nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

Post autor: Qto » ndz maja 06, 2012 11:11

wielblad2 pisze:dolny wąż powinien być zimny lub chłodny
zimą owszem...nie przy obecnych temperaturach - ten silnik się przegrzewa...
Zimą, kiedy silnik ma problem ze złapaniem temperatury roboczej to termostat ma mu w tym pomóc...i wtedy dolny wąż ma być zimny, bynajmniej nie może być ciepły dopóki silnik się nie nagrzeje
Latem gdyby dolny wąż miał być zimny, to po co mi chłodnica i wentylatory na niej skoro termostat nie puszcza obiegu na chłodnicę ?? Latem termostat otwiera się po kilku minutach i dalej robotę wykonuje termowłącznik na chłodnicy, wentylatory i sama chłodnica. Gdyby termostat nie puścił to moment by się płyn zagotował.
piotrekgal pisze:tylko moze wspomne jeszcze raz, przy ok 85*C mam dolny ciepławy ale nie gorący, jak ponad 90*C to dopiero robi sie goracy, to moze wlasciwe jest? gorzej chyba gdyby dolny byl goracy przy tych 85*C.
tzn że termostat puszcza prawidłowo...mógłbyś go wyciągnąć, silnik dalej by się grzał bo nie tu leży przyczyna.

to że stojąc w korkach temperatura idzie w górę to normalne...w upalne dni jak stoję w korku to co chwilę wentylatory się załączają. Sprawdź przy jakiej temperaturze załączają się u Ciebie - może czujnik w chłodnicy załącza je zbyt późno? Pytanie też czy silnik nie nagrzewa się zbyt szybko, bo może jest problem mechaniczny typu pompa wody...

Termostat zostaw w spokoju, mógłby być powodem grzania się silnika gdyby się nie otwierał...ale ten się otwiera. Jakby się otwierał za szybko to byś na pewno odczuł to zimą.



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

Post autor: wielblad2 » ndz maja 06, 2012 11:18

Przy bardzo intensywnym użytkowaniu auta w mieście żywotność termostatu szybciej się kończy ,gdyż częściej zmuszany jest do pracy. Coś podobnego do włącznika od czajników bezprzewodowych z czasem nie idzie go załączyć -bimetal zakończył żywot.To samo tutaj bimetal traci właściwości i pupa,albo otworzy do połowy i nie zamknie (obieg półotwarty)lub nie otworzy wcale lub za późno.Postaraj dobrać termostat katalogowo do typowo twojego oznaczenia silnika .Bywa czasem tak że różnice są minimalne termostat wejdzie ale jego praca pozostawia wiele do życzenia (AUTOPSJA).


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

Post autor: piotrekgal » ndz maja 06, 2012 11:19

Qto pisze: to że stojąc w korkach temperatura idzie w górę to normalne...w upalne dni jak stoję w korku to co chwilę wentylatory się załączają. Sprawdź przy jakiej temperaturze załączają się u Ciebie - może czujnik w chłodnicy załącza je zbyt późno? Pytanie też czy silnik nie nagrzewa się zbyt szybko, bo może jest problem mechaniczny typu pompa wody...

Termostat zostaw w spokoju, mógłby być powodem grzania się silnika gdyby się nie otwierał...ale ten się otwiera. Jakby się otwierał za szybko to byś na pewno odczuł to zimą.
u mnie wentylatory wlaczaja sie raz przy juz ok 90*C a ostatnio bylo ok 98*C i nie chodzily, pompa wody mam nowa- na ten cel specjalnie ja wymienilem przy wymianie rozrządu.
Jesli chodzi o zime to silnik juz tak szybko sie nie chce nagrzewac tak jak to powinien robic TD (niby predzej anizeli TDI) a u mnie w cale tak nie jest. Chociaz cieplejsze powietrze z nawiewu pojawia sie stosunkowo szybko.

wielblad2 pisze:Postaraj dobrać termostat katalogowo do typowo twojego oznaczenia silnika .Bywa czasem tak że różnice są minimalne termostat wejdzie ale jego praca pozostawia wiele do życzenia
byl dobierany wg katalogu, tylko jak juz bardziej dokladnie siegam pamiecią to ze 4 do 5 lat do tylu. Wtedy to tylko z przyczyn, ze wskazowka nie pojawiala sie do 90*C (nie pojawia sie do dzis ale to juz inna spiewka) a to grzanie zaczelo sie szczegolnie jak wykonalem mody dla silnika 2 lata temu juz bodaj np garrett t3, fmic, przelot itd
Ostatnio zmieniony ndz maja 06, 2012 11:25 przez piotrekgal, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

