Strona 2 z 3

Uciszenie AHF

: czw mar 15, 2012 20:26
autor: kw
krissMK4 pisze: jakie mogą byś jeszcze powody ubytku oleju ?
Nie ma żadnego nadmiernego ubytku oleju, wszystko w normie.

Uciszenie AHF

: czw mar 15, 2012 20:27
autor: krissMK4
czyli mówisz kolego ze to normalne że tyle mi ubywa na tyle km ?

Uciszenie AHF

: czw mar 15, 2012 20:33
autor: kw
Tak. Podaj jeszcze jaki olej zalewasz. Ja mam ALH (bliźniaczy silnik) auto bierze od 1 do 1,5 litra oleju na 10tys km i ma tak od zawsze, a silnik nie żaden trup tylko porządny z małym przebiegiem. Norma VW z książki serwisowej to 10l na 10tys czyli już kompletne wariactwo.

Uciszenie AHF

: czw mar 15, 2012 20:36
autor: krissMK4
Olej to półsyntetyk Castrol 10w40 i tak apropo mam przelatane 266 tyś niecofany nigdy w życiu , więc jeszcze trup nie jest

Uciszenie AHF

: czw mar 15, 2012 20:36
autor: iigAlisArr
Kąt sprawdź koniecznie, przynajmniej to wykluczysz jak ok. Lepszy wyciek niż przepalanie muszę przyznać, ale trochę ubywa - jednak mieści się w normie spokojnie. U mnie prawdopodobnie nic/minimalnie by ubywało gdyby nie fakt, że mam wyciek przez śrubę w misce. :?

Uciszenie AHF

: czw mar 15, 2012 20:40
autor: krissMK4
a jak bym był upierdliwy i chciał zlikwidować ubytek do minimum , (wiem że diesle wszystkie biorą olej ale chciałbym to ograniczyć do tego co musi :) , to do czego zajrzeć , pod te pokrywę to na pewno , uszczelniacze ?? turbo ? jest jeszcze jakieś miejsce ?

Re: Uciszenie AHF

: czw mar 15, 2012 20:51
autor: kw
krissMK4 pisze:a jak bym był upierdliwy i chciał zlikwidować ubytek do minimum , (wiem że diesle wszystkie biorą olej ale chciałbym to ograniczyć do tego co musi :) , to do czego zajrzeć , pod te pokrywę to na pewno , uszczelniacze ?? turbo ? jest jeszcze jakieś miejsce ?
Możesz się zainteresować tym wyciekiem, który jest jak już koniecznie musisz, jak nie puszcza "bączka" przy paleniu to uszczelniacze są ok, turba nie ruszaj jak jest ok (nie ma luzów, nie kopci). Widziałem ostatnio avensis, przebieg poniżej 100tys kupiona w 2009 roku, nie przejedzie 1500km bez dolewki na autostradzie, w serwisie mówią że ten typ tak ma, więc możesz wymienić pół silnika a i tak nie będzie jak nówka bo nówki są gorsze. Kolega Piasek polecał olej valvoline maxlife, u niego na tym smarowidle konsumpcja znacząco spadła, sam u siebie zaleje przy następnej wymianie :grin:

Uciszenie AHF

: czw mar 15, 2012 22:21
autor: krissMK4
to już wiem jaki olej wleje :) z tą avensis to tragedia . a po za tym ja turbo będę i tak robił... notlaufy itp , ratuje jak tylko mogę wd-40 ale coraz mniej to pomaga

Uciszenie AHF

: czw mar 15, 2012 22:53
autor: kw
krissMK4 pisze:to już wiem jaki olej wleje z tą avensis to tragedia . a po za tym ja turbo będę i tak robił... notlaufy itp , ratuje jak tylko mogę wd-40 ale coraz mniej to pomaga
Robił to znaczy czyścił VTG? A zrobiłeś diagnostykę i wszystko co należy sprawdzić przy notlaufach?

Uciszenie AHF

: czw mar 15, 2012 23:15
autor: krissMK4
nierobiłem , ale widze że sztanga coraz bardziej opornie chodzi i już nie pomaga smarowanie wd-40 więc pójdzie na czyszczenie a jak znajdą ze ciągnie olej to regeneracje , przepływka jest ok , n75 też , podciśnienie w przewodzie od zasobnika ma blisko 1 bar więc jest ok , nieszczelności niema , zostaje tylko VTG

Uciszenie AHF

: pt mar 16, 2012 20:58
autor: krissMK4
witam , dzisiaj zrobiłem troszkę badań nad moim AHF , wyczyściłem egr , ten waż gumowy który łączy egr z tym plastikowym przewodem jest wilgotny od oleju , znaczyć to może że turbo puszcza olej w dolot ? i po odpięciu przepływki zdawał się szybciej wkręcać na obroty , więc podejrzewam ze uszkodzona , planuje zrobić logi dynamiczne , i dosłownie błagam jakie je zrobić które bloki bs czy nie bs , żeby się wszystkiego dowiedzieć o notlauf itp , ja nie mam pojęcia na ten temat , a że kolega ma vaga to muszę mu powiedzieć co chce bo on raczej się nie bawi na codzień w logi że wie co i jak

Uciszenie AHF

: pt mar 16, 2012 21:51
autor: kw
krissMK4 pisze: ten waż gumowy który łączy egr z tym plastikowym przewodem jest wilgotny od oleju , znaczyć to może że turbo puszcza olej w dolot ?
Nie, olej w intercoolerze świadczy o puszczaniu oliwy przez turbo i to nie zawsze bo często też przez odmę idzie, swoją drogą poczytaj na forum o odłączaniu odmy, separatorze i oil cath tanku - lepsze to niż regeneracja dobrej turbosprężarki.
krissMK4 pisze: i dosłownie błagam jakie je zrobić które bloki bs czy nie bs
pełną instrukcję krok po kroku masz na forum, temat ABC diagnozowania i adaptacji - google i wszystko jasne.

Uciszenie AHF

: pt mar 16, 2012 22:36
autor: krissMK4
Kurde no ale to nic mi nie mówi czytałem to zanim postanowiłem napisać posta , chciałbym aby wiedzieć których grup logi zrobić i czy bs czy nie

Re: Uciszenie AHF

: pt mar 16, 2012 23:30
autor: kw
krissMK4 pisze:Kurde no ale to nic mi nie mówi czytałem to zanim postanowiłem napisać posta , chciałbym aby wiedzieć których grup logi zrobić i czy bs czy nie
Masz kabel i oprogramowanie? Jeśli tak to podłącz i poklikaj to jest bardzo proste.