam też 1V też bierze 0,5 l na zmianę ale to właśnie turbo sobie łyka. To_mas, zgodzę się z tobą dobry silnik to taki który nie bierze oleju !!!! Wnerwiają ludzie którzy mówią że diesel musi brać !!! A książke servisową mam i jak przeczytałem że Mk2 może na 1000 wziąć 0,5 l to byłem w szoku !!!


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pn lip 03, 2006 16:53

na 1000km w ksiazce pisze ze moze wziac 1,5L a nie 0.5L.
ck, dokladnie jak bierze 1L od wymiany do wymiany to cieszcie ze ze tak macie w swoich klekotach
jak mialem Jette to mi na 1000km zasysala 1L a szla jak dzika swinia turbo w dobrym stanie zero luzow na walku w zime odpalala nawet jak mialem swiece zajechane 2 na dwoch byla wstanie odpalic i na dwoch akumulatorach oczywiscie miala 370tys km przebiegu skonczyl sie silnik przy przebiegu 400tys km zarla oleju tak jak napisalem jak rozebralem silnik pierscienie olejowe byly troche zmeczone nic nie gubila oleju silnik suchutki a sobie konsumowal olej ktoredy??? niewiem uszczelniacze niesa wstanie przepuscic takiej ilosci oleju w tak krotkim czasie.

Kazdy silnik wezmie cos oleju i niema co sie oszukiwac a zuzycie 1L od wymiany do wymiany jest smieszny i niema co sobie dupy zawracac remontem bo to strata czasu i kasy



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pn lip 03, 2006 17:10

Krzylu, ale branie oleju 0,5 l na 1000 km to już lekka przesada.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn lip 03, 2006 17:22

vw_vandal pisze: Wnerwiają ludzie którzy mówią że diesel musi brać !!! A książke servisową mam i jak przeczytałem że Mk2 może na 1000 wziąć 0,5 l to byłem w szoku !!!
Jestem dokładnie tego samego zdania !!!!! nie ma nic glupszego jak ktoś powi Ci ze kazdy silnik musi brać olej no kas moze w śladowych nie zauwazalnych ilosciach cos tam gdzies ubedzie ale ja moim jezdze od wymiany do wymiany na pełnym stanie nie dolewająć nic !! dzieki Bogu i chce tak jak najdłuzej :)

[ Dodano: Pon Lip 03, 2006 17:24 ]
Krzylu pisze:dokladnie jak bierze 1L od wymiany do wymiany to cieszcie ze ze tak macie w swoich klekotach
??????? to chyba lekka przesada była ?? zaraz bym cos z tym zrobił mnie by to wqrwiało Ja bym sie przejmował raczej i postarał sie to naprawić lub zredukować :)



Awatar użytkownika
masakra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: pn lut 27, 2006 18:34
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: masakra » pn lip 03, 2006 17:32

moj SB pali 1 l na 1000 (tak na oko) na liczniku 206 tys (ale ile ma na prawde......??), w zime odpalal bez problemu, tylko jak sie 3 swiece spalily to nie chcial......... (chociaz raz odpalil pod 2 akumulatorami po kilku minutowym kreceniu) ale odejscia juz nie ma takiego jak w katalogu, chodzi jak 75 AAZ, vectra 1,6 benzyna, mk2 1,6 benz...... jeszcze mam olej w zbiorniczku wyrownawczym. Z odpalaniem nie ma problemu :okej:



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » wt lip 04, 2006 19:27

masakra, to może gdzieś ma wycieki albo turbo bierze albo to i to. Bo jak by miał wywalone pierścienie to w zime by nie palił i tyle !!!!


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
masakra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: pn lut 27, 2006 18:34
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: masakra » wt lip 04, 2006 19:39

kurde no troche dymi na niebiesko ale niewiem.... no plam nie zostawia.. niewiem co jest. Pewnie jest uszczelka peknieta i turbo bierze......... :panna: :cry:



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » wt lip 04, 2006 20:00

masakra, jak dymi na niebiesko to przepala olej. Jeżeli w zime pali to sprawdz turbo.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości