Dokładnie te czerwone kreski to ograniczenia prędkości, a nie momenty zmiany biegów.ja4rqu pisze:te kreski nie są od zmian biegów tylko mówią o maksymalnych prędkościach na poszczególnych obszarach. Jest np kreska przy 50 obszar zabudowany, 70 obszar niezabudowany, 110 droga ekspresowa. na tym polegaja czerwone kreski a nie podpowiedź dotycząca zmian biegów.
1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1279
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
- Lokalizacja: Pisz/Białystok
1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km
Nic już nie będzie takie same.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km
to dlaczego przy różnych silnikach te kreski są w różnych miejscach?
jedna czerwona gruba jest zawsze przy 50 i ona może i mówi o maksymalnej prędkości w terenie zabudowanym.
a pozostałe są takie 1kreska 2kreski3kreski i 4 kreski
myślę że to jest do maksymalnej prędkości na poszczególnych biegach i dlatego kreski oznaczają np. dany bieg trzeci 3kreski a czwarty 4 kreski uważam że jak by te kreski miały wskazywać maksymalne prędkości na poszczególnych obszarach to wszędzie by stało po jednej kresce a nie 1,2,3,4. mogę się mylić, jak ktoś wie że jest inaczej niech napisze
jedna czerwona gruba jest zawsze przy 50 i ona może i mówi o maksymalnej prędkości w terenie zabudowanym.
a pozostałe są takie 1kreska 2kreski3kreski i 4 kreski
myślę że to jest do maksymalnej prędkości na poszczególnych biegach i dlatego kreski oznaczają np. dany bieg trzeci 3kreski a czwarty 4 kreski uważam że jak by te kreski miały wskazywać maksymalne prędkości na poszczególnych obszarach to wszędzie by stało po jednej kresce a nie 1,2,3,4. mogę się mylić, jak ktoś wie że jest inaczej niech napisze
- ja4rqu
- Gadatliwa bestia
- Posty: 635
- Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
- Lokalizacja: Okolice Przemyśla
1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km
Idąc Twoim tropem producenci aut powinni stosować jedna czcionkę w licznikach jeden kolor podświetlenia itp. Po prostu pasowało im 3 kreski to dali 3. proste. Jezeli to by chodziło o prędkości dla poszczególnych biegów to musiały byc zawsze w różnym miejscu. Nie każde auto ma np takie same przełożenia biegów.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km
ja4rqu
kreska przy 50 obszar zabudowany, 70 obszar niezabudowany, 110 droga ekspresowa.
Jezeli to by chodziło o prędkości dla poszczególnych biegów to musiały byc zawsze w różnym miejscu. Nie każde auto ma np takie same przełożenia biegów.
właśnie te kreski są u mnie w innych miejscach niż ty wypisałeś dlatego wychodzi że są różne przełożenia i kreski w innych miejscach
jak by były do dopuszczalnych prędkości to zawsze musiały by być w tych samych miejscach na każdym zegarze a tak nie jest
kreska przy 50 obszar zabudowany, 70 obszar niezabudowany, 110 droga ekspresowa.
Jezeli to by chodziło o prędkości dla poszczególnych biegów to musiały byc zawsze w różnym miejscu. Nie każde auto ma np takie same przełożenia biegów.
właśnie te kreski są u mnie w innych miejscach niż ty wypisałeś dlatego wychodzi że są różne przełożenia i kreski w innych miejscach
jak by były do dopuszczalnych prędkości to zawsze musiały by być w tych samych miejscach na każdym zegarze a tak nie jest
- ja4rqu
- Gadatliwa bestia
- Posty: 635
- Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
- Lokalizacja: Okolice Przemyśla
1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km
Zauważ tez zmiany w dopuszczalnych prędkościach ktore wydarzyły sie na przestrzeni lat. Teraz np w niektórych miastach jest ograniczenie do 30 i tez jest kreska przy 30. Ale najlepiej byloby zapytac sie producenta:)
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km
Ale najlepiej byloby zapytac sie producenta:)
właśnie było by najlepiej u mnie 1 kreska jest na 34 to też by nie pasowało następna ponad 60 a 3 przy 93 a 4 przy 132 tak mniej więcej, prędkości nie są równe
właśnie było by najlepiej u mnie 1 kreska jest na 34 to też by nie pasowało następna ponad 60 a 3 przy 93 a 4 przy 132 tak mniej więcej, prędkości nie są równe
1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km
Chłopaki, ten problem był już wałkowany na forum - chodzi o maksymalną szybkość na poszczególnych biegach, skan z książki:
Na początek sprawdź czy dolny wąż od chłodnicy (ten między chłodnicą i termostatem) nie robi się ciepły przed osiągnięciem stałej temperatury roboczej. Jeśli zacznie nagrzewać się wcześniej, to znaczy że nie trzyma właściwie.

