Box Chiptronic

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt maja 09, 2006 12:10

kubi pisze:tez fakt od klienta duzo zalezy, ale dziwne jest jak klekot ktory ma byc wolny przyspiesza szybciej od 2.0 16v :P :D
a co jak klient kupuje to staje na kresce z 2.0 16V albo jedzia na hamownie ? :P - poczuje ze diesel fajnie jeżdzi :)



Awatar użytkownika
kubi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: wt mar 28, 2006 01:34
Lokalizacja: ?????????
Kontakt:

Post autor: kubi » wt maja 09, 2006 23:44

zapodałem boxa nooo ii nawet fajnie jezdzi nie jest to czego oczekiwałem (trzeba go dostroic jeszcze do auta ( ale na mokrej nawieszchni autko gubi trakcje na 2 biegu bez problemowo przy dodaniu gazu) na trzecim biegu szyje wykrzywia do tyłu ostro :D zobaczymy po regulacji powinien isc jeszcze lepiej wszyscy mowia ze nie wyregulowany zle jezdzi :P


350 tys. km i ciagle jedzie

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » śr maja 10, 2006 09:41

No to dawaj nastepne info jak podregulujesz:)



Awatar użytkownika
maxx10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: wt mar 21, 2006 23:06
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: maxx10 » czw lip 13, 2006 18:24

Kubi napisz jak to teraz jezdzi, bo ja sie ostro napalilem na boxa



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw lip 13, 2006 19:00

Chyba nie warto, mialem boxa i taki sobie efekt, odczuwalny ale zadna rewelacja. Zmienilem epromy sterownika (chipy) i teraz jest rewelacja:) Pamietaj ze KAZDY box moze tylko zwiekszyc dawke paliwa - bardziej lub mniej inteligentnie - auto jest troche mocniejsze, ale jak juz bedzie za duza dawka to mocy nie przybedzie za to bedzie kopcic:) Chip potrafi zmienic dawke paliwa, ale takze cisnienie doladowania, wiec jest takze wiecej powietrza i to dodatkowe paliwo ma sie w czym spalic. Ja mialem przed chipem max cisnienie ok. 1800-1850 mBar, teraz mam 2350mbar - to duza roznica. Poza tym w sterowniku (programie) sa tzw. limitery, czyli ograniczniki (predkosci obrotowej, cisnienia itd) - box ich nie zmienia, chip tak. A cena moze byc nizsza niz drogiego boxa - szczerze odradzam boxa.

[ Dodano: 13 Lip 2006 19:09 ]
P.S. Dokladnie przejrzalem logi - mam ponad 2400mBar (2417).



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lip 14, 2006 08:29

dziechu pisze:mam ponad 2400mBar (2417).
na seryjnej sprężarce od 1Z ?



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt lip 14, 2006 08:46

ja tez mam pod 2400 na seryjnym sofcie :P


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt lip 14, 2006 09:19

Corvax pisze:ja tez mam pod 2400 na seryjnym sofcie
A jak? Dlaczego komputer nie otwiera zaworu albo nie przechodzi w tryb awaryjny? Jakas 'przekladnie cisnienia' na wezyku?

[ Dodano: 14 Lip 2006 09:22 ]
cowboy pisze:na seryjnej sprężarce od 1Z
Chyba na seryjnej (ja nie wymienialem:), dlaczego pytasz? Program mam od Uysego, jest dla 1Z, skoro w 'Specified MAP' czyli cisnieniu wymaganym jest wartosc max 2427, to znaczy ze chyba wiekszosc 1Z to potrafi?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lip 14, 2006 10:11

tylko ciśnienie max ma 2 składniki atmosferyczne + to co dopompuje suszara.. ile u Ciebie dmuchnie suszara na max ja się pytam?



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt lip 14, 2006 11:10

To jest wartosc bezwzgledna z pomiaru cisnienia w kolektorze ssacym. Jak sobie odejmiesz atmosferyczne (ok. 1000) to zostanie 1400 ponad atmosferyczne, zreszta dziwnie pytasz jakbys nie wiedzial co VAG podaje:)

[ Dodano: 14 Lip 2006 11:12 ]
P.S. Moze roznica wynika z tego za mam w aucie zamontowana turbosprezarke a nie suszarke, przy suszarkach wartosci moga byc inne ;)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lip 14, 2006 11:46

dziechu pisze:zreszta dziwnie pytasz jakbys nie wiedzial co VAG podaje:)
nie wiem czekam od 10 dni az mi viaken dośle interfejsa... myślałem że VAG podaje też wartość doładowania? bo jest też przecież czujnik ciśnienia atmosferycznego..

a te 1,4 Bara to jest ciągle czy w overboost-cie? bo jeśli ciągle to znaczyłoby że turbosprężarka z 1Z jest wydajniejsza niż w AFN..

być może warftość max z mapy dotyczy takze overboosta?

ja mam wartość stałą około 1,165 Bar (serynie jest max 0,95 Bar), a przy gwałtownym przybutowaniu skacze mi grubo ponad 1,5 Bara na wskaźniku - tak więc w overboostcie mam pewnie z 1,8 Bara co pewnie da wartość max 2800 mBar



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt lip 14, 2006 11:55

Nie wiem na ile 'ciagle' bo nie mam blisko dlugiej, pustej drogi na testy, ale wg logow z VAGa to trzyma w okolicach 1400 przez 6-7 sek (potem musze zdjac noge z gazu bo droga sie konczy:), wiec chyba jest to ciagla wartosc. Pomiary robilem na 5 biegu od 1400 obr/min. Pelne cisnienie (powyzej 1300) osiagal od ok. 1900 obr/min.

[ Dodano: 14 Lip 2006 11:57 ]
VAG podaje bezwzgledna wartosc cisnienia doladowania i cisnienie atmosferyczne - mozna odjac. Ale poniewaz cisnienie atmosferyczne niewiele sie zmienia (980-1020) to mozna latwo przestawic sie na wartosc bezwzgledna.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lip 14, 2006 11:58

Pelne cisnienie (powyzej 1300) osiagal od ok. 1900 obr/min.
czyli dmucha lepiej niż AFN, u mnie jest overboost pona 1,5 bar a potem trzyma te prawie 1,2 Bara w czasie przyspieszania..

[ Dodano: Pią Lip 14, 2006 11:59 ]
czekam na interfejs - jak dostane to bede sie bawił :P

ps. jakiego softu używasz?



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt lip 14, 2006 12:01

cowboy pisze:ja mam wartość stałą około 1,165 Bar
Masz zmieniony program? To wyglada na slaby program, powinienes miec ciagle w granicach 1500mbar.

[ Dodano: 14 Lip 2006 12:02 ]
VAGCom 3.11_2



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 129 gości