MK3 TDI Przerywa
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
MK3 TDI Przerywa
Oring nie pomógł. Pęcherzyki powietrza suna dalej do pompy, tym grubym przewodem paliwowym. Na wolnych obrotach jest to ciągła scieżka drobniutkich bąbelków, a po dodaniu gazu leci ich znacznie wiecej i pojawiają sie duże babole powietrza w rurce. Tak więc dziś robie test z butelką paliwa i przewodami bezposrednio z niego, najpierw przez filtr, jesli nic nie da to poźniej wyeliminuje filtr... zobaczymy
pozdrawiam
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
MK3 TDI Przerywa
Po krótce co zrobiłem:
1. Sprawdziłem zaworek na filtrze paliwa - miałem źle założony, obróciłem - nie pomogło
2. Założyłem nowy zaworek - nie pomogło
3. Podpiołem na krótko z butelki omijając filtr paliwa - nie pomogło, cały czas nierówna praca na wolnych obrotach i szarpanie.
Czyli już powoli padało podejrzenie że to pompa. Na koniec jeszcze sprawdziliśmy wtryski, przez ich kolejne poluzowanie. No i okazało sie że pierwszy skrajny coś miesza bo auto zaczeło pracować momentami dobrze. Wykreciliśmy wtrysk ... mokry, więc sprawa się wyjąsniła. Ale dopóki nie wymienie i nie stwierdze że to na 100% wtrsykiwacz to nie będe prorokował.
Teraz pytanie, czy jesli kupie nowe końcówki wtrsykiwaczy (nosze sie z zamiarem zakupu ze średniej pólki marki "Firad") bedzie potrzebna ich regulacja u pompiarza? Jesli już bede wymieniał to wszystkie, bo pewnie reszta też ma już dosyć.
Pytam bo różne opinie spotkałem na forach. Jesli tak - to mniej więcej jaki to jest koszt ?
dzieki za wszelkie info na ten temat
1. Sprawdziłem zaworek na filtrze paliwa - miałem źle założony, obróciłem - nie pomogło
2. Założyłem nowy zaworek - nie pomogło
3. Podpiołem na krótko z butelki omijając filtr paliwa - nie pomogło, cały czas nierówna praca na wolnych obrotach i szarpanie.
Czyli już powoli padało podejrzenie że to pompa. Na koniec jeszcze sprawdziliśmy wtryski, przez ich kolejne poluzowanie. No i okazało sie że pierwszy skrajny coś miesza bo auto zaczeło pracować momentami dobrze. Wykreciliśmy wtrysk ... mokry, więc sprawa się wyjąsniła. Ale dopóki nie wymienie i nie stwierdze że to na 100% wtrsykiwacz to nie będe prorokował.
Teraz pytanie, czy jesli kupie nowe końcówki wtrsykiwaczy (nosze sie z zamiarem zakupu ze średniej pólki marki "Firad") bedzie potrzebna ich regulacja u pompiarza? Jesli już bede wymieniał to wszystkie, bo pewnie reszta też ma już dosyć.
Pytam bo różne opinie spotkałem na forach. Jesli tak - to mniej więcej jaki to jest koszt ?
dzieki za wszelkie info na ten temat
pozdrawiam
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
MK3 TDI Przerywa
rafalr27, zdecydowanie tak bo sam nie ustawisz cisnien otwarcia !
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
MK3 TDI Przerywa
Do pompiarza umówiony jestem na jutro.
Z ciekawości zrobiłem jeszcze logi grupy 13, oto co wyszło:
http://vaglog.rtnet.pl/rafalr_61111.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Z ciekawości zrobiłem jeszcze logi grupy 13, oto co wyszło:
http://vaglog.rtnet.pl/rafalr_61111.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pozdrawiam
MK3 TDI Przerywa
Uu spore korekcje na dwóch sąsiadujących cylindrach - lepiej sprawdź sprężanie, bo może okazać się, że będzie trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą.
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
MK3 TDI Przerywa
Może to i problem sprężania... ale czy wtedy nie byloby problemu z rozruchem ? Moje auto pali po 2-3 przekreceniach rozrusznika...
pozdrawiam
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
MK3 TDI Przerywa
Diagnoza pompiarza - nastawnik.
Podpiał jakiś elektroniczny tester do pompy i stwierdził że nastawnik stawia za duże opory, próbował także go jak to nazwał przepchnać nieco większym napieciem czy prądem ale nie za bardzo sie dało. Panowie co Wy na to ?
Robiłem przecież także test z impulsatorem - nic nie pomogło... a podobno miało wykluczyć nastawnik
Podpiał jakiś elektroniczny tester do pompy i stwierdził że nastawnik stawia za duże opory, próbował także go jak to nazwał przepchnać nieco większym napieciem czy prądem ale nie za bardzo sie dało. Panowie co Wy na to ?
