Problem z termostatem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Problem z termostatem

Post autor: KamilP » czw paź 27, 2011 16:16

Hmm.. Ale co sprawdziłem ten przewód na dole to zimny był. Chyba że trochę się otworzył i szybko ochłodził. Dzisiaj po 15 km tak samo.

Jak wrócę to go sprawdzę na postoju kiedy się otworzy

EDIT
Więc tak, jak wróciłem to postawiłem auto w garażu, termostat zamknięty, i czekam, czekam czekam.. przy lekko ponad 80 stopni termostat się otworzył. No nic, czekam czekam czekam.. włączył się wentylator, na blacie 90 stopni i za chwilę schłodził się do 80 stopni, wentylator zrobił swoje i zamilkł. Czyli wydaje mi się że wszystko jest ok tylko wskaźnik lekko przekłamuje. Dobrze myślę ? :chytry:



Awatar użytkownika
Sphinksus
TURBINAAA!!!
TURBINAAA!!!
Posty: 797
Rejestracja: czw lis 19, 2009 17:43
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Problem z termostatem

Post autor: Sphinksus » czw paź 27, 2011 19:47

Siemanko, i ja w najbliższym czasie zawalczę z termostatem, mam już z aso (Calorstat by Vernet), płyny nic tylko działać. Jednak już na starcie pojawia się problem... W dziale FAQ w temacie o wymianie termostatu mowa jest o jednej uszczelce którą daje sie na termostat a ja mam dwie!!! :shock: Z czego jedna większa od drugiej :shock: Pojawia się pytanie, Jak to zamontować? Która w środek a która na wierzch?


Wykładziny obiektowe i wycieraczki https://wykladziny-warszawa.pl/ zapraszam :pub:

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Problem z termostatem

Post autor: KamilP » czw paź 27, 2011 20:23

Może spróbuj odkręcić to kolanko i wtedy przymierzyć, zobaczyć która gdzie pasuje



Awatar użytkownika
matiz_1990
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: śr cze 03, 2009 17:18
Lokalizacja: Rzeszów

Problem z termostatem

Post autor: matiz_1990 » czw paź 27, 2011 20:36

Zakładasz tylko tą która pasuje.


Golf III 1.9 TDI 1Z :D Mroczny Parchu;)

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Problem z termostatem

Post autor: KamilP » czw paź 27, 2011 20:52

Albo w silniku ASV może jest na 2 uszczelki. Zaraz luknę do ETKI i schemacik prześlę



Awatar użytkownika
Sphinksus
TURBINAAA!!!
TURBINAAA!!!
Posty: 797
Rejestracja: czw lis 19, 2009 17:43
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Problem z termostatem

Post autor: Sphinksus » czw paź 27, 2011 20:55

byłbym wdzięczny, pewnie sieję panikę ale jak to rozbiorę to nie chce zostać z rozgrzebanym autem :)


Wykładziny obiektowe i wycieraczki https://wykladziny-warszawa.pl/ zapraszam :pub:

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Problem z termostatem

Post autor: KamilP » czw paź 27, 2011 21:02

Obrazek
Czyli masz tak jak u mnie. Bierzesz tą uszczelkę wielkości termostatu, minimalnie mniejsza. Ona będzie pasować do tego kolanka. Dobrze będzie :) Tylko uwaga, wczoraj przez tą ETKĘ przestraszyłem sie że termostat odwrotnie siedział ale odwrotnie przynajmniej u mnie nie da się go włożyć więc jest ok :) Bo na schemacie wygląda jakby ten termostat był odwrócony.



Awatar użytkownika
Sphinksus
TURBINAAA!!!
TURBINAAA!!!
Posty: 797
Rejestracja: czw lis 19, 2009 17:43
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Problem z termostatem

Post autor: Sphinksus » czw paź 27, 2011 21:05

Dzięki :grin: , w międzyczasie jeszcze sprawdziłem w takiej książce książce o eksploatacji golfa i było podobne zdjęcie. Twój termostat też miał taki jakby wytłoczony kołnierz? :P


Wykładziny obiektowe i wycieraczki https://wykladziny-warszawa.pl/ zapraszam :pub:

