Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
lukasz.gtd
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
Kontakt:
Post
autor: lukasz.gtd » ndz gru 04, 2011 07:14
specWROC pisze:chodzi o to że temperatura nie jest na środku wskazówki tylko przed nia
Czyli za wcześnie otwiera, bo za wychylenie wskazówki odpowiedzialny jest czujnik na króćcu wychodzącym z głowicy.
Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)
-
Mumin90
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
-
Kontakt:
Post
autor: Mumin90 » ndz gru 04, 2011 08:21
to jaki byś kupił teraz termostat zamiast wahlera?
-
specWROC
- (()())G.O.L.F.(()())
- Posty: 966
- Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontakt:
Post
autor: specWROC » ndz gru 04, 2011 11:29
nie wiem co kolwiek innego
teraz tak patrząc stojąc przed otwarta maską są dwa czujniki w króćcu który wychodzi z głowicy.ten górny czujnik skierowany w górę odpowiada za świece kiedy mają grzać kiedy nie,czyli tutaj chodzi o ten z boku skierowany w prawo?????????
to chyba jest tak że skoro mam tego wahlera to po prostu trzyma temperaturę przed 90????
sprawdziłem jak auto dłużej pochodzi wskazówka dochodzi na środek i włącza się dolny obieg a wiatrak jak jest między środkową a kolejna
-
grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Post
autor: grandi » ndz gru 04, 2011 12:32
Prawidłowy termostat Wahlera to z tego co pamiętam 87 stopni , a wahlera już mam z 3 lata.
Taka u mnie temperatura jest w lato
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie
viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
-
ja4rqu
- Gadatliwa bestia
- Posty: 635
- Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
- Lokalizacja: Okolice Przemyśla
Post
autor: ja4rqu » ndz gru 04, 2011 13:11
ale ja nie rozumiem jednego, o co tyle szumu, o to że wskaźnik jest 2 mm przed środkową kreską? Ludzie, masz silnik ciepły, termostat otwiera przy 87 stopniach i dobrze. Można by było się martwić jak by się przegrzewał bądź w ogóle nie dogrzewał. Jak osiagniesz taką temperature to stań włącz wyłącz światła poruszaj licznikiem i zobaczysz czy wskazówka nie drgnie. W tdi pokazuje 90 stopni nawet jak ma 80 czy 98.
-
specWROC
- (()())G.O.L.F.(()())
- Posty: 966
- Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontakt:
Post
autor: specWROC » ndz gru 04, 2011 15:40
grandi pisze:Prawidłowy termostat Wahlera to z tego co pamiętam 87 stopni , a wahlera już mam z 3 lata.
Taka u mnie temperatura jest w lato
a w w zimie
-
piana_89
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: śr lis 16, 2011 20:29
- Lokalizacja: Łomża / Warszawa
Post
autor: piana_89 » ndz gru 04, 2011 20:49
Witam, u mnie w golfie temp siega troche powyzej srodkowej kreski i mysle ze jest dobrze bo mechanik mowil ze w dieslach taka temp pracy powinna byc od 90 stopni do 100
pozdro
-
specWROC
- (()())G.O.L.F.(()())
- Posty: 966
- Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontakt:
Post
autor: specWROC » ndz gru 04, 2011 21:20
piana_89 pisze:Witam, u mnie w golfie temp siega troche powyzej srodkowej kreski i mysle ze jest dobrze bo mechanik mowil ze w dieslach taka temp pracy powinna byc od 90 stopni do 100
pozdro
teraz wzimie taka masz?
-
lukasz.gtd
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
Kontakt:
Post
autor: lukasz.gtd » ndz gru 04, 2011 22:40
Panowie tylko przy tych całych przemyśleniach nie zapomnijcie że na liczniku macie wskaźnik, a nie miernik, a wskaźnikowi daleko do miernika, więc jak brakuje 2 mm wskazówce do pionu to jest ok. Osobiście uważam że Wahler to bardzo dobra firma, jeżeli chodzi o termostaty.
Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)
-
inż. Mk2_marcin
- Golfista
- Posty: 2034
- Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: inż. Mk2_marcin » ndz gru 04, 2011 23:15
lukasz.gtd, Polać temu Panu
rzec dobrze gada
do tematu: jak długo wam nagrzewa się silnik ile km? wiadomo że mocno to cisnąć na zimnym nie powinno się
-
specWROC
- (()())G.O.L.F.(()())
- Posty: 966
- Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontakt:
Post
autor: specWROC » pn gru 05, 2011 00:33
wiem że dla niektórych temat może się wydać irytujący ale wierzcie mi przeszukałem całe forum i nie znalazłem żadnej konkretnej odpowiedzi....
zrobiłem ostateczny dokładny test:
zakładając
(gruba biała kreska 50-70 stopni,
kolejna 80
środek 90)
wyjazd spod domu spokojna jazda po 5 km wylot za miasto i....
do 100 km/h temperatura cały czas 80stopni
przy zwalnianiu do 50 km/h temperatura 82 stopni
potem delikatny but do 140 km/h i temperatura max 85 stopni ani drgnie dalej
-zrobiłem tak 30 km
odrazu otwieram maskę i dół chłodnicy zimny oraz dolny wąż zimny
-więc do auta i szybka fajka temperatura rośnie 85 stopni 87
i tak po 87 wyskoczyłem spowrotem zajrzeć jak sytuacja i...
dół chłodnicy gorący a dolny wąż taka temp jak górny potem zgasiłem na chwilę silnik....
następnie powrót jazda tak do 100km/h temp spadła to 82-83 i przy butowaniu znów max 85....
po 30 kilometrach wysiadłem z auta i dolny wąż zimny, na pewno jakbym znów z 3 minuty odczekał o by
dolny obieg zadziałał.....
1. nie wiem co myśleć auto 4tys po remoncie
2. czy termostat odpowiada za wychylenia wskazówki????
czy z tego powodu że wahler to roboczo powinno mimo wszystko przecież pokazywać 90???
ps. zrobiłem 60 km, stanie na światłach etc, jakbym nie zatrzymał się na fajkę to zapewne dolny obieg by nie zadziałał....
ps.2 proszę o wyrozumiałość ale tak to jest jak ostatnią kasiorę się wyda na remont ulubionego klekota
-
Mumin90
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
-
Kontakt:
Post
autor: Mumin90 » pn gru 05, 2011 06:33
odchylenia wskazówki przy butowaniu w tych silnikach to akurat normalna sprawa
jak masz 2 czujnik tem to możesz podmienić i zobaczyć co będzie na drugim
-
lukasz.gtd
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
-
Kontakt:
Post
autor: lukasz.gtd » pn gru 05, 2011 08:38
czarnybrat pisze:
do tematu: jak długo wam nagrzewa się silnik ile km? wiadomo że mocno to cisnąć na zimnym nie powinno się
W lecie szybko, ale w zimie powiedzmy przy -10 stopniach na zewnątrz to około 10km do wskazówki w pionie (nie wychodząc powyżej 2.5k obrotów, bo w końcu mamy zimny silnik).
Kiedyś na forum znalazłem info o grzałkach w blok do 1.6TD, ale temat padł.
Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)
-
tomogolf2
- Forum Master
- Posty: 1172
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
- Lokalizacja: Mrągowo
-
Kontakt:
Post
autor: tomogolf2 » pn gru 05, 2011 09:13
U siebie mam załozlony termast na 80st i wskaznik pokazuje pomiedzy 1 kreska a połowa skali...
zauwazylem kiedys ze duza role odgrywa rowniez wielkosc chłodnicy, mialem wieksza i trzymal mniejsza temperature poniezej połowy, załozylem mniejsza z racji modyfikacji przy silniku automatycznie temperatura podrosła tak do polowy skali...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 129 gości