Post autor: Qto » ndz maja 06, 2012 11:21

wielblad2, ale ten termostat się otwiera (dolny wąż gorący) więc dlaczego on miałby być powodem wysokiej temperatury ??
wielblad2 pisze:temperatura otwarcia termostatu to w zależności od modelu 85-87 stopni,to skąd u ciebie bierze się ponad 90
z tego co piszesz wynika, że termostat generuje temperaturę...
Silnik nagrzewa się bo pracuje...jak nie będzie sprawny układ chłodzenia to nagrzeje się nawet do 110* pomimo sprawnego termostatu.
Termostat ma pomagać w dogrzewaniu silnika zimą zamykając duży obieg...latem ma się po prostu otworzyć i resztę robi układ chłodzenia - ten termostat otwiera się więc nie on jest problemem.



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

Post autor: wielblad2 » ndz maja 06, 2012 11:26

piotrekgal napisał(a):
tylko moze wspomne jeszcze raz, przy ok 85*C mam dolny ciepławy ale nie gorący, jak ponad 90*C to dopiero robi sie goracy, to moze wlasciwe jest? gorzej chyba gdyby dolny byl goracy przy tych 85*C.Owszem dolny będzie ciepławy a gorący po otwarciu ale tylko przez chwilę , potem dalej ciepławy.Mimo wszystko termostat nie powinien dopuścić do powyżej 90.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

Post autor: piotrekgal » ndz maja 06, 2012 11:28

zerknijcie o ile mozecie na moj poprzedni post, nt zimy, modyfikacji dla silnika, moze to cos dopowie



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

Post autor: wielblad2 » ndz maja 06, 2012 11:34

Po przeczytaniu wątku kolegi QTO skłoniłbym się do czujnika w chłodnicy.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

Post autor: Qto » ndz maja 06, 2012 11:35

wielblad2 pisze:Mimo wszystko termostat nie powinien dopuścić do powyżej 90
silnik generuje temperaturę...termostat to zawór który puszcza płyn na duży obieg, nie od niego zależy temperatura silnika. Przy obecnych temperaturach zależałaby gdyby termostat się nie otwierał - ten się otwiera. Zdaje mi się że mylisz funkcję termostatu zimą...z tym co ma robić przy wysokich temperaturach - ma się po prostu otworzyć aby dopuścić płyn do chłodnicy i aby ten mógł się tam schłodzić za sprawą chłodnicy, wentylatorów na niej i czujnika który je włącza.
Gdyby wyciągnął termostat i silnik dalej by się grzał to powodem byłby brak termostatu ?? Oczywiście że nie...



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

Post autor: wielblad2 » ndz maja 06, 2012 11:40

QTO zgadzam się z tobą całkowicie -trochę popie......m wątki fizyki .Co jeszcze można oblukać to czujnik w chłodnicy.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

Post autor: piotrekgal » ndz maja 06, 2012 11:45

mhm, czyli termostat zostawic w spokoju jednak, a czy jeszcze problemem grzania sie moze byc sprawa FMICa? mam go zalozonego od dolu po wysokość belki, góra przy grillu calkowicie odslonieta.



Awatar użytkownika
Jaworess
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 665
Rejestracja: pn sty 30, 2012 09:37
Lokalizacja: NOS
Kontakt:

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

Post autor: Jaworess » ndz maja 06, 2012 13:06

Panowie, pozwólcie że się podłączę. Mam Mk2 1,6 TD JR, wydaje mi się że mam za wysoką temp nominalną. Powiedzcie mi w którym miejscu powinien być wskaźnik temp...po środku, czy lekko po prawej...szukam, czytam i nic a widzę że Wy tu macie old schollowe furmanki jak ja :bajer: W Mk2 nie ma oznaczeń liczbowych, tylko podziałka.



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

nawet 100*C temp, ogrzewaniem studze, badanie

Post autor: Q_mac » ndz maja 06, 2012 13:39

W mk2 co czujnik to inne wychylenie, pozostało Ci zmierzyć temp. w zbiorniczku wyrównawczym. piotrekgal, pisałem Ci że mam tak samo i nie powoduje to wzrostu temp. :D Zbadaj termostat czy się otwiera do końca, albo nawet na próbę go wywal. Jak to nie pomoże szukaj w kącie wtrysku.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 189 gości