Strona 2 z 46

: pn kwie 17, 2006 11:16
autor: dziechu
tu klin wyglada na dosc dobry stan - ciekawe dlaczego sie gibalo - jezeli luzne to wystraczylo dokrecic, albo bylo skrzywione? A tak wogole - czemu w tak krytycznych miejscach nie daje sie np. 3 kliny? przeciez koszt produkcji bylby podobny a niezawodnosc wieksza.

: pn kwie 17, 2006 12:00
autor: Razal
dziechu pisze:tu klin wyglada na dosc dobry stan - ciekawe dlaczego sie gibalo - jezeli luzne to wystraczylo dokrecic, albo bylo skrzywione? A tak wogole - czemu w tak krytycznych miejscach nie daje sie np. 3 kliny? przeciez koszt produkcji bylby podobny a niezawodnosc wieksza.
Gibało się może dlatego że ktoś wymienił koło a śrubę przykęcił starą :D :hmm:

Śruba stara ma już przekroczoną granicę plastyczności po jednym dokręceniu i nadaje się do śmiecia :hmm:

Na zdjęciu widać zresztą, że została ścięta :panna:

Mogło narobić koszmaru w motorku - o tym pewnie kolega Seba napisze

WSPÓŁCZUJE

: pn kwie 17, 2006 12:48
autor: Michnik
Razal pisze:
dziechu pisze:tu klin wyglada na dosc dobry stan - ciekawe dlaczego sie gibalo - jezeli luzne to wystraczylo dokrecic, albo bylo skrzywione? A tak wogole - czemu w tak krytycznych miejscach nie daje sie np. 3 kliny? przeciez koszt produkcji bylby podobny a niezawodnosc wieksza.
Gibało się może dlatego że ktoś wymienił koło a śrubę przykęcił starą :D :hmm:

Śruba stara ma już przekroczoną granicę plastyczności po jednym dokręceniu i nadaje się do śmiecia :hmm:

Na zdjęciu widać zresztą, że została ścięta :panna:

Mogło narobić koszmaru w motorku - o tym pewnie kolega Seba napisze

WSPÓŁCZUJE
U mnie tak prawdopodobnie było. Bo wymieniałem to koło pasowe i nie sądze, żeby mechanik śrube wymienił. A nowe(tzn używane) też się gibało i mechanik mówił, że mniej sie giba i żeby jeździć. Jak sie okażę, że to po części jego wina to mu chyba głowe urwe!

: pn kwie 17, 2006 13:12
autor: Razal
Michnik pisze:
Razal pisze:
dziechu pisze:tu klin wyglada na dosc dobry stan - ciekawe dlaczego sie gibalo - jezeli luzne to wystraczylo dokrecic, albo bylo skrzywione? A tak wogole - czemu w tak krytycznych miejscach nie daje sie np. 3 kliny? przeciez koszt produkcji bylby podobny a niezawodnosc wieksza.
Gibało się może dlatego że ktoś wymienił koło a śrubę przykęcił starą :D :hmm:

Śruba stara ma już przekroczoną granicę plastyczności po jednym dokręceniu i nadaje się do śmiecia :hmm:

Na zdjęciu widać zresztą, że została ścięta :panna:

Mogło narobić koszmaru w motorku - o tym pewnie kolega Seba napisze

WSPÓŁCZUJE
U mnie tak prawdopodobnie było. Bo wymieniałem to koło pasowe i nie sądze, żeby mechanik śrube wymienił. A nowe(tzn używane) też się gibało i mechanik mówił, że mniej sie giba i żeby jeździć. Jak sie okażę, że to po części jego wina to mu chyba głowe urwe!
W mózgu niech mu się giba :panna: - a Ty zmień mechanika - szkoda auta!!

: pn kwie 17, 2006 15:14
autor: dziechu
tez tak mysle - w tym miejscu powinno byc wszystko wzorcowo, nowe kolo, nowa sruba (firmowa), dokrecone dynamometrycznie, zadnego gibania, zadnych luzow.

: pn kwie 17, 2006 18:59
autor: Michnik
Razal pisze:
Michnik pisze:
Razal pisze: Gibało się może dlatego że ktoś wymienił koło a śrubę przykęcił starą :D :hmm:

Śruba stara ma już przekroczoną granicę plastyczności po jednym dokręceniu i nadaje się do śmiecia :hmm:

Na zdjęciu widać zresztą, że została ścięta :panna:

Mogło narobić koszmaru w motorku - o tym pewnie kolega Seba napisze

WSPÓŁCZUJE
U mnie tak prawdopodobnie było. Bo wymieniałem to koło pasowe i nie sądze, żeby mechanik śrube wymienił. A nowe(tzn używane) też się gibało i mechanik mówił, że mniej sie giba i żeby jeździć. Jak sie okażę, że to po części jego wina to mu chyba głowe urwe!
W mózgu niech mu się giba :panna: - a Ty zmień mechanika - szkoda auta!!

