Strona 2 z 3
: wt maja 09, 2006 12:10
autor: cowboy
kubi pisze:tez fakt od klienta duzo zalezy, ale dziwne jest jak klekot ktory ma byc wolny przyspiesza szybciej od 2.0 16v
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
a co jak klient kupuje to staje na kresce z 2.0 16V albo jedzia na hamownie ?
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
- poczuje ze diesel fajnie jeżdzi
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: wt maja 09, 2006 23:44
autor: kubi
zapodałem boxa nooo ii nawet fajnie jezdzi nie jest to czego oczekiwałem (trzeba go dostroic jeszcze do auta ( ale na mokrej nawieszchni autko gubi trakcje na 2 biegu bez problemowo przy dodaniu gazu) na trzecim biegu szyje wykrzywia do tyłu ostro
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
zobaczymy po regulacji powinien isc jeszcze lepiej wszyscy mowia ze nie wyregulowany zle jezdzi
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
: śr maja 10, 2006 09:41
autor: dziechu
No to dawaj nastepne info jak podregulujesz:)
: czw lip 13, 2006 18:24
autor: maxx10
Kubi napisz jak to teraz jezdzi, bo ja sie ostro napalilem na boxa
: czw lip 13, 2006 19:00
autor: dziechu
Chyba nie warto, mialem boxa i taki sobie efekt, odczuwalny ale zadna rewelacja. Zmienilem epromy sterownika (chipy) i teraz jest rewelacja:) Pamietaj ze KAZDY box moze tylko zwiekszyc dawke paliwa - bardziej lub mniej inteligentnie - auto jest troche mocniejsze, ale jak juz bedzie za duza dawka to mocy nie przybedzie za to bedzie kopcic:) Chip potrafi zmienic dawke paliwa, ale takze cisnienie doladowania, wiec jest takze wiecej powietrza i to dodatkowe paliwo ma sie w czym spalic. Ja mialem przed chipem max cisnienie ok. 1800-1850 mBar, teraz mam 2350mbar - to duza roznica. Poza tym w sterowniku (programie) sa tzw. limitery, czyli ograniczniki (predkosci obrotowej, cisnienia itd) - box ich nie zmienia, chip tak. A cena moze byc nizsza niz drogiego boxa - szczerze odradzam boxa.
[ Dodano: 13 Lip 2006 19:09 ]
P.S. Dokladnie przejrzalem logi - mam ponad 2400mBar (2417).
: pt lip 14, 2006 08:29
autor: cowboy
dziechu pisze:mam ponad 2400mBar (2417).
na seryjnej sprężarce od 1Z ?
: pt lip 14, 2006 08:46
autor: Corvax
ja tez mam pod 2400 na seryjnym sofcie
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
: pt lip 14, 2006 09:19
autor: dziechu
Corvax pisze:ja tez mam pod 2400 na seryjnym sofcie
A jak? Dlaczego komputer nie otwiera zaworu albo nie przechodzi w tryb awaryjny? Jakas 'przekladnie cisnienia' na wezyku?
[ Dodano: 14 Lip 2006 09:22 ]
cowboy pisze:na seryjnej sprężarce od 1Z
Chyba na seryjnej (ja nie wymienialem:), dlaczego pytasz? Program mam od Uysego, jest dla 1Z, skoro w 'Specified MAP' czyli cisnieniu wymaganym jest wartosc max 2427, to znaczy ze chyba wiekszosc 1Z to potrafi?
: pt lip 14, 2006 10:11
autor: cowboy
tylko ciśnienie max ma 2 składniki atmosferyczne + to co dopompuje suszara.. ile u Ciebie dmuchnie suszara na max ja się pytam?
: pt lip 14, 2006 11:10
autor: dziechu
To jest wartosc bezwzgledna z pomiaru cisnienia w kolektorze ssacym. Jak sobie odejmiesz atmosferyczne (ok. 1000) to zostanie 1400 ponad atmosferyczne, zreszta dziwnie pytasz jakbys nie wiedzial co VAG podaje:)
[ Dodano: 14 Lip 2006 11:12 ]
P.S. Moze roznica wynika z tego za mam w aucie zamontowana turbosprezarke a nie suszarke, przy suszarkach wartosci moga byc inne
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
: pt lip 14, 2006 11:46
autor: cowboy
dziechu pisze:zreszta dziwnie pytasz jakbys nie wiedzial co VAG podaje:)
nie wiem czekam od 10 dni az mi viaken dośle interfejsa... myślałem że VAG podaje też wartość doładowania? bo jest też przecież czujnik ciśnienia atmosferycznego..
a te 1,4 Bara to jest ciągle czy w overboost-cie? bo jeśli ciągle to znaczyłoby że turbosprężarka z 1Z jest wydajniejsza niż w AFN..
być może warftość max z mapy dotyczy takze overboosta?
ja mam wartość stałą około 1,165 Bar (serynie jest max 0,95 Bar), a przy gwałtownym przybutowaniu skacze mi grubo ponad 1,5 Bara na wskaźniku - tak więc w overboostcie mam pewnie z 1,8 Bara co pewnie da wartość max 2800 mBar
: pt lip 14, 2006 11:55
autor: dziechu
Nie wiem na ile 'ciagle' bo nie mam blisko dlugiej, pustej drogi na testy, ale wg logow z VAGa to trzyma w okolicach 1400 przez 6-7 sek (potem musze zdjac noge z gazu bo droga sie konczy:), wiec chyba jest to ciagla wartosc. Pomiary robilem na 5 biegu od 1400 obr/min. Pelne cisnienie (powyzej 1300) osiagal od ok. 1900 obr/min.
[ Dodano: 14 Lip 2006 11:57 ]
VAG podaje bezwzgledna wartosc cisnienia doladowania i cisnienie atmosferyczne - mozna odjac. Ale poniewaz cisnienie atmosferyczne niewiele sie zmienia (980-1020) to mozna latwo przestawic sie na wartosc bezwzgledna.
: pt lip 14, 2006 11:58
autor: cowboy
Pelne cisnienie (powyzej 1300) osiagal od ok. 1900 obr/min.
czyli dmucha lepiej niż AFN, u mnie jest overboost pona 1,5 bar a potem trzyma te prawie 1,2 Bara w czasie przyspieszania..
[ Dodano: Pią Lip 14, 2006 11:59 ]
czekam na interfejs - jak dostane to bede sie bawił
ps. jakiego softu używasz?
: pt lip 14, 2006 12:01
autor: dziechu
cowboy pisze:ja mam wartość stałą około 1,165 Bar
Masz zmieniony program? To wyglada na slaby program, powinienes miec ciagle w granicach 1500mbar.
[ Dodano: 14 Lip 2006 12:02 ]
VAGCom 3.11_2