Jakiej firmy ten nowy termostat? Dobrze byłoby sprawdzić temperaturę przy jakiej się otwiera, gotując go na kuchni, ale trzeba go znów wyciągać i mieć termometr z odpowiednią skalą.Titanos pisze:Po wymianie sie unormowalo ale wydaje mi sie ze i tak cos moze byc na rzeczy bo wskazowka podnosi sie regularnie ale tylko kawalek (moze o grubosc wskazowki) poza to grube biale pole z lewej strony. Czy nie powinna byc pionowo na srodku? moze czujnik temperatury?
Na początek sprawdź czy dolny wąż od chłodnicy (ten między chłodnicą i termostatem) nie robi się ciepły przed osiągnięciem stałej temperatury roboczej. Jeśli zacznie nagrzewać się wcześniej, to znaczy że nie trzyma właściwie.
1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km
Witam, pompe wtryskowa mam ponoc ustawiona ksiazkowa z rozrzadem na znaki. Przymierzam sie teraz do wymiany koncowek wtryskow tylko nie moge znalezc do mojego silnika? na allegro widze tylko do samego diesla 54km i z turbo ale w odmianie 70 km, a gdzie do mojego 60km ? poradzi ktos gdzie szukac i koniecznie jakie poleca, boscha? ewentualnie co jeszcze wymienic podczas grzebania przy wtryskach poza koncowkami?
Przy okazji wyczytalem gdzies na naszym forum jeszcze o zaworze WG?
z gory dziekuje za posty
Przy okazji wyczytalem gdzies na naszym forum jeszcze o zaworze WG?
z gory dziekuje za posty

-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km
napewno trzeba jeszcze podkładki pod wtryskiwacze kupić, może lepiej założyć od 70km to będzie troszkę mocniejszy, a jak nie to napisz do sprzedawcy powinien mieć i do 60km firmy boscha lub monark
1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km
a ustawic wtryski jakos trzeba specjalnie? czy wystarczy "podworkowy" mechanik ?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km
trzeba ustawić żeby się otwierały przy ciśnieniu 155bar, jak mechanik podwórkowy ma przyrząd to ci ustawi,a jak nie to do pompiarza trzeba
1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km
Witam ponownie, dalej borykam sie z przepalami ale glownie mam pytanie czy czujnik temperatury moze miec wplyw na to spalanie? bo tego elementu nie sprawdzalem i wtryskow, cala reszta chyba co mozliwe sprawdzone. Krotko przypomne o "wskazowce chlodziwa", podnosi sie plynnie i stopniowo podczas jazdy ale tylko ciutke powyzej grubej kreski na skali od lewej i utrzymuje sie tam na mur beton. W lato jak stal dlugo w korku to wskazowka powedrowala kawalek za polowe i wlaczyl sie wentylator i spadla na srodek. Natomiast po wznowieniu jazdy powrocila na "stare" miejsce pod gruba kreske ku lewej stronie i tam sie trzymala znowu bez drgniecia. Ogolnie teraz mamy zime, ogrzewanie mam, wydaje sie ze dobre bo przy -20 nawet spokojnie dawalo rade ale moze sie myle i moze byc jeszcze lepsze(czytalem o takim zludzeniu ze dobrze grzeje na naszym forum). Ogolnie czy moge po tym stwierdzic cokolwiek w kwestii termostatu i czujnika temperatury (o ile ma on wplyw na spalanie bo nie wiem). Co do wtryskow to auto przy normalnej jezdzie nic kompletnie nie kopci, nawet pary wodnej przy nagrzanym silniku, a wydaje mi sie ze powinien dawac z rury gdyby wtryski laly? (jesli sie myle poprawcie mnie). Kolega dzisiaj za mna sie przejechal i mowil ze grama dymka nie puszcza golfik, dopiero jak go na 2-ce do 60km/h bujnalem to szary dymek jedynie puscil raz i tyle.
Prosze o porady co jeszcze moge zrobic z moim "niewiernym"
pozdrawiam
Prosze o porady co jeszcze moge zrobic z moim "niewiernym"

pozdrawiam
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
1.6 TD 1V spalanie 8l na 100km
termostat ma wpływ na pewno na spalanie wskazówka powinna stać pionowo 90stopni
wychodzi na to że termostat do wymiany, sam wskaźnik z czujnikiem nie ma wpływu na spalanie jak już coś to termostat.
wtryski tak jak mówisz jak by lały to był by czarny dym jak go nie ma to powinno być dobrze
wychodzi na to że termostat do wymiany, sam wskaźnik z czujnikiem nie ma wpływu na spalanie jak już coś to termostat.
wtryski tak jak mówisz jak by lały to był by czarny dym jak go nie ma to powinno być dobrze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 64 gości