NO mechanika nie problem zmienić. Tylko co z kosztami naprawy? Przecież to w sumie więcej jego wina niż moja , że zrobił jak zrobił! Ufff

: wt kwie 18, 2006 12:03
autor: Marqs84
mozna jakos sprawdzić czy trzeba koniecznie zmienic pasek?
w grudniu sprowadzilem mk3 tdi no i jeszcze nie zmienilem paska...narazie nie mam kaski... mechanik zaspiewal cene ok 600zl :|
O jakim gibaniu byla mowa? czego?
Troche sie boje zeby mi nie pier*** pasek :/ Podobno poprzedni wlasciciel powiedzial ze jeszcze na nim mozna zrobic ok 10tys km :| ...

: wt kwie 18, 2006 12:25
autor: greg
Marqs84, jak jesteś bogaty to jeździj dalej na starym pasku, a jak masz mało kasy to pożycz i zmieniaj pasek w holerę, bo jak pęknie to koszt będzie 600x 2 lub 3.

[ Dodano: Wto Kwi 18, 2006 12:29 pm ]
co do auta Michnika - właśnie oglądałem, - rozrząd jak na razie się nie przestawil a kółko to się gibie jak pijany w tańcu... Gorzej bo ten sam mechanik mu cos kombinowal z cisnieniem turbo i teraz słychać takie wycie na wolnych obrotach właśnie z okolic turbiny - jak obroty przekroczą 2tys przestaje wyć zaczyna świszczeć, w dodatku samochód na wolnych obrotach szarpie i przerywa - niebieskie spaliny al enie olejowe tylko raczej takie jak nie spalone paliwo... Zastanawiam się - skoro stalo się to nagle a rozrząd nie przestawiony - uszczelka pod głowica czy pompa..

: wt kwie 18, 2006 18:31
autor: Michnik
Być może sie okaże jednak pierdoła, czyli jakaś dźwigienka zacięta ta z tyłu turbiny....Co do koła pasowego to i tak wymienie tylko zastanawiam sie czy razem z tym zębatym?

Re: Tak się kończy 'gibanie' koła pasowego

: wt kwie 18, 2006 21:57
autor: miki15
sebanr1 pisze:Witam.
Mechanik powiedział, że lekko gibające się koło pasowe na wale to nic poważnego.
Teraz wiem, że mechanik też za bardzo poważny nie jest.
Oto świeże zdjęcia z dzisiejszej wycieczki za miasto.
Trzeba będzie chyba nowego silnika szukać.
PS. Ma ktoś do sprzedania 1.9 AAZ?
Obrazek
Obrazek

Najnowsze wieści:
Pęknięty na dwie części wałek rozrządu, roztrzaskana szklanka, dwie kolejne mocno walnięte.
Jutro ściąganie głowicy.
Miałem ten sam przypadek. Mam MK3 2.0GTI 115KM tak samo się gibało i tak samo się urwało
tylko że nic się nie stało złożyłem i śmigam dalej ale koło pomimo wymiany na nowe dalej się troszkę gibie DLACZEGO POMOCY
jak to opanować?

: wt kwie 18, 2006 22:36
autor: Kapibara
mnie przestraszyliscie i juz dzis zmienilem wszystkie poaski i rolke. dobre sa paski conti??? po jakim czasie mam pewnosc przynajmniej moge przypuszczac ze wszystko jest oki i nei spadnie albo nei strzeli???

: wt kwie 18, 2006 23:27
autor: twardy
A ja jutro do sklepu i do znajomego mechanika i tak długo zwlekałem! :satan:

: wt kwie 18, 2006 23:52
autor: sanky
z własnego doświadczenia- mam 1.9 AAZ- przy wymianie kółka sprawdzić klin na czole wału u mnie poszło 2 razy nowe kółka nic nie dały dopiero regeneracja wału i zrobienie go tak by pasowało kółko od TDI i kółko nie "gibie" sie w ogóle. Mechanik powiedział słuszne stwierdzenie " za te kliny to VW powinni dać Nobla" :-)

: śr kwie 19, 2006 08:50
autor: miki15
sanky pisze:z własnego doświadczenia- mam 1.9 AAZ- przy wymianie kółka sprawdzić klin na czole wału u mnie poszło 2 razy nowe kółka nic nie dały dopiero regeneracja wału i zrobienie go tak by pasowało kółko od TDI i kółko nie "gibie" sie w ogóle. Mechanik powiedział słuszne stwierdzenie " za te kliny to VW powinni dać Nobla" :-)
Jaki jest koszt takiej naprawy ? :crazy: