Strona 2 z 2

: czw kwie 27, 2006 21:33
autor: Eryk1
Pieniędzy coraz mniej więc o tdi mogę pomażyć jak tak dalej pójdzie to chyba łatwiej trafię seata ibizę choć wolałbym golfa :okej:

: czw kwie 27, 2006 21:58
autor: zaprzal
Johny1984, zaleta TD jest to ze mozna w nim we wlasnym zakresie, praktycznie ZA DARMO dlubac, a taki wydlubany TD poradzi sobie spokojnie z seryjnym TDI, jak porzadnie zrobiony to z AFN-em takze... Zeby zawirusowac TDI to juz trzeba inwestowac sporo gotowki. Co nie zmienia faktu ze TD to stare kible a TDI to ogolnie bardzo dobre silniki. Eryk1, Jesli Cie stac to kupuj TDI najlepiej AFN

: wt sty 12, 2010 01:42
autor: sisu32
a

: wt sty 12, 2010 01:45
autor: ZbyszekGolf
Witam przecież pisałem
60km ma pompe bez lda ma katalizator mało wydajne wtryski
70km ma pompe z lda tzn grzybek na pompie lepsze wtryski w porównaniu do 60km
80km ma intercooler i lepsze wtryski w porównaniu do 70km

: wt sty 12, 2010 10:35
autor: Balugass
ZbyszekGolf, a znajdz mi 1.6 td w golfie III :bajer: bo tu mowa o III nie o II a w trójce siedział tylko 1.9 d,td oraz 1,9 sdi,tdi(90,110)

: wt sty 12, 2010 12:05
autor: arwam
wiercik pisze:TD czy TDI? Zalezy jaka bedzie roznica w cenie, bo jak nieznaczna to bierz TDI (najlepiej 110PS) :) Jesli bedzie Ci brakowalo mocy to 75 TD mozesz podkrecic do ponad 100PS, zaleta TD jest to, ze nie posiada on komputera i sam wszystko regulujesz w zaleznosci od upodobania.
na seryjnych gratach tak ale jeśli co nieco podmienisz to w sumie nie wielkim kosztem można dojść do 200KM
w TDI przy praktycznie każdej przeróbce trzeba liczyć się z korektami softu a to kosztuje.
TD w przeciwieństwie do TDI kręci sie znacznie wyżej po zablokowaniu działania części regulatora obrotów odpowiedzialnego za wysokie obroty.
w TDI możesz zakręcić do max 5500rpm.
za to odpowiednio przygotowane TDI przy spokojnej jeździe może nawet 4l/100km nie pochłaniać.
u mnie w MK2 przy płynnej jeździe z prędkościami 100-150km/h spalanie wychodzi między 3,7-4,3l/100km.
Plus TDI to jego elastyczność a minus brak ciągu w górnych obrotach gdzie TD się czuje znakomicie.
TDI jest dobre jeśli chodzi o komfort jazdy ale za to można z TD zrobić prawdziwy pocisk do objechania którego trzeba czegoś więcej niż BMW 325 :grin

[ Dodano: 12 Sty 2010 11:10 ]
zaprzal pisze:Co nie zmienia faktu ze TD to stare kible

zaprzal, z tym że to stare kible to się nie zgodzę, może i stare.
są trochę delikatniejsze ( głowica) ale odpowiednio zrobione, jest w stanie objechać nie jedno auto które konstruktorzy mają ambicję nazywać autem o sportowym zacięciu.
nie są tak ekonomiczne jak TDI ale są w stanie sobie poradzić z nie jednym TDI nawet PD oczywiście jeśli to PD nie ma 2XX KM i jakichś 4XX Nm
choć TD też nie daje sobie za bardzo w kaszę napluć ze względu na krótsze skrzynie ale i znacznie lepszy ciąg w górnych obrotach