1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

hatsnare
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr mar 12, 2014 17:20

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: hatsnare » śr mar 12, 2014 18:49

właśnie wróciłem z auta i podpiołem się vacuumetrem przed zaworkiem zwrotnym i tam jest -0,9 bara czyli OK
co do EGR to nie jest zaślepiony na pewno podpinałem się do tej gruchy od EGR i tam zero jakiego kolowiek podciśnienia (N18 padnięty ???)
Ewentualnie co jeszcze posprawdzać ??

ps.
dodam, że przepływomierz nowy Boscha kupiłem (na starym były jeszcze ciut gorsze wskazania) wydaje mi się ze tak niskie wskazania są spowodowane własnie tym że ta sztanga opada EGR nie działa a nie jest zaślepiony coś z zaworkami a może sterowaniem ich ??



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: italiano_83 » śr mar 12, 2014 19:08

Jak jest ciśnienie doładowania to musi być przepływ i wskazania przepływomierza - chyba, że wydech zabity, wałek wytarty, albo dolot między przepływomierzem nieszczelny inszej opcji nie ma.
hatsnare pisze:wrotnym i tam jest -0,9 bara czyli OK
no ok, a podepnij podciśnienie bezpośrednio z vacum do gruszki turbo z pominięciem n75 i przejedź się kawałek- tylko nie kręć za wysoko silnika 2500 max- bo turbo zblokuje się w pozycji maks doładowania czy dół się poprawi. Bo teraz jest lipa, i to przez tą opadającą po chwili sztangę, tak być nie powinno.
hatsnare pisze:dodam, że przepływomierz nowy Boscha kupiłem
Taki za 280-300zł ?


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

hatsnare
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr mar 12, 2014 17:20

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: hatsnare » śr mar 12, 2014 19:19

tak 350 zl chyba za przpływkę
Wydech może być zabity bo siedzi tam jeszcze KAT.
A kolego co z tym EGR zrobić ??



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: italiano_83 » śr mar 12, 2014 19:35

hatsnare pisze:Wydech może być zabity bo siedzi tam jeszcze KAT.
Wątpię - to ten przepływomierz ...
hatsnare pisze:A kolego co z tym EGR zrobić ??
Nic nie musisz robić - zamknięty nie działa, nie ma wpływu na dynamikę silnika.
Jak chcesz naprawiać to sprawdź czy po włączeniu 003 bs pojawia się podciśnienie za n18 - oczywiście cyklicznie będzie się pojawiać, jak, nie to n18 zdechł, jak pojawia się to sam zawór zabrudzony i trzeba zdemontować i wyczyścić najlepiej od razu z kolektorem dolotowym ..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: Łuki_79 » czw mar 13, 2014 00:11

hatsnare pisze:właśnie wróciłem z auta i podpiołem się vacuumetrem przed zaworkiem zwrotnym i tam jest -0,9 bara czyli OK
Miałeś się podpiąć tym wakuometrem jak pisał italiano_83, za zaworem N75 (do wężyka który idzie bezpośrednio od N75 do gruszki turbiny i wtedy obserwować w grupie 011BS w trybie ON czy następuje spadek podciśnienia na podłączonym wakuometrze) a nie przed zaworkiem zwrotnym który masz przed zaworem N75


Obrazek

hatsnare
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr mar 12, 2014 17:20

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: hatsnare » czw mar 13, 2014 07:40

tak też zrobiłem kolego ten filmik z wakumetrem to jest podpięty bezpośrednio pod wyjście OUT na gruchę i widać na nim spadek podciśnienia

https://www.youtube.com/watch?v=V75B3_M ... 1394689129

jest on wyskalowany w "in Hg" po przeliczeniu na bar jest to przy 14 in Hg -0,47 bara takie podciśnienie zasysa i od razu spada na 11 in Hg czyli -0,37 bara.
Czy mogę np pominąć N18 wypiąć go z wężyków i pościć bezpośrednio wężykami na n75?? skoro EGR i tak nie działa



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: italiano_83 » czw mar 13, 2014 19:45

hatsnare pisze:Czy mogę np pominąć N18 wypiąć go z wężyków i pościć bezpośrednio wężykami na n75?? skoro EGR i tak nie działa
Zmień n75 na n18 miejscami i sprawdź co się dzieje, prawdopodobnie n75 jest walnięty - bo takie podciśnienie jest stanowczo za małe poza tym spada.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

hatsnare
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr mar 12, 2014 17:20

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: hatsnare » czw mar 13, 2014 19:50