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Problem z termostatem

Post autor: KamilP » czw paź 27, 2011 21:08

Nom :) I uszczelka pasuje do tego kołnierza i na kolanko. Wszytko ładnie pasuje tylko uważaj żeby go równo włożyć bo w którymś temacie czytałem że mechanik gościowi 3 razy pod rząd krzywo włożył i tłumaczył się że dolny przewód powinien być ciepły żeby ciśnienie za duże nie było czy coś.. :panna:



Awatar użytkownika
Sphinksus
TURBINAAA!!!
TURBINAAA!!!
Posty: 797
Rejestracja: czw lis 19, 2009 17:43
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Problem z termostatem

Post autor: Sphinksus » czw paź 27, 2011 21:18

Dzięki :D Mam nadzieje że po zamontowaniu niedogrzanie silnika zniknie. :bajer:


Wykładziny obiektowe i wycieraczki https://wykladziny-warszawa.pl/ zapraszam :pub:

Awatar użytkownika
Sphinksus
TURBINAAA!!!
TURBINAAA!!!
Posty: 797
Rejestracja: czw lis 19, 2009 17:43
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Problem z termostatem

Post autor: Sphinksus » sob paź 29, 2011 15:51

Wymienione, wszystko masakrycznie zapieczone. Termostat nie chciał wyjść razem z króćcem i przez to ułamały się dwie łapki odpowiedzialne za trzymanie go w kupie razem z króćcem. Mam nadzieje że nie będzie to miało wpływu na jego działanie?! Zalałem płyn odpaliłem auto i stopniowo dolewałem wraz z zapalaniem się kontrolki :) W sumie weszło 4,5l ale mam 1l w bagażniku na wszelki wypadek bo słyszałem że wchodzi 5,5l ale pewnie sie jeszcze nie rozgrzał na tyle by prosić o więcej. :bajer:


Wykładziny obiektowe i wycieraczki https://wykladziny-warszawa.pl/ zapraszam :pub:

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Problem z termostatem

Post autor: KamilP » sob paź 29, 2011 19:37

Okazało się dzisiaj że i u brata w golfie 4 ASV niedawno termostat siadł.. :) Sphinksus, A u Ciebie ten termostat jest tutaj zaraz pod pompą wtryskową?
Ja poczekałem aż termostat się otworzy puści duży obieg, jak z trasy wróciłem poczekałem na wolnych obrotach i wtedy prawie pewność że się odpowietrzy :)



Awatar użytkownika
Sphinksus
TURBINAAA!!!
TURBINAAA!!!
Posty: 797
Rejestracja: czw lis 19, 2009 17:43
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Problem z termostatem

Post autor: Sphinksus » sob paź 29, 2011 21:38

Tak, w głębi pod pompą. Potrzebny ampul 5 dosyć ciężki dostęp jest ale daje rade. Martwią mnie te małe zaczepki co się ułamały. W literaturze czytałem że wylezie razem z króćcem poczym trzeba obrócić o 90st w lewo. A ten był tak zapieczony że sie ułamały zaczepy przez co wylazł sam króciec a pózniej po walce z kombinerkami wylazł termostat a razem z nim ok 1,5l płynu :shock: myślałem że cały zleciał przez kranik a tu lipa :?


Wykładziny obiektowe i wycieraczki https://wykladziny-warszawa.pl/ zapraszam :pub:

Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Problem z termostatem

Post autor: Łuki_79 » sob paź 29, 2011 21:48

Sphinksus pisze:Martwią mnie te małe zaczepki co się ułamały. W literaturze czytałem że wylezie razem z króćcem poczym trzeba obrócić o 90st w lewo.
Króciec obracasz aby wyszedł bez termostatu,bo ten zazwyczaj jest zapieczony i kombinerkami/szczypcami go wyciągasz z bloku (u mnie tak było),ale zanim się kapnąłem,że trzeba króciec obrócić to ułamałem również te "wąsy" jak ty :grin: ,ale bez nich wsio działa okej :bigok:
Sphinksus pisze:myślałem że cały zleciał przez kranik a tu lipa :?
Było zdjąć wąż z chłodnicy oleju i by zleciał cały płyn.U mnie przy wymianie termostatu weszło ok 6 litrów płynu.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 188 gości