Samodzielna regeneracja turbospreżarki (uszczelnienie)
: wt sty 07, 2014 18:46
Jesli sie nie myle to i tak wirnik jest wywazany osobno , a pozniej rozmontowany i zmontowany na turbinie.
Wszystko o VW, nie tylko o Golfach
http://91.121.72.128/
Życzę powodzenia w ściąganiu łożyska z wałka wytoczonego na "zero" jeśli materiałem jest stal nierdzewna Osr...sz się na miętko, a takiego łożyska później nie ściągniesz, jeśli choć raz miałeś do czynienia z tym materiałem Dokładność obróbki maszyny też ma znaczenie, to że dwie maszyny są w stanie coś wykonać z dokładnością do 0.01mm nie oznacza, że powierzchnia "gładkość" będzie taka sama, a to ma wpływ na pasowanie.MD2 pisze:Z całym szacunkiem dla twojej wiedzy ale troche pojechałeś z fantazją
Nikt tu nie mówi o pasowaniu koła sprężarki do wałka bo to ma się jak pięść do oka w tym temacie, a o ustawieniu koła względem wałka po jego demontażu, bo to ma znaczenie jeśli chodzi o wyważenie. Nie ustawisz nigdy tego jak było, bo raz materiał się odkształca, dwa nie ma możliwości oznaczenia pozycji koła względem wałka, ani przykręcenia w dokładnie tej samej pozycji nakrętki. Dlatego zakłada się nową i wyważa turbo od nowa, przez podszlifowanie nakrętki i/lub ( tu nie wiem dokładnie) zebranie materiału z łopatek wirnika ( punktowe).MD2 pisze:Podobnie sprawa ma sie z turbiną ktora jak wszyscy wiemy potrafi sie nieźle rozgrzewać w czasie pracy dlatego musi być luz poprzeczny na wałku !!!
MD2 pisze:Jednak nie przeczę ze samodzielna wymiana uszczelnien to dobry pomysł
Od 3.30s.DANIEL LHR pisze:Jesli sie nie myle to i tak wirnik jest wywazany osobno , a pozniej rozmontowany i zmontowany na turbinie.
Już nie bądź taki drobiazgowy i nie czepiaj się szczegółów bo i tak bądź co bądź na wale musi być odpowiednie spasowanieMD2 pisze:czop wału pod łożysko toczy się "na zero" tzn. z tolerancją na minus 0,01 (w sumie to zależy od pasowania jakie założy konstruktor) następnie podgrzewasz łożysko do około 70st C i w rękach nakładasz je na czop. Pewnie słyszałeś o czymś takim jak rozszerzalność cieplna metali i właśnie o to tu chodzi.
Kogoś poprawiasz a sam napisałeś zdanie do którego można mieć wiele do życzenia bo co innego piszesz a co innego masz na myśliMD2 pisze:Jednak nie przeczę ze samodzielna wymiana uszczelnien to dobry pomysł bo jak już wspomniano wcześniej to cholernie precyzyjne ustrojstwo, gdzie wyważenie wałka ma kolosalne znaczenie !!!
Przede wszystkim,należy zadać pytanie,czy to faktycznie turbo wali w dolot tym olejem?malolat pisze:walące olejem w dolot turbo?