Strona 2 z 4

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: sob kwie 06, 2013 23:19
autor: grandi
Montowałem i to nie raz , dokreca sie waz doprowadzajacy i zotawia wylotowy z turbo , auto kreci sie na rozruszniku bo wtedy sa najmniejsze obciążenia na turbo (odpina sie coś żeby auto nie odpaliło , tu zależy od wersji ) i kreci sie tak długo aż poleci olej z powrotu. Tak wyglada prawidłowo przeprowadzona procedura pierwszego odpalenia turbo

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: sob kwie 06, 2013 23:59
autor: Łuki_79
tomek0809 pisze:ale jak widać to czyszczenie nie pomogło turbinie
Zwróciłeś uwagę jak zamontowany był pierścień sterujący kierownicami i tak samo go założyłeś podczas składania turbosprężarki?Te wskazania ciśnienia doładowania po czyszczeniu wskazują ,że prawdopodobnie zamontowałeś odwrotnie.

grandi, fakt,właściwe uruchomienie,ale lepiej i zalać je tak niż wcale,bo efekt może być jak w temacie.

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: ndz kwie 07, 2013 01:40
autor: JABcok20
Turbo przed czyszczeniem nie miało żadnych wyczuwalnych luzów? Może olej się odkładał w intercoolerze, z tym odpalaniem na sucho to przesadzacie ile tam nie ma czasu ciśnienia może z 3-5 sekund. ja pare razy nie zalewałem olejem po czyszczeniu i nic sie nie zesrało. Może pukaliście motkiem w którąś muszlę? Może turbo po prostu już klękało. Przed czyszczeniem turbo przeładowywało czy nie miał wogóle mocy. jeśli nie miał mocy to możliwe że uzbierał się olej w icku i to było powodem awarii... Silnik brał olej?
Jeśli turbo późno wstawało i później przeładowywało tzn że gruszka nie pracuje w cąłym zakresie albo wcale nie pracuje. Może wina w niej leży i jest pordzewiała w środku albo syf siedzi w niej...

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: ndz kwie 07, 2013 10:45
autor: tomek0809
Turbo przed pierwszym czyszczeniem przeładowywało , zostało wymyte w nafcie przez innego "mechanika" (według niego to czyszczenie) i wymienił gruchę ale jej nie ustawił . Grucha wymieniona miesiąc temu i jest w bardzo dobrym stanie , i jakby nie była ustawiona to turbina za szybko się "kończyła" albo za późno wstawała i nabijała ponad 2500mbar . Co do pierścienia sterującego był założony dobrze , 5 razy sprawdzałem , robiłem znaki i według nich składałem. Muszlę były obstukiwane młotkiem gumowym a później metalowym przez drewno. Jak to nie pomogło to palnik i wtedy bez problemu się rozpołowiła. Był jakiś luz wirnika w górę i w dół ale bardzo mały , dodam jeszcze że od strony gorącej pod wirnikiem była duża podkładka która latała jak chciała. I gdy wyjąłem turbo to część zimna turbiny była luźna w stosunku do gorącej , ale nie tam gdzie się skręca obie części tylko tam gdzie zimna "wchodzi" do gorącej.

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: ndz kwie 07, 2013 11:19
autor: Haki
Zrobię wam skan z profi zakładu robiącego turbiny - będzie na przyszłość dla kolegów co i jak należy zrobić po montażu turbiny która przeszła regenerację - lub została wymieniona na nową ...

Powiem tylko tyle
Po złożeniu turbina popływała sobie w oleju napędowym jakieś 5 minut.
:panna: gratki dla mechanika

2 - kręcisz kilka razy silnikiem by napompować turbinę olejem .....

Skana dodam w poniedziałek

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: ndz kwie 07, 2013 11:40
autor: Michał_1977
italiano_83 pisze: Trzeba ściągnąć miskę i obadać korbowody czy się nie pogięły ... jeśli tak to trzeba szukać nowego słupka + turbo
Słupek nie koniecznie do wymiany.Może skończy się tylko na pogiętych korbach,tak jak w moim przypadku viewtopic.php?f=35&t=402398" onclick="window.open(this.href);return false;
Zmieniłem komplet korb,przy okazji pierścienie na tłokach,uszczelkę pod głowicą i auto dalej śmiga :bigok:

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: ndz kwie 07, 2013 11:44
autor: italiano_83
Michał_1977 pisze:Słupek nie koniecznie do wymiany
Tylko Michale zrobiłeś to sam :bigok: Za przełożenie gratów do silnika też trzeba zapłacić :hmm: A i tak nowe turbo trzeba kupić dodatkowo ...

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: ndz kwie 07, 2013 13:13
autor: tomek0809
Kolega rozwalił leona 1.9 tdi asv i jak coś to będzie z czego wyjąć silnik...

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: ndz kwie 07, 2013 13:59
autor: Michał_1977
italiano_83 pisze:Tylko Michale zrobiłeś to sam :bigok: Za przełożenie gratów do silnika też trzeba zapłacić :hmm:
To fakt.

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: ndz kwie 07, 2013 14:05
autor: tomek0809
Wyczytałem że jest coś takiego jak " choroba szalonych diesli " , i chyba to natrafiło na mojego Golfa . Czy możliwe że poprzez podgrzewanie palnikiem zniszczył się uszczelniacz turbiny?

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: ndz kwie 07, 2013 14:55
autor: JABcok20
Niemożliwe. zawsze tak robię... tak robią w profi zakładach

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: ndz kwie 07, 2013 15:45
autor: souler
profi czyszczenie :rotfl: ty jesteś świeżak więc mogłeś nie wiedzieć co i jak, ale ten mechanik to chyba od maszyn do szycia? turbo moczyć w ropie przed montażem :rotfl: źle poskładana, źle wyczyszczona, źle zdiagnozowana i źle zamontowana. nie ma się nad czym zastanawiać, bo szkoda czasu na domysły. korby sprawdzić, bo pewnie któraś puściła. silnikowi nic więcej nie powinno się stać. następnym razem oprócz czytania trzeba jeszcze mieć pojęcie co się czyta.

Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: ndz kwie 07, 2013 16:12
autor: Michał_1977
tomek0809 pisze: Czy możliwe że poprzez podgrzewanie palnikiem zniszczył się uszczelniacz turbiny?
Nie,ale wielce prawdopodobne jest,że przy rozpoławianiu,doszło do ugięcia wałka.To tłumaczy opiłki w dolocie i olej.

Re: Zniszczenie turbiny i kopcenie na biało

: ndz kwie 07, 2013 19:25
autor: JABcok20
souler pisze:profi czyszczenie :rotfl:
Że niby ropaławiają bez użycia palnika bo nie rozumiem. Sam widziałem rozbieranie turbiny w zakładzie regenerującym zresztą Pamiętam ktoś się tu na forum chwalił że rozbiera turbiny do czyszczenia bez użycia palnika. Według mnie w niektórych przypadkach niemożliwe... Może inaczej nigdy nie rozbierałem bez palnika pod ręką.