Robiłem przecież także test z impulsatorem - nic nie pomogło... a podobno miało wykluczyć nastawnik
pozdrawiam
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
MK3 TDI Przerywa
Generalnie szukam pompy... sprawdziłem jeszcze wtryskiwacze ponownie, dwa były zapieprzone syfem. Wiec już nieco zgłupiałem, nastawnik nastawnikiem ale przy takich wtryskach to i normalne ze chodzi nierówno. Tak czy owak zaczne od pompy. Może jutro uda mi sie jakas uzywke dorwac.
pozdrawiam
MK3 TDI Przerywa
Koniecznie sprawdź kompresję żebyś nie wywalił pieniędzy w błoto. Pompa swoja drogą nastawnik to element wykonawczy korekcje sterownik wylicza mierząc czas i położenie wału.
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
MK3 TDI Przerywa
Nadal kaszanka, gałązki już mi opadają...
Kupiłem pompe wtryskową z golfa "anglika" (gość twierdził że sprawna - dał gwarancje rozruchową). Przed demontażem starej pompy auto paliło bardzo dobrze, jedyny problem to szarpanie - tak dokuczliwe że nie dało się jezdzic. Po pierwszych bojach pompa nie podawała paliwa. Przyjrzałem sie przewodom elektryczynym od kostki, jeden wisiał w powietrzu, podlutowałem i zaczął podawać paliwo. Wtryski ładnie rozpylają, lecz auto nie chce odpalić. Rozrząd ustawiony ok, według ksiązki. Bezpieczniki w skrzynce sprawdzone.Po podpieciu VAG'a pokazał kilka błedów -skasowałem, teraz pokazuje tylko bład przepływki ale rura dolotowa sciagnieta wiec i kosta wypieta stad ten bład. Nie mam za bardzo pomysłów co może być jeszcze spaprane... (Mam nadzieje że nie mają angliki pomieszanych przewodów doprowadzających do wtrysków
)
Co do pompy, czy sa pompy o identycznym wygladzie jak 109H ? Pytam bo pompe ojciec wziął w ciemno bo faktycznie ktoś zatarł numery na tabliczce pompy.
Kupiłem pompe wtryskową z golfa "anglika" (gość twierdził że sprawna - dał gwarancje rozruchową). Przed demontażem starej pompy auto paliło bardzo dobrze, jedyny problem to szarpanie - tak dokuczliwe że nie dało się jezdzic. Po pierwszych bojach pompa nie podawała paliwa. Przyjrzałem sie przewodom elektryczynym od kostki, jeden wisiał w powietrzu, podlutowałem i zaczął podawać paliwo. Wtryski ładnie rozpylają, lecz auto nie chce odpalić. Rozrząd ustawiony ok, według ksiązki. Bezpieczniki w skrzynce sprawdzone.Po podpieciu VAG'a pokazał kilka błedów -skasowałem, teraz pokazuje tylko bład przepływki ale rura dolotowa sciagnieta wiec i kosta wypieta stad ten bład. Nie mam za bardzo pomysłów co może być jeszcze spaprane... (Mam nadzieje że nie mają angliki pomieszanych przewodów doprowadzających do wtrysków

Co do pompy, czy sa pompy o identycznym wygladzie jak 109H ? Pytam bo pompe ojciec wziął w ciemno bo faktycznie ktoś zatarł numery na tabliczce pompy.
pozdrawiam
MK3 TDI Przerywa
kat wtrysku ustawiony??
Golf mk3 1.4+lpg -> Volvo 850 2.0T +lpg -> Passat B4 1.9TDI ->?
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=100583 mój pass.
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=100583 mój pass.
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
MK3 TDI Przerywa
Próbowałem przestawiać na pompie - lekko w jedno i drugą, ale bez efektu. Dokładnie bez odpalenia nie ustawie...
pozdrawiam
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
MK3 TDI Przerywa
Pompa zaczela wspołpracować, okazało sie ze jednak twkil problem w rozrzadzie, przestawilem na walku rozrzadu o jeden zabek i auto zaczelo powoli palic, kilka korekt na pompie i zostawilem kat 58. Na razie auto chodzi równo nie szarpie.
Na pewno dobra rada dla wymieniajacych pompe to:
Albo zalać ją dobrze paliwem za pomoca strzykawy albo wykrecic swiece żarowe i poluzowac wtryski i krecic (druga metoda mimo ze prostsza to nieco pochlapie silnik), bo mimo że paliwo w pompie bedzie to przy zapowietrzeniu pompy plus zapewne nie trafiony kąt wtrysku o zapłon bedzie ciężko.
Na pewno dobra rada dla wymieniajacych pompe to:
Albo zalać ją dobrze paliwem za pomoca strzykawy albo wykrecic swiece żarowe i poluzowac wtryski i krecic (druga metoda mimo ze prostsza to nieco pochlapie silnik), bo mimo że paliwo w pompie bedzie to przy zapowietrzeniu pompy plus zapewne nie trafiony kąt wtrysku o zapłon bedzie ciężko.
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 73 gości