Strona 2 z 3

Problem z termostatem

: czw paź 27, 2011 16:16
autor: KamilP
Hmm.. Ale co sprawdziłem ten przewód na dole to zimny był. Chyba że trochę się otworzył i szybko ochłodził. Dzisiaj po 15 km tak samo.

Jak wrócę to go sprawdzę na postoju kiedy się otworzy

EDIT
Więc tak, jak wróciłem to postawiłem auto w garażu, termostat zamknięty, i czekam, czekam czekam.. przy lekko ponad 80 stopni termostat się otworzył. No nic, czekam czekam czekam.. włączył się wentylator, na blacie 90 stopni i za chwilę schłodził się do 80 stopni, wentylator zrobił swoje i zamilkł. Czyli wydaje mi się że wszystko jest ok tylko wskaźnik lekko przekłamuje. Dobrze myślę ? :chytry:

Problem z termostatem

: czw paź 27, 2011 19:47
autor: Sphinksus
Siemanko, i ja w najbliższym czasie zawalczę z termostatem, mam już z aso (Calorstat by Vernet), płyny nic tylko działać. Jednak już na starcie pojawia się problem... W dziale FAQ w temacie o wymianie termostatu mowa jest o jednej uszczelce którą daje sie na termostat a ja mam dwie!!! :shock: Z czego jedna większa od drugiej :shock: Pojawia się pytanie, Jak to zamontować? Która w środek a która na wierzch?

Problem z termostatem

: czw paź 27, 2011 20:23
autor: KamilP
Może spróbuj odkręcić to kolanko i wtedy przymierzyć, zobaczyć która gdzie pasuje

Problem z termostatem

: czw paź 27, 2011 20:36
autor: matiz_1990
Zakładasz tylko tą która pasuje.

Problem z termostatem

: czw paź 27, 2011 20:52
autor: KamilP
Albo w silniku ASV może jest na 2 uszczelki. Zaraz luknę do ETKI i schemacik prześlę

Problem z termostatem

: czw paź 27, 2011 20:55
autor: Sphinksus
byłbym wdzięczny, pewnie sieję panikę ale jak to rozbiorę to nie chce zostać z rozgrzebanym autem :)

Problem z termostatem

: czw paź 27, 2011 21:02
autor: KamilP
Obrazek
Czyli masz tak jak u mnie. Bierzesz tą uszczelkę wielkości termostatu, minimalnie mniejsza. Ona będzie pasować do tego kolanka. Dobrze będzie :) Tylko uwaga, wczoraj przez tą ETKĘ przestraszyłem sie że termostat odwrotnie siedział ale odwrotnie przynajmniej u mnie nie da się go włożyć więc jest ok :) Bo na schemacie wygląda jakby ten termostat był odwrócony.

Problem z termostatem

: czw paź 27, 2011 21:05
autor: Sphinksus
Dzięki :grin: , w międzyczasie jeszcze sprawdziłem w takiej książce książce o eksploatacji golfa i było podobne zdjęcie. Twój termostat też miał taki jakby wytłoczony kołnierz? :P

Problem z termostatem

: czw paź 27, 2011 21:08
autor: KamilP
Nom :) I uszczelka pasuje do tego kołnierza i na kolanko. Wszytko ładnie pasuje tylko uważaj żeby go równo włożyć bo w którymś temacie czytałem że mechanik gościowi 3 razy pod rząd krzywo włożył i tłumaczył się że dolny przewód powinien być ciepły żeby ciśnienie za duże nie było czy coś.. :panna:

Problem z termostatem

: czw paź 27, 2011 21:18
autor: Sphinksus
Dzięki :D Mam nadzieje że po zamontowaniu niedogrzanie silnika zniknie. :bajer:

Problem z termostatem

: sob paź 29, 2011 15:51
autor: Sphinksus
Wymienione, wszystko masakrycznie zapieczone. Termostat nie chciał wyjść razem z króćcem i przez to ułamały się dwie łapki odpowiedzialne za trzymanie go w kupie razem z króćcem. Mam nadzieje że nie będzie to miało wpływu na jego działanie?! Zalałem płyn odpaliłem auto i stopniowo dolewałem wraz z zapalaniem się kontrolki :) W sumie weszło 4,5l ale mam 1l w bagażniku na wszelki wypadek bo słyszałem że wchodzi 5,5l ale pewnie sie jeszcze nie rozgrzał na tyle by prosić o więcej. :bajer:

Problem z termostatem

: sob paź 29, 2011 19:37
autor: KamilP
Okazało się dzisiaj że i u brata w golfie 4 ASV niedawno termostat siadł.. :) Sphinksus, A u Ciebie ten termostat jest tutaj zaraz pod pompą wtryskową?
Ja poczekałem aż termostat się otworzy puści duży obieg, jak z trasy wróciłem poczekałem na wolnych obrotach i wtedy prawie pewność że się odpowietrzy :)

Problem z termostatem

: sob paź 29, 2011 21:38
autor: Sphinksus
Tak, w głębi pod pompą. Potrzebny ampul 5 dosyć ciężki dostęp jest ale daje rade. Martwią mnie te małe zaczepki co się ułamały. W literaturze czytałem że wylezie razem z króćcem poczym trzeba obrócić o 90st w lewo. A ten był tak zapieczony że sie ułamały zaczepy przez co wylazł sam króciec a pózniej po walce z kombinerkami wylazł termostat a razem z nim ok 1,5l płynu :shock: myślałem że cały zleciał przez kranik a tu lipa :?

Problem z termostatem

: sob paź 29, 2011 21:48
autor: Łuki_79
Sphinksus pisze:Martwią mnie te małe zaczepki co się ułamały. W literaturze czytałem że wylezie razem z króćcem poczym trzeba obrócić o 90st w lewo.
Króciec obracasz aby wyszedł bez termostatu,bo ten zazwyczaj jest zapieczony i kombinerkami/szczypcami go wyciągasz z bloku (u mnie tak było),ale zanim się kapnąłem,że trzeba króciec obrócić to ułamałem również te "wąsy" jak ty :grin: ,ale bez nich wsio działa okej :bigok:
Sphinksus pisze:myślałem że cały zleciał przez kranik a tu lipa :?
Było zdjąć wąż z chłodnicy oleju i by zleciał cały płyn.U mnie przy wymianie termostatu weszło ok 6 litrów płynu.