Strona 2 z 5

1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku

: sob sty 04, 2014 19:10
autor: bartek18150
Podaj cisnienei ze sprezarki na dylinder gdzy zawory sa zamkniete i masz odpowiedz.....

1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku

: sob sty 04, 2014 20:08
autor: Iwan166
w jaki sposób ?

1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku

: sob sty 04, 2014 20:36
autor: Detektor
Iwan166 pisze:Mechanicy się ciągle upierają przy tym ze padnięty jest 3 wtrysk, co wy na to ? bo nie widzi mi się specjalnie wyjmować wtryski, wozić nie wiadomo gdzie, płacić nie wiadomo ile, by wyszło potem, że są dobre...
Nie słuchaj mechaników i nie daj się nabrać przypadkiem a wtryski i tak prawdopodobnie będzie trzeba wyciągać
przy zdejmowaniu głowicy jak trzeba będzie robić prowadnice zaworów czy do wymiany pierścieni, mimo to nie daj
się naciągnąć na robienie wtrysków.
bartek18150 pisze:Podaj cisnienei ze sprezarki na dylinder gdzy zawory sa zamkniete i masz odpowiedz
ale że niby jak on to ma zrobić i po co bo rzucasz jakimiś pomysłami które wydają się od czapy a nawet nie wyjaśnij
co i jak. Iwan166, tylko próba olejowa jak już wcześniej pisaliście.

1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku

: sob sty 04, 2014 21:58
autor: bartek18150
Detektor pisze:ale że niby jak on to ma zrobić
Zamiast swiecy zarowej przejsciowka do miezenia cisnienia i podajemy przez nia cisnienie ze sprezarki przy zamknietych zaworach na danym cylindrze.
I słyszymy wtedy czy ucieka odma, czy ssacym czy wydechowych.

Re: 1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku

: ndz sty 05, 2014 12:48
autor: tzebrowski
Mój szwagier w touaregu 2.5tdi r5 tez miał podobna historie, w sensie że wypadały zapłony, korekcje pod granice norm, itp... Problemy pojawiły się z dnia na dzień, tak po prostu. Finalnie okazało się, że coś nie halo z elektryką było przy pompkach. W Twoim przypadku może być podobnie.

Re: 1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku

: ndz sty 05, 2014 21:23
autor: golfmaniac22
Zamien wtryski miejscami i będziesz miał jasność

Re: 1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku

: pn sty 06, 2014 16:04
autor: bartek18150
Iwan166 pisze:Kompresja dzis była sprawdzana
Pierwszy cylinder 29 bar
Drugi cylinder 30 bar
Trzeci cylinder 23 bar
Czwarty cylinder 29 bar
Co może być przyczyna tak małej kompresji na 3 cylindrze ?
NIe widze powodu by zmiana wtryskow pomogła.

Re: 1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku

: pn sty 06, 2014 16:16
autor: golfmaniac22
bartek18150 pisze:
Iwan166 pisze:Kompresja dzis była sprawdzana
Pierwszy cylinder 29 bar
Drugi cylinder 30 bar
Trzeci cylinder 23 bar
Czwarty cylinder 29 bar
Co może być przyczyna tak małej kompresji na 3 cylindrze ?
NIe widze powodu by zmiana wtryskow pomogła.
ale mi chodzi oto ze jesli chcesz byc pewien ze to nie wtryskiwacz to wystarczy je zamienic a i tak korekcje zostana takie same wiec juz nawet widac po pomiarze kompresji ze cos nietak z 3 cylindrem, przwie wszystkie ajm ktore robilem to albo uszczelka pod glowica albo korba krzywa bo zassalo olej badz wode

1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku

: pn sty 06, 2014 20:11
autor: Detektor
golfmaniac22 pisze:ale mi chodzi oto ze jesli chcesz byc pewien ze to nie wtryskiwacz to wystarczy je zamienic a i tak korekcje zostana takie same
ok masz racje ale to i tak zbędna strata czasu na takie zabiegi bo skoro już wiemy ,że jest zbyt mała kompresja na 3 cylindrze to należy olać temat pompek i zrobić jeszcze raz próbę olejową żeby się dowiedzieć co jest faktyczną przyczyną.