Jestem właśnie po jeździe próbnej z podciśnieniem bezpośrednio podłączonym pod gruchę. Wrażenie takie mam jakby auto lepiej reagowało na gaz i zauważyłem(a bardziej usłyszałem), że przy tak podpiętym podciśnieniu słychać bardziej turbo jak zasysa (taki świst ) przy lekkim dodawaniu gazu do 2,5 tys obrotów. Na 3 biegu od przy 1400 obr/min dodając gazu na pewno lepiej auto reaguje.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: italiano_83 » czw mar 13, 2014 19:57

hatsnare pisze: że przy tak podpiętym podciśnieniu słychać bardziej turbo jak zasysa
Bo zblokowane jest na sztywno w max doładowaniu.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

hatsnare
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr mar 12, 2014 17:20

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: hatsnare » czw mar 13, 2014 20:26

w sobotę przełożę miejscami zaworki zrobię logi i nagram filmik, oraz zdam relacje czy coś się zmieniło. Jakieś sugestie co by tu jeszcze sprawdzić ??



hatsnare
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr mar 12, 2014 17:20

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: hatsnare » czw mar 20, 2014 18:07

Witam po krótkiej przerwie Panowie ale do rzeczy. Dziś poprawiła się pogoda więc mając chwile czasu sprawdziłem zaworek N18 podłączając do niego wakumetr i robiąc loga 003 BS zero jakiejkolwiek reakcji (N18 nic nie reaguje). Więc nie było sensu podmieniać go z N75, ale za to zrobiłem logi z podciśnieniem bezpośrednio podpiętym pod gruchę sztanga na MAX wciągnięta. Logi staram się ostrożnie robić do 2500 obr/min.
Dynamiczny:
011 - http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_165540.html" onclick="window.open(this.href);return false;
011 - http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_165542.html" onclick="window.open(this.href);return false;
011 - http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_165543.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Statyczny:
011 - http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_165541.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Jak można zaobserwować po logach dynamicznych turbo wstaje duże lepiej niż w poprzednich logach z N75, natomiast w statycznym zauważyłem że ciśnienie jest 1009.8 bar gdzie przy podpiętym N75 było zaledwie 989.9 bo sztanga opadała.
Czyli padło by że N75 już nie działa prawidłowo. Ale chciałbym potwierdzić z wami moja diagnozę.



hatsnare
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr mar 12, 2014 17:20

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: hatsnare » pn maja 05, 2014 10:37

podpięcie vacummetru za na N75 na wejscie OUT w 011 BS jest tak że zasysa -0,6 bar i spada do -0,4
Dziś wyczyszczę N75 zobaczymy co to da

A więc rozebrałem mój zaworek N75 zobaczcie co się okazało :(

Obrazek Obrazek Obrazek

Wymiana tylko na nowy chyba mi pozostała, używany ale to loteria :/

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wymieniłem zaworek N75 na zamiennik PIERBURGA on nr 1K0 906 627E wykasowałem błąd i wszytko działa. Zrobiłem również logi 011 BS i 011 003 Dynamiczny auto jakby nieco lepiej się zbierało z dołu.

http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_172953.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_172954.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_172956.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nie wiem tylko czy teraz skracać sztangę czy nie.



iiktorn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pn gru 12, 2011 19:49
Lokalizacja: żyrardów

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: iiktorn » ndz sie 31, 2014 01:02

witam ,
mam podobny problem tylko że w AFN
dzisiaj kupiony i założony N75.
po wymianie - podciśnienie zaraz za pompą vacu na trójniku 0,75 - 0,85 na zasilaniu zaworu N75 praktycznie tak samo- a na wyjściu na turbinę 0,3 - jak dodam gazu to rośnie tak do około 0,4 . czy to czasem nie powinno być odwrotnie że jak dodaję gazu to ciśnienie powinno się zmniejszać???????
a jak ścisnę rurkę idącą do filtra od n75 to ciśnienie dobija do około 0,7 i wtedy też gruszka jeszcze podnosi sztangę o jakieś 3-4 mm.

nie wiem co jest grane.

ukad szczelny.

przed wymianą było jeszcze gorzej 0,15- 0,20.

przy włączeniu 11BS na gruszkę podawane jest 0,6 bara.

czy ten nowy zawór jest też wadliwy czy może mam jakieś od innego silnika- proszę podajcie mi numery N75 do AFNa. ja mam założony 7.21903 25 - czy to jest to co powinno być.
na chwilę wsadziłem ten stary zamiast n18 i dawał ciśnienie ponad 0,5 bara.
czy to może być usterka elektryczna - jeżeli tak to proszę o pomoc w jaki sposób i co mam pomierzyć miernikiem



Dgs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob sie 23, 2014 20:01

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: Dgs » czw wrz 11, 2014 11:31

Co moze być :1.2.3 samochód przyspiesza a na 4 już jest zamulony .na postoju 2200 obrotów i zamula



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 128 gości