Tuning za 10gr. ;)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt cze 02, 2006 16:04

No bardzo ladnie, dzieki:) Moze rzeczywiscie nie stosuje sie takich nazw - mieszanka uboga/bogata. Chodzilo mi o to ze paliwa moze byc mniej niz moze sie w danej ilosci powietrza spalic, moze byc dokladnie tyle ze spali sie calkowicie i ze moze byc za duzo w stosunku do powietrza, wiec sie cale nie spali. Turbo ozcywiscie zwieksza ilosc powietrza/tlenu, ale w benzynowych tez stosuje sie doladowanie - w tym zakresie gdzie przepustnica jest otwarta na max a ilosc powietrza jest zwiekszana przez sprezarke - w tym zakresie silnik benzynowy niewiele rozni sie od diesla (poza sposobem zaplonu). Z tego co piszesz wynika ze zwiekszanie dawki paliwa ponizej granicy dymienia nie powinno byc szkodliwe dla silnika a powinno zwiekszyc moc.

[ Dodano: 02 Cze 2006 16:10 ]
Mam jeszcze takie pytanie - zanim zrobie profesjonalny tuning - jak pisalem opornik w zlaczu pompy wtryskowej zwieksza dawke paliwa. Robi to caly czas, poza wolnymi obrotami gdzie sterownik tak dlugo zmniejsza dawke (bez wzgledu na sygnal zwrotny/opornik) az silnik osiagnie obroty zadane (np. 900). Ale juz nieco powyzej (przy lekkim nacisnieciu pedalu) zaczyna podawac niepotrzebnie wiecej paliwa. Dosc latwo pobrac sygnal z czujnika przeplywu powietrza. Moglbym zrobic taki dosc prosty uklad elektroniczny ktory przy malym przeplywie powietrza wylaczalby ten opornik, natomiast przy wiekszym przeplywie powietrza - wlaczal opornik i zwiekszal dawke paliwa, co o tym myslisz?



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pt cze 02, 2006 16:22

dziechu pisze:Z tego co piszesz wynika ze zwiekszanie dawki paliwa ponizej granicy dymienia nie powinno byc szkodliwe dla silnika a powinno zwiekszyc moc.
W zasadzie aby zwiększyć moc, nie zmieniając jednoczesnie nic w doładowaniu silnika, trzeba przekroczyc granice dymienia. Fabrycznie pompa jest tak ustawiona aby masymalne dawki paliwa przy każdej predkości obrotowej silnika były na granicy dymienia i zapewniają to regulatory w pompie wtryskowej lub elektronika w TDI, dlatego tradycyjne rotacyjne pompy podkreca sie przez zwiekszenie dawki max śruba regulacyjną oraz grzebanie z trzpieniem regulowanym cisnieniem z turba , a w TDI grzebanie w chipie czyli mapie paliwowej silnika.
Mysle, że samo zwiekszenie dawki paliwa , nawet poza granice dymienia , bez zwiększania ciśnienia doładowania nie zaszkodzi zbytnio silnikowi jeżeli chodzi o warunki cieplne.

Nie bede sie rozpisywał na temat różnic diesel/benzyna - zasada działania, bo musiałbym sporo napisac (szkoda klawiatury) , a literatury na ten temat jest od groma, zreszta nie o to chodzi w poruszanym tutaj temacie. Co to okresleń mieszanki bogata/uboga nieraz potocznie tam mozna powiedziec, tylko mozna to źle zrozumiec i sa potem nieporozumienia.
Pozdrowionka


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt cze 02, 2006 16:33

homsky pisze:pompa jest tak ustawiona aby masymalne dawki paliwa przy każdej predkości obrotowej silnika były na granicy dymienia
No ale jak dalem ten opornik to mocy przybylo sporo (teraz dochodzi do 180km/h w takim tempie jak przed opornikiem dochodzil do 160), a dymienia 0 - ani na zimno, jak zapalam, ani na goraco, ani jak przy 1500rpm dam gaz do dechy.... zero dymienia. Wiec wynika ze jednak w silnikach takich jak 1Z byc moze moc ograniczona jest celowo i jest znacznie ponizej poziomu dymienia.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pt cze 02, 2006 17:03

dziechu pisze:No ale jak dalem ten opornik to mocy przybylo sporo (teraz dochodzi do 180km/h w takim tempie jak przed opornikiem dochodzil do 160), a dymienia 0 - ani na zimno, jak zapalam, ani na goraco, ani jak przy 1500rpm dam gaz do dechy.... zero dymienia. Wiec wynika ze jednak w silnikach takich jak 1Z byc moze moc ograniczona jest celowo i jest znacznie ponizej poziomu dymienia.
I zgadza się , oszukałes komputer tym opornikiem, zwięszył on dawkę i masz efekt w postaci lepszych osiagów, nie chce wchodzić tutaj tak mocno w róznice w mapach paliwowych silnika 1Z i mocniejszych wersji TDI, bo nie znam szczegółów w tych dwóch silnikach, ale być może zwiększając dawke paliwa mimo wszystko nie przekroczyłes jeszcze magicznej granicy "czarnego dymu" , wkońcu masz 90-konne TDI podejżewam , że celowo "osłabione" fabrycznie.
Ale niech sie wypowiedzą koledzy co mocniej znają temat , od podszewki i w szczegółach.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt cze 02, 2006 20:19

Dokladnie tak samo mysle - celowo zmniejszona moc (dla tanszych ubezpieczen). Mysle ze jego moc nominalna (bez dodatkowych bajerow) to ok. 120KM.



Johny1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:50
Lokalizacja: Łomianki / VaWa
Kontakt:

Post autor: Johny1984 » pn cze 19, 2006 22:56

dziechu pisze:Dokladnie tak samo mysle - celowo zmniejszona moc (dla tanszych ubezpieczen). Mysle ze jego moc nominalna (bez dodatkowych bajerow) to ok. 120KM.
słyszałem, że silniki 1Z 90 ps są celowo tak opisane,aby płacić mniejsze składki - w innych krajach płaci się od mocy silnika a nie od pojemności :grrr:
ale jeśli dziechu jesteś w stanie odblokować 1Z z 90ps na chociaż 110-120ps to masz u mnie big suprice.... :hmm:

pzdr[/u][/i]


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości