Strona 2 z 2

: pn maja 15, 2006 15:31
autor: vw_vandal
Tak jest do dobrego "kowala" :metal: . Ja leje do skrzyni GL-5.

: pn maja 15, 2006 16:17
autor: anton:-)
Co jaki czas wymienia sie olej w skrzyni?

: pn maja 15, 2006 16:24
autor: vw_vandal
Anton Ja zmieniam olej wskrzyni razem z olejem z silnika czyli co 7500 km. mam go tanio bo koleś pracuje w rozlewni (i coś tam zawsze uleje :bajer: ). Do silnika leje CASTROLA 15W40 a do skrzyni GL-5. Nie wiem ile kosztuje w sklepie GL-5 ale chyba jest tani (potrzeba tylko 1.7l) ja bym na twoim miejscu zmieniał tak jak ja albo co 2 zmiane oleju.

: pn maja 15, 2006 16:58
autor: anton:-)
vw vandal masz moze jakies foto z umiejscowionymi korkami do zlania i nalania oleju :-) bo dzisiaj szukałem korka do nalania oleju i był tylko duży zielony znaczek vw cheba plastikowy, a moze to jakas zaslepka

[ Dodano: 15 Maj 2006 17:15 ]
p.s. jak sie komus przypisuje punkty bo pomogłes mi kolego - vw vandal

: pn maja 15, 2006 17:16
autor: vw_vandal
Korka musisz szukać od spodu skrzyni (najlepiej podlewaruj autko i zabespiecz jakimiś klockami a co by na głowę nie spadło) na pewno go znajdziesz jest duży. A to zielone (chyba o to chodzi) z logo VW to chyba zaślepka od sprzegła (tam są znaki jak się ustawia rozrząd). Foty bym miał ale jestem w pracy i brak możliwości technicznych :) TO JEST KOREK DO WYLANIA OLEJU.
A KORKA OD WLEWU szukaj: Podlewaruj przednie kolo od kierowcy i twoim oczom ukaże się duże logo VW a obok po prawe tego znaczka będzie śruba na nimbus chyba 6 kątny nr nie znam ale duży :)

[ Dodano: 15 Maj 2006 17:21 ]
A ztym pomógł to nie wiem.

: pn maja 15, 2006 17:26
autor: anton:-)
Dzieki kolego jak bede coS wiedział to napewno możesz liczyc na mnie i chwała dla takich ziomków co stworzyli taka stronke

: pn maja 15, 2006 17:45
autor: vw_vandal
Już wiesz co i jak z tym olejem?
Stronka jest git. Właściciele VW również. TRZYMAJMY SIĘ RAZEM

: pt cze 09, 2006 23:45
autor: anton:-)
Dzisiaj zobaczyłem ze ssanie w moim mkII działe czyli koło pasowe od pompy podczas wysuwania ssania rusza sie i z tego co sie orientuje to poprostu jest to przyspieszacz zapłonu lecz jak je wyciagne to auto nie reaguje na nie ??? Cóż to moze byc czyzby zapłon zle ustawiony(za bardzo przyspieszony) ze nie reaguje

: sob cze 10, 2006 00:18
autor: ck
anton:-) pisze:Dzisiaj zobaczyłem ze ssanie w moim mkII działe czyli koło pasowe od pompy podczas wysuwania ssania rusza sie i z tego co sie orientuje to poprostu jest to przyspieszacz zapłonu lecz jak je wyciagne to auto nie reaguje na nie ???
I dokładnie tak ma być chodźbyś nie wiem co robił to ni zwiekszysz obrotów,bo to jest tylko i wyłącznie przyśpieszacz zapłonu.Ja mam dokładnie tak samo,więc nie ruszaj nic.
Poczytaj tutaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=6174
Jeśli chodzi o olej w Mk2 to VW nie przewiduje wymiany,tylko jeśli oleju jest mało,należy go wymienić ewentualnie dolać(jeśli wiadomo jaki był).Należy trzymac sie instrukcji obsługi(mała niebieska) w której pisze,że GL-4(80W90,lub 80W)

: sob cze 10, 2006 10:39
autor: golfir
akurat taka masz pompe ze wraz z przyspieszaniem zapłonu podnosi dawke i obroty sie zwiekszaja.U ciebie powinno byc słychac tylko bardziej metaliczny i twardy dzwiek silnika najlepiej słychac to na ciepłym motorze

[ Dodano: Sob Cze 10, 2006 10:40 ]
a co do oleju w skrzyni to jest on dorzywotni i sie nie wymienia chyba ze brakuje.No i nie wiem jaki sens zmieniac co 7,5 tys.

: ndz cze 11, 2006 22:53
autor: anton:-)
Dzieki chłopaki punkcik dla was ale jeszcze jedno pytanko na ciepły silnik wyciagam ssanie i nic nie słychac i nie ma wiekszych obrotów?? ostatnio robiłem vw pasata 1,9 D i po wyciagnieciu ssania wyraznie sie zwiekszyły obroty u mnie nic takiego nie ma. Moze pompa uszkodona ze ni podaje wiekszej dawki bo jak wczeniej pisałem kóleczko chodzi

: ndz cze 11, 2006 23:32
autor: MaSa_Golf
z tym przyspieszaczem jest roznie, byly dwa rodzaje, ja mam w swoim (JP '87)i po wyciagnieciu nie zwieksza obrotow, ale na mrozie wyraznie lepiej odpala, natomiast kuzyn w swoim golfie(JP '88) ma juz przyspieszacz razem ze zwiekszeniem obrotow.
Czytalem kiedys o tym na forum, i po prostu byly 2 rodzaje pomp, w jednej przyspieszacz zwiekszal obroty, a w drugiej nie. Skoro po pociagnieciu linki ta wajcha przy pompie sie rusza to wszystko jest ok.