1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku

: pn sty 06, 2014 21:07
autor: Michał_1977
Iwan166 pisze:Mechanicy się ciągle upierają przy tym ze padnięty jest 3 wtrysk, co wy na to ?
Powiedz im,że mają sieczkę w głowie.
Zrobili pomiar ciśnień w cylindrach i co wyszło? Wyszło,że jest :ass: Za duża różnica ciśnień kwalifikuje silnik do przeglądu i remontu lub wymiany tego co uszkodzone.
Powiem tak-jeśli moja sugestia jest trafina i masz ugiętą korbę lub korby,to jeżdżąc tym autem,doprowadzisz do tego,że któraś w końcu strzeli i zrobi wentylację w bloku silnika :chytry:
Iwan166 pisze:doszliśmy do wniosku ze winny jest chyba zawór wylotowy, bo podczas sprawdzania wyszły jakies problemy ze spalinami, coś nie tam gdzie trzeba ida.
Możesz troszkę rozwinąć wypowiedź,bo nie kumam o co chodzi...Gdzie niby idą?

Re: 1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku

: pn sty 06, 2014 22:40
autor: golfmaniac22
Detektor pisze:
golfmaniac22 pisze:ale mi chodzi oto ze jesli chcesz byc pewien ze to nie wtryskiwacz to wystarczy je zamienic a i tak korekcje zostana takie same
ok masz racje ale to i tak zbędna strata czasu na takie zabiegi bo skoro już wiemy ,że jest zbyt mała kompresja na 3 cylindrze to należy olać temat pompek i zrobić jeszcze raz próbę olejową żeby się dowiedzieć co jest faktyczną przyczyną.
i tak trzeba zrobic , ale pewnie i tak czapka w gore

1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku

: pn sty 06, 2014 22:56
autor: Detektor
golfmaniac22 pisze:ale pewnie i tak czapka w gore
to,że czapka w górę to raczej nie uniknione
golfmaniac22 pisze:i tak trzeba zrobic
chyba nie mówisz o zamianie pompek miejscami bo głupi pomysł i strata czasu, przecież już wiemy że to nie wina pompek
Michał_1977 pisze:Możesz troszkę rozwinąć wypowiedź,bo nie kumam o co chodzi...Gdzie niby idą?
Michał_1977, kolega chyba jest mocno wstrząśnięty całą sprawą i nie wie o czym pisze z wrażenia.
Albo nam się uda jemu przetłumaczyć jak powinien działać albo go czekają niemałe koszta bo panowie mechanicy zaopiekują się
odpowiednio jego portfelem.

Re: 1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku

: pn sty 06, 2014 23:42
autor: golfmaniac22
Detektor pisze:
golfmaniac22 pisze:ale pewnie i tak czapka w gore
to,że czapka w górę to raczej nie uniknione
golfmaniac22 pisze:i tak trzeba zrobic
chyba nie mówisz o zamianie pompek miejscami bo głupi pomysł i strata czasu, przecież już wiemy że to nie wina pompek
Michał_1977 pisze:Możesz troszkę rozwinąć wypowiedź,bo nie kumam o co chodzi...Gdzie niby idą?
Michał_1977, kolega chyba jest mocno wstrząśnięty całą sprawą i nie wie o czym pisze z wrażenia.
Albo nam się uda jemu przetłumaczyć jak powinien działać albo go czekają niemałe koszta bo panowie mechanicy zaopiekują się
odpowiednio jego portfelem.
chodzilo mi o probe olejowa, :bigok:

1.9 115KM stuka i dymi na zimnym silniku

: wt sty 14, 2014 20:54
autor: pironet
Nie bardzo rozumiem tematu i tego gdybania,wniosek moim zdaniem jest prosty,widać róznicę ciśnienia i nie wiem zbytnio co ma do tego wtrysk??Na 3 cylindrze jest słabsze sprężanie i tu trzeba szukać przyczyny zawór,korba itd.Wtrysk nie ma z tym nic wspólnego.Co do próby olejowej też bym sobie podarował,głowica out i po problemie,dawno juz był bys po naprawie.Tak na marginesie ciekaw jestem co to za mechanik który widzi taki pomiar cisnien i stwierdza uszkodzony